Six Sigma MÚ Kopřivnice
Six Sigma je Vize – dosáhnout maximální spokojenosti zákazníka s minimálními náklady Filosofie – aplikovat strukturovaný, systematický, disciplinovaný a na data orientovaný přístup, který vede ke zvyšování výkonů v každodenních činnostech. Manažerský systém – rozhodování na základě dat a faktů Cíl – 3,4 defektů na milion příležitostí Řízení organizace podle zákazníka.
Základní složky Six Sigma Zkušenosti Statistické metody Zdravý rozum
Směrodatná odchylka _ X
Úroveň Six Sigma Úkol: zastavit autem uprostřed daného intervalu, přičemž celková vzdálenost je vždy 1000 km
3 kroky k dosažení 6σ Jak dosáhnout úrovně 6σ: Příkladem je situace u stolu, vezmeme-li např. špagety s kečupem. Příslušná úroveň tolerance je vyjádřena použitím a velikostí ubrousku, aby byly ochráněny kravata, košile i oblek.
Řešení Snížení variability Zvětšení toleranční oblasti Zjednodušení komplexnosti
Očekávání zákazníka a variabilita Představme si dva výčepní. Každému jsme změřili 30 piv. Očekávání zákazníka je správná míra (objem) piva ve sklenici.
Očekávání zákazníka a variabilita Ke kterému výčepnímu půjdete raději?
Očekávání zákazníka a variabilita Projekt Six Sigma se zabývá tím, proč oba výčepní nemají stejně dobré výsledky a navrhuje řešení, jak toho dosáhnout K č. 1 – máte jistotu,že vždy budete mít natočeno správně, ani pod míru, ani přes.
Projekty Six Sigma Projekty Six Sigma probíhají ve fázích DMAIC. Definování Řízení Měření Zlepšování Analýza
Projekty Six Sigma V projekty Six Sigma snižujeme variabilitu v procesech organizace tak, aby vyhovovala našim externím i interním zákazníkům.