Autoevaluační nástroje na naší škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Základní škola a mateřská škola, Praha - Nebušice od 1. 7
Cesta ke kvalitě v praxi
Vlastní hodnocení Základní školy Chýnov, okres Tábor Zvolená oblast: Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů.
Hodnocení škol a školských zařízení
Zkušenosti ze Speciální ZŠ, MŠ a PrŠ Moravská Třebová
Plán pedagogického rozvoje
Taneční a pohybová výchova
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy
Vlastní evaluace školy Autoevaluace z pohledu Gymnázia a SOŠPg Liberec, Jeronýmova 425/27.
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
AUTOEVALUACE ŠKOLY Základní škola Jablonec n.Nisou - Rýnovice.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Vlastní hodnocení školy na Cyrilometodějském gymnáziu v Prostějově za školní rok 2006/07.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Autoevaluace dnes a zítra Procházková Lucie Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Autoevaluace gym. Brno, tř. Kpt. Jaroše 14. Obecně zahajujeme dvouleté evaluační období evaluace proběhne v celém období, postupně.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Problematika hodnocení výsledků vzdělávání v konkrétní škole Mgr.Jitka Topičová ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
9. Tvorba individuálního plánu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
9. Tvorba individuálního plánu
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Centrum kolegiální podpory CKP
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Autoevaluační nástroje na naší škole Cesta ke kvalitě Autoevaluační nástroje na naší škole

Proč provádíme autoevaluaci?  - analýza současného stavu a výstupy do budoucna, nové podněty   - projekty OPPA, MŠMT apod. - zákonná povinnost                                                      

Rozhodnutí o evaluaci a stanovení komise  - porada všech: doba evaluace, nápady na dílčí i celkové pojetí, možnosti a nástroje   - stanovení komise: rozlišujeme autoevaluaci školy a jednotlivých projektů, stanovení zodpovědných osob za vedení

Stanovení priorit evaluace  - stanovení prioritních bodů (nám se osvědčilo rozmezi 5-8 bodů, např. klima školy, klima mezi učiteli, klima mezi žáky, vztah žáků a učitelů, vztah rodičů ke škole, výsledky vzdělávání apod.)   - odlišně stanovujeme priority pro projekty (vychází k cílů projektu)

Vytvoření plánu evaluace - rozhodnutí o časovém harmonogramu - rozhodnutí o pořadí evaluačních nástrojů - rozhodnutí o počtu zapojených osob (stanovení minimálních a maximálních počtů) - rozhodnutí o způsobu hodnocení a časovém plánu hodnocení  

Sbírání materiálů a jejich analýza  - velmi výhodná práce ve sdílených Google dokumentech - stejný způsob hodnocení - výměna závěrů z dílčích hodnocení - rozhodnutí o uveřejnění dílčích závěrů - seznámení všech s dílčími závěry  

Bilance a vyvození závěrů - součástí bilance musí být srovnání s minulými výsledky - posuny, změny priorit, východiska - stanovení závěrů - na základě závěrů vyvození opatření - časový úsek, za který bude další evaluace  

Evaluační nástroje a metody naší školy Hospitační záznamy:   - rozbory předhospitační a pohospitační - natáčení na kameru - vzájemné hospitace - hospitace speciální - dětí s SPU, IVP apod.

Evaluační nástroje a metody Pedagogické a provozní porady, porady sekcí   - rozbory ze záznamů porad, sdílení informací, otázka plnění úkolů - systém Unicorn

Evaluační metody a nástroje Evaluační pohovory s učiteli   - nejen evaluace jejich práce, ale i evaluace výsledků vzdělávání a klimatu mezi učiteli - body k evaluačním pohovorům opět ve sdílených, zápisy z pohovorů

Evaluační metody a nástroje Dotazníky pro učitele, rodiče a žáky   - pomocí Cesty ke kvalitě - pomocí anket v Bakalářích - pomocí dotazníků v systému EIS - pomocí vlastních dotazníků k projektům Rodiče: již od první schůzky je dotazujeme Žáci: pravidelné opakování stejných dotazníků Učitelé: nejlepší je dotazník klimatu ve sboru v Cestě ke kvalitě

Evaluační metody a nástroje Studentský parlament   - pravidelné schůzky - zápisy - záznamy na video - dotazníky - zápisy k připomínkám do sdílených všem žákům, rodičům i učitelům

Evaluační metody a nástroje Analýza portfolií žáků   - ve sdílených webech, dokumentech, prezentacích a videích - vzájemné hodnocení a hodnocení učitelů - nejlepší práce oceněny a doporučovány - evaluace moderních metod výuky

Evaluační metody a nástroje Analýza výsledků vzdělávání   - čtvtletní pedagogické rady - srovnávání pololetních prací s jednotnými kritérii - speciální srovnávací testy po několik let stejné - další evaluace: srovnání výsledků jednotlivých učitelů, jednotlivých tříd, dívek a chlapců, srovnávání s jinými školami - SCIO srovnávací testy - IES srovnávací kritéria

Evaluační metody a nástroje Workshopy se žáky a nově s rodiči:   - tématek jsou body k evaluaci - vyjádření ke změnám provedeným díky evaluaci