Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Pravopis ú/ů Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ1r0109 Název sady:
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanická práce Téma:Kinetická a potenciální energie Ročník:1.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzděláva cí oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Multiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor 2012.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právní stát Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:červenec.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – úvod, základní pojmy Ročník:3. Datum.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Demultiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Manželství Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:prosinec.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Renata Kovaříková Předmět/vzdělávací oblast: Český jazyk Tematická oblast:Jazykové vědomosti a dovednosti (pravopis) Téma:Čárka v souvětí Ročník:1.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Zobrazovací rovnice Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právní vztahy Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Autor: Mgr. Renata Kovaříková Předmět/vzdělávací oblast: Český jazyk Tematická oblast: Jazykové vědomosti a dovednosti (pravopis) Téma: Psaní u/ů/ú Ročník: 1. – 4. Datum vytvoření: prosinec 2012 Název: VY_32_INOVACE_10.3.01.CJL Anotace: Pravidla psaní u/ú/ů, doplňování u/ú/ů. Digitální učební materiál je primárně určen pro žáky nástavbového studia technických oborů, kteří mívají s jazykovými jevy problémy. Důraz je proto kladen na přehlednost, což spolu s využitím všech možností multimediálních prostředků usnadňuje porozumění problému i u slabších žáků a žáků se SPU. Interaktivní prezentační prvky, animační efekty sady Office 2010 a bohaté ilustrační příklady zvyšují názornost a udržují pozornost žáků. Inovativním prvkem je zařazení „taháků“, které žákům usnadňují zapamatování jednotlivých jevů. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Prezentace primárně slouží pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita také k samostudiu, pro distanční formu vzdělávání, k doplnění učiva pro žáky s individuálním učebním plánem, a zejména k opakování ke společné části maturitní zkoušky. Cvičení na konci tématu ověřují, jak žáci danou problematiku zvládli, a po vytištění je lze použít i pro písemné ověření jejich znalostí. Materiál vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

Pravopis Psaní u/ú/ů

Psaní u/ů/ú Ú Na začátku slova  úkol, úloha, účetní, úskalí, úderník Po předponě  neúroda, zúčtování, zúčastnit se Ve slovech složených  mnohoúhelník, dolnoújezdský V citoslovcích  vrkú, bú, hú, cukrú

Psaní u/ů/ú Ú Ve slově ocún = jediné slovo českého původu, v němž píšeme ú uprostřed. Ve slovech přejatých  túra, fúze, iglú, fúrie, túje, skútr, múza, kúra (ve smyslu léčebného procesu), manikúra, pedikúra, trubadúr, ragú...

Psaní u/ů/ú Ů Uvnitř slova  důvod, kůlna, průvodce, původ, fůra, půda, odrůda, důvěra, můra… V koncovkách a na konci slova  domů, dolů, stromů, stolů, korálům, králům, vodníkům…

Psaní u/ů/ú U Vždy v koncovce -ura  literatura, fraktura, kultura, faktura, brožura, aparatura, struktura… Vždy v koncovce -una  tribuna, laguna… Pozor na slova  buvol, žluna, žluva, družička, centrifuga

Psaní u/ů/ú Doplňte u/ú/ů: Troj__helník, dom__, t__je, d__věrnice, k__lna, vysokohorská t__ra, pr__měr, ne__roda, pomerančová k__ra, igl__, h__, vy__čtování, žl__va, z__žená silnice, b__vol, ne__čast, manik__ra, oc__n, sk__tr, z__statek, transf__ze, bl__za, b__, m__za.

Psaní u/ů/ú Řešení: Trojúhelník, domů, túje, důvěrnice, kůlna, vysokohorská túra, průměr, neúroda, pomerančová kůra, iglú, hú, vyúčtování, žluva, zúžená silnice, buvol, neúčast, manikúra, ocún, skútr, zůstatek, transfúze, blůza, bú, múza.

Psaní u/ů/ú Označte chyby: Brožůru si vzali domů. Poprvé ochutnali ragú. Svoji neúčast na tréninku musíš omluvit. Zústatek na svém kontě raději nechtěla znát. Na zahradě jim kvete ocůn a rostou krásně zelené tůje. Jednou týdně si naše babička nechává dělat pedikůru. Mamince udělala lázeňská kůra dobře. Své úsilí zůročili až u státní maturity. V obchodním domě byla bohužel inventura. Petrovi se moje nová blůza vůbec nelíbila.

Psaní u/ů/ú Řešení: Brožůru si vzali domů. Poprvé ochutnali ragú. Svoji neúčast na tréninku musíš omluvit. Zústatek na svém kontě raději nechtěla znát. Na zahradě jim kvete ocůn a rostou krásně zelené tůje. Jednou týdně si naše babička nechává dělat pedikůru. Mamince udělala lázeňská kůra dobře. Své úsilí zůročili až u státní maturity. V obchodním domě byla bohužel inventura. Petrovi se moje nová blůza vůbec nelíbila.

Více na www.pravopisne.cz . Přeji hezký den…   Více na www.pravopisne.cz .

Použité zdroje FILIPEC, Josef et al. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost: s Dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. 4. vyd. Praha: Academia, 2005. ISBN 80-200- 1347-4. HLAVSA, Zdeněk et al. Český jazyk pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť všech typů. 2. přeprac. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999. ISBN 80-859-3730-1. MARTINEC, Ivo, Jana Marie TUŠKOVÁ a Ludmila ZIMOVÁ. Mluvnice: učebnice českého jazyka pro střední školy. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009, 264 s. ISBN 978-807-2387-793. Pravidla českého pravopisu. 1. vyd. Brno: Lingea, 2008. ISBN 978-80-87062-47-0. SOCHROVÁ, Marie. Český jazyk v kostce: pro střední školy. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2007. Maturita v kostce. ISBN 978-802-5301-890.