Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy z pohledu poradce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Evaluace na SSZŠ Litvínov
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Vlastní evaluace školy Autoevaluace z pohledu Gymnázia a SOŠPg Liberec, Jeronýmova 425/27.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Co nám projekt dal? Mgr. Pavel Škramlík http://www.sszslitvinov.cz skola@sszslitvinov.cz 

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Cíle prezentace: Představit systém vlastního hodnocení SSZŠ Litvínov Inspirovat k využití výstupů projektu Cesta ke kvalitě

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy 417 žáků, 19 tříd 36 pedagogických pracovníků, 50 zaměstnanců celkem Zaměření na sport, jazyky a informatiku Školní družina a školní klub Školní jídelna, školní kantýna Školní poradenské pracoviště Studijní a informační centrum pro žáky Zájmová činnost – více než 20 kroužků

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Vize školy: „Škola v pohybu, škola respektovaná a vyhledávaná.“ Jsme sportovní soukromou školou s tradicí, která přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní vzdělání.

Čím je pro nás vlastní hodnocení? Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Čím je pro nás vlastní hodnocení? Strašák nebo pomocník? příležitost k rozvoji součást řízení školy prostor pro přemýšlení … zbytečná zátěž ztráta času zbytečné papírování …

Požadavky na vlastní hodnocení Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Požadavky na vlastní hodnocení Smysluplné, užitečné, využitelné pro další rozvoj Prováděné systematicky Přiměřeně rozloženo v čase Objektivní, ověřené různými nástroji Zaměřené na priority Prováděné týmem, s podílem všech Cíle formulované dle SMART …

Autoevaluaci chápeme jako: Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Autoevaluaci chápeme jako: prostředek, díky kterému máme přehled o kvalitě a efektivitě své práce průběžný proces vedený školou Cíle evaluace: zjistit skutečný stav zlepšit kvalitu školy vyzdvihnout klady a poukázat na rezervy v hodnocených oblastech volit vhodná opatření ke zlepšení

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Strategický plán rozvoje školy Kde jsme? KAM se chceme dostat? JAK se tam dostaneme? Evaluace Cíle Současný stav Jak se nám daří plnit cíle? Na čem to poznáme?

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Systém vlastního hodnocení v dokumentaci školy Koncepce SSZŠ Školní vzdělávací program Vnitřní směrnice k vlastnímu hodnocení školy (pravidla, postupy, tým, odpovědnosti…) Rozvojový plán autoevaluace na 3 roky Roční plán Zpráva o vlastním hodnocení školy Výroční zpráva školy

Plánování autoevaluace Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Plánování autoevaluace Rozvojový plán autoevaluace Roční plán Na 3 roky Dle oblastí vyhlášky 15/2005 Vyhodnocuje se za 3 roky Podoblast Rozvojové cíle Kritéria Indikátory Nástroje Personální zajištění Časové rozložení Na 1 školní rok Dle oblastí vyhlášky 15/2005 Vyhodnocuje se pololetně Úkol Odpovědnost Termín plnění Kontrola

Postup při autoevaluačních činnostech Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Postup při autoevaluačních činnostech …za 1 rok (Roční plán) získáváme podklady pomocí autoevaluačních nástrojů sledujeme plnění úkolů pololetně zpracujeme výstupy - co se splnilo, nesplnilo, daří, nedaří, klady a rezervy v hodnocených oblastech dle vyhlášky plánujeme opatření - vytváříme podklady pro tvorbu ročního plánu na nový školní rok zapracujeme jako součást výroční zprávy

Postup při autoevaluačních činnostech Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Postup při autoevaluačních činnostech …za 3 roky (Plán autoevaluace) stanovíme rozvojové cíle na 3 roky, k nim kritéria a indikátory určíme personální zajištění a časové rozložení Vyhodnocováním podkladů z ročních plánů průběžně sledujeme naplňování kritérií a cílů zpracujeme výstupy – plnění cílů stanovujeme nové cíle, doplňujeme stávající cíle zpracujeme zprávu o vlastním hodnocení školy

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Kdo se podílí na hodnocení Širší vedení školy (ŘŠ, ZŘŠ, vedoucí ŠPP, vedoucí MS I. a II. stupně, vedoucí ŠD a ŠK) Autoevaluační tým školy Vedoucí úseků (vedoucí ŠJ, školník) Vedoucí oblastí (vedoucí EV, metodik prevence, výchovní poradci, správce školní počítačové sítě) Pedagogický sbor, nepedagogičtí zaměstnanci Rodiče (poradní sbor ředitele, školská rada) Žáci a absolventi školy Supervizor, kouč

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Doporučení z praxe SSZŠ Litvínov Zpracovat plán (rozložit hodnocení na celý školní rok) Kritéria zpracovávat společně se sborem Delegovat Kontrolovat průběžně Oceňovat průběžně Soustředit se na maximálně dvě oblasti v průběhu školního roku Zprávy o činnosti předávat dvakrát ročně (leden, květen) Hodnocení školního roku ředitelem přednést dvakrát ročně Zavést systém ve zpracování hodnocení úseků (popis kladů, záporů a opatření, grafy)

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Standartně využívané metody, zdroje, nástroje Analýza SWOT, hodnocení školního roku (sbor, poradní sbor ŘŠ) Rozbory dokumentace (ŽK, TK, TV, sešity…) Vyhodnocování statistických údajů Vnitřní vstupní testy pro žáky (sledují individuální pokrok žáka) Oborové práce žáků 9.tříd, výsledky obhajob žáků Dotazníky sociometrie, klima Portfolia žáků, portfolia učitelů Plány osobního rozvoje učitelů, analýza DVPP Motivační a hodnotící rozhovory s učiteli, vychovateli a s nepedagogy Hospitační činnost (vzájemné hospitace) – záznamy

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Standartně využívané metody, zdroje, nástroje Kontrolní činnost vedení školy Zpětná vazba supervize a mentoringu učitelů Koučování vedení školy Pololetní a závěrečné hodnocení vedoucích úseků (výchovní poradci, ŠPP, správce školní sítě, vedoucí MS I., MS II., preventista školy, koordinátor EV, vedoucí ŠD a ŠK, trenéři sportovních klubů) Rozhovory s učiteli, s žáky v průběhu školního roku Hodnocení akcí a pobytů, adaptačních kurzů Závěry z „Kávy u ředitele“ – diskusní setkávání nad aktuálními tématy Dotazníky, ankety pro rodiče, dotazník pro absolventy

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Co nám projekt Cesta ke kvalitě dal? Využité evaluační nástroje projektu Učíme děti učit se Internetová prezentace školy Anketa pro rodiče Klima školní třídy Společenství 1. stupně Metody a formy výuky Oceňujeme výhody Přechod od vlastních nástrojů k nástrojům připravených odborníky Vyžití nových smysluplných nástrojů Usnadnění práce s vyhodnocováním, kvalitně zpracovaná vyhodnocení

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Co nám projekt Cesta ke kvalitě dal? Možnost profesního rozvoje Koordinátor autoevaluace – doplnění teoretických i praktických poznatků, orientace v legislativě, v pojmech, možnost spolupráce s koordinátory z jiných škol… Poradce autoevaluace – doplnění dovednosti koučovacího přístupu, kladení otázek, aktivního naslouchání… Možnosti sdílení – fucus groups, supervize poradenské činnosti Zapojení školy do aktivit projektu Peer Review

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Co nám projekt Cesta ke kvalitě dal? Peer Review – kolegiální hodnocení Hodnocená škola Získá zpětnou vazbu od peers (neohrožující pohled zvenčí) Získá informace potřebné pro rozvoj školy ve zvolených oblastech Peers Rozvinou dovednost poskytovat zpětnou vazbu a hodnotit Provádějí zjištění ve vybraných oblastech na hodnocené škole – pozorují, vedou řízený rozhovor Analyzují dokumenty školy, dávají popisnou zpětnou vazbu Vypracovávají zprávu s popisem silných stránek a příležitostí ke zlepšení Mají možnost seznámit s prostředím jiné školy Hlavní přínos aktivity pro školu Využití doporučení ze zprávy k úpravě cílů AE

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Co nám projekt Cesta ke kvalitě dal? Získání větší odbornosti v problematice vlastního hodnocení školy Získání poznatků z inspirativní praxe Získání kvalitních evaluačních nástrojů Poznání lidí, kteří svojí práci rozumí a se školstvím to myslí nejen upřímně

Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy Motto: Mám-li v sobě víru, že něco dokážu, určitě nabudu i schopnosti to udělat, i když jsem ji zpočátku třeba neměl. Mahátma Gándhí reditel@sszslitvinov.cz www.sszslitvinov.cz Děkuji za pozornost.