Bakalářské praktikum
Důležitý termín (mimo BP) Odevzdání Podkladů pro zadávací listy BP je podle HAR 8. – 12.6. 2015 (pokud chcete jít k obhajobě v květnu - červnu 2016) Tato povinnost není nijak formálně vázána na splnění předmětu Bakalářské praktikum, ale výstupy z BP můžete pro vyplnění tohoto Zadání použít vedoucí Vaší práce by měl brát v potaz výsledek obhajoby projektu při podpisu Podkladů pro zadávací listy
Podmínky na zápočet Bakalářského praktika 1. Účast na cvičení min. 75 % 2. Odevzdaný projekt do 30.4. 2015 A) v písemné podobě (vytisknutý) na sekretariát KFÚ (paní Balšánková) A ZÁROVEŇ B) V elektronické podobě na adresu: jindriska.balsankova@ujep.cz+ v kopii na zvoleného vedoucího práce 3. Úspěšná obhajoba projektu BP ve vypsaném termínu (4. – 15.5. 2015)
Jak postupovat 1. vyberte si téma – k čemu máte „blízko“, co vás baví, zajímá,.. 2. zamyslete se, co by bylo možné v rámci daného tématu „řešit“ → v práci musí být nějaký váš přínos, návrh, doporučení, apod.
Další kroky: (než začnu psát projekt) Pokud jste ve fázi, kdy se vám alespoň částečně „rýsuje“ představa o tom, co bude váš cíl, pak: 1. zajděte do knihovny – dohledat literaturu 2. sedněte k PC – dohledejte v databázích – EIZ Pozor: není to myšleno buď knihovna NEBO internet, ale knihovna PLUS internet
Formální náležitosti: Projekt písemně (u projektu k BP cca 8 - 10 stran, font Times New Roman 12, grafická úprava podle Pokynů - viz Příkaz děkana 4/2014 ) U každého bodu osnovy projektu uvést vše podstatné pokud možno i s uvedením důvodu (např. volba techniky) a upozorněním na slabá místa – vč. návrhu jejich eliminace Na závěrečnou prezentaci zpracujte z písemného projektu PP prezentaci
Osnova projektu: 1. název práce (téma) 2. anotace – co práce řeší, popis 3. cíle práce 4. teoretické zakotvení 5. zhodnocení současného stavu poznání (odkaz na studie a výzkumy z EIZ) 6. metodologie* 7. předpokládaná struktura práce 8. harmonogram 9. literatura
*V metodologii se zabýváme otázkami: zdroje dat – primární/sekundární metody a techniky sběru dat vzorek (velikost, výběr) - popsat sběr dat – kdy a kde a jak
Na závěr projektu → struktura práce Na základě uvedeného projektu si musí autor udělat představu o budoucí struktuře práce Struktura obsahuje zpravidla 3 – 4 základní body Struktura práce se píše i do Zadání → důležité
Závěr dotazy – diskuse
Odkazy Pokyny k BP – Příkaz děkana 4/2014 najdete na webových stránkách FSE v sekci „pro studenty“ na stejné stránce najdete i šablonu pro BP
Doporučená literatura k metodologii: KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X. BÁRTOVÁ, Hilda - BÁRTA, Vladimír - KOUDELKA, Jan, 2002. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. vyd. Praha: Oeconomica. ISBN 80-245-0410-3. FORET, Miroslav, 2012. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualiz. vyd. Brno: BizBooks. ISBN 978- 80-265-0038-4.
Doporučená literatura k metodologii: HAGUE, Paul, N., JUNGMANN, Vilém, 2005. Průzkum trhu : příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů . Vyd. 1. Brno: CP Books. ISBN : 80-7226-917-8 ZICH, František, 2004. Úvod do sociologického výzkumu. Praha: VŠFS. ČERMÁK, V., VRABEC, M, 1998. Teorie výběrových šetření. Praha: VŠE. PŘIBOVÁ, Marta, 1996. Marketingový výzkum v praxi. Praha: GRADA. ISBN 80-7169-299-9 DISMAN, M, 1993. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: UK 1993.