Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Komplexní systém hodnocení
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Transkript prezentace:

Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy Autoevaluace, jako zpětná vazba výchovně vzdělávací práce Zkušenosti ze Střední školy hotelové a služeb Kroměříž Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy

Co znamená pro ředitele školy slovo autoevaluace Hrozba daná zákonem Předpis, který musí být naplněn, jinak hrozí sankce Pomoc vlastní řídící práci SWOT analýza Vyhodnocování vlastní činnosti – zpětná vazba Stanovování postupů při plnění cílů Možnost používat pomoc jiných Firmy, zabývající se autoevaluací

Legislativní zakotvení Vlastní hodnocení školy je dané Vyhláškou č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy. Tato vyhláška v části čtvrté v § 8 stanovuje rámcovou strukturu vlastního hodnocení školy a kritéria vlastního hodnocení školy

Legislativní zakotvení Vlastní hodnocení školy je vždy zaměřeno na: a) cíle, které si škola stanovila - posouzení, jakým způsobem škola tyto cíle plní - oblasti, ve kterých škola dosahuje dobrých výsledků, a oblasti, ve kterých je třeba úroveň vzdělávání zlepšit, včetně návrhů příslušných opatření b) hlavní oblasti, kterými jsou vždy: podmínky ke vzdělávání, průběh vzdělávání, podpora školy žákům, spolupráce s rodiči a dalšími osobami výsledky vzdělávání žáků a studentů, řízení školy (kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků), úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům.

Legislativní zakotvení Tato vyhláška, která podle §9 stanovovala, že vlastní hodnocení školy se zpracovává za období jednoho nebo dvou školních roků byla novelizovaná vyhláškou č. 225/2009 Sb. tak, že vlastní hodnocení školy se zpracovává průběžně za období 3 školních roků. Vyhláška č. 225/2009 Sb. Změnila i strukturu vlastního hodnocení Na základě této vyhlášky byly stanoveny Oblasti autoevaluace Cíle a kritéria autoevaluace Nástroje autoevaluace Časové rozvržení Plán autoevaulace07-08-09.xls

Jak postupujeme ve Střední škole hotelové a služeb Kroměříž Využíváme autoevaluační mechanismy: SWOT analýza Provedená pomocí dotazníkového systému Přepracovaná ve vedení školy Pomoc systému HEUREKA Hodnocení klimatu školy a třídy Dotazník pro Žáky Pedagogy rodiče Pomoc pracovníků NUOV rámci pilotních ověřování Pomoc pracovníků ČŠI při kontrolách i při pilotním ověřování zavádění švp pilotním ověřování zavádění jednotného zadávání závěrečné zkoušky

SWOT analýza Co vlastně SWOT analýza řekla Vytvářeli jí učitelé, žáci, rodiče Realita je trochu jiná ( neodrazila objektivně vliv společnosti, nadřízených, měnící se situaci, finanční možnosti) nelze vždy přesně odhadnout, co lze a co nelze změnit Pragmatický přístup vedení školy Ukázka SWOT analýzy SŠHS Kroměříž SWOT analýza.doc

Autoevaluační systém HEUREKA Heureka – elektronická aplikace, zrcadlící vize i reálné vývojové změny Heureka – komerčně zakoupený autoevaluační systém od renomované firmy Mnitoruje stav a změny. Vhodná pro vnitřní evaluaci školy. Vytváří široké spektrum informací a vhledů Podporuje koncepční práci s ohledem na vize a cíle Monitoruje názory, podněty, analýzy, realizační kroky a vývojové trendy Vytváří demokratické prostředí pro otázky, návrhy, problémy a jejich řešení Podporuje sdílnost aktérů Ověřuje porozumění cílům, úkolům a procesům Usnadňuje sledování a hodnocení realizací a jejich vývoj - evaluaci Přináší multifunkční zpětnou vazbu, zohledňující reálné podmínky

Autoevaluační systém HEUREKA Na základě zpětnovazebného systému Heureka bylo monitorováno klima ve třídě a ve škole. Monitorování probíhalo formou dotazníků, na jejichž znění se podíleli pedagogové školy s psycholožkou školy. Monitorování probíhalo v roce 2007/2008 pilotně v pěti třídách, v roce 2008/2009 v celé škole Příklad ankety: Heuréka.doc Příklad vyhodnocení klimatu ve škole: Vyhodnocení klimatu školy.doc Na základě dosavadních zkušeností budeme ve šk. roce 2009/2010 zjišťovat výskyt sociálně patologických jevů.

Autoevaluační systém školy Na základě zpětnovazebného systému autoevaluace byly stanoveny Vize, cíle a strategické plány do budoucna Některé jsou již splněné, některé se průběžně plní, některé doznaly změnu podle měnících se podmínek. Pro konkrétní koncepci školy pro období od 1.9.2008 Bylo stanoveno: vize a cíle.doc

Příklady dobré praxe Na základě zpětnovazebného systému byly do nových švp zakomponovány některé aspekty, které vyústily do příkladů dobré praxe, např.: Seznamovací pobyt nastupujících 1. ročníků studijních oborů Propojení teorie a odborného výcviku oboru Kuchař-číšník. Zhodnocení a řešení problémů, které se vyskytly na OV a v hodinách Technologie (Pekař) Jak ovlivnila autoevaluace změny v pilotních ŠVP. příklady dobré praxe.doc

Závěr Uvedená presentace ukázala pouze úzký pohled do celkové zpětné vazby, se kterou musí management školy pracovat. Další oblasti, kterými je nutné se zabývat jsou např. Způsob řízení školy Průběh vzdělávání a soulad vzdělávání s platnými učebními dokumenty Ekonomické a materiální předpoklady školy a hospodaření školy Bezpečnost a ochrana zdraví žáků i pracovníků školy Vzdělávání učitelů. Podpora zdravého fyzického i psychického vývoje žáků Rovnost příležitostí ke vzdělávání Preventivní strategie školy - minimální preventivní program Partnerství ( školy, sociální partneři, zahraničí ) Zájmové aktivity školy Doplňková činnost školy včetně vzdělávání dospělých

Závěr Autoevaluace, jako zpětná vazba výchovně vzdělávací práce může podle zkušeností ze Střední školy hotelové a služeb Kroměříž fungovat jako účinný nástroj Pro řízení školy Pro samostatnou práci pedagogů Pro větší porozumění žákům a jejich rodičům Pro zajišťování prosperity školy

Děkuji vám za pozornost Ing. Petr Hajný, ředitel SŠHS Kroměříž