Vyjednávání potřebnosti sociálních služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Vzděláváním poskytovatelů sociálních služeb v zavádění standardů kvality sociálních služeb k funkční a efektivní Síti sociálních služeb Královéhradeckého.
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
2.komunitní plán sociálních a navazujících služeb v Zábřehu na období
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Integrace romské komunity v Moravskoslezském.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
POPOROVANÉ AKTIVITY PROJEKTŮ
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
Činnost veřejné správy
Obec správným směrem Komunitní plánování Prezentace pro projekt: Pelhřimovsko za vzděláním " Projekt je financován z prostředků EAFRD v rámci Programu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Ing. Stanislava Správková
1 Sociální integrace v Libereckém kraji grantové schéma v rámci Společného regionálního operačního programu.
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Mgr. Štěpánka Vojtěchovská
KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB. KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ metoda Komunitní plánování je metoda metoda – jak zpracovávat rozvojové materiály pro různé.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
Projekt: „Podpora a rozvoj služeb v sociálně vyloučených lokalitách MSK “ Moravskoslezský kraj.
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
OPPS ČR-PR Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika-Polská republika Seminář pro žadatele Zpracovala: Jana Bartošková.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Jana Žáčková.  Bílá kniha v sociálních službách definuje komunitní plánování jako „plánování komunitou pro komunitu a lidi v ní žijící“  sociální.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Informace o stavu přípravy střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2008 – 2011 informační seminář k PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE.
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Krajská síť sociálních služeb Dan Vrána.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb – krajská síť a vyrovnávací platba Ing.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Krajská síť sociálních služeb Moravskoslezského kraje D. Vrána.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Dotační systém v sociálních službách jako bariéra jejich rozvoje Ladislav P r ů š a Praha, 25. listopadu 2013.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
S třednědobé plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji v praxi Setkání s poskytovateli sociálních služeb, Ústí nad Labem, září 2016.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Kvalita v sociálních službách jako proces
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
SMĚRNICE RADY KRAJE Č. 2/2008 K SYSTÉMU PŘÍPRAVY A REALIZACE PROJEKTŮ KRAJE A ORGANIZACÍ ZŘIZOVANÝCH ČI ZAKLÁDANÝCH KRAJEM SPOLUFINANCOVANÝCH Z FONDŮ EU.
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
Ing. Stanislava Správková
IS SS ve vztahu ke Krajské síti sociálních služeb v MSK
Plánování sociálních služeb krajů
Klíčové aktivity projektu
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

Vyjednávání potřebnosti sociálních služeb Střednědobé plánování rozvoje sociálních služeb v Moravskoslezském kraji - Vyjednávání potřebnosti sociálních služeb Odbor sociálních věcí – oddělení rozvoje sociálních služeb 20. 3. 2013

Cíl semináře Informovat o zákonu č. 108/2006 Sb. Informovat o procesu plánování v MSK Informovat o financování sociálních služeb Informovat a diskutovat o procesu vyjednávání kraje s obcemi o potřebnosti sociálních služeb na území MSK

Zákon č. 108/2006 Sb. Dne 1. 1. 2007 nabyl účinnosti zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, který přinesl řadu zásadních změn do oblasti poskytování sociálních služeb, Podle § 95 písm. d) kraj zpracovává střednědobý plán rozvoje sociálních služeb, a to ve spolupráci s obcemi, zástupci poskytovatelů sociálních služeb a zástupci osob, kterým jsou poskytovány sociální služby, Obce podle § 94 písm. e) spolupracují s krajem při přípravě a realizaci střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb kraje; za tím účelem sdělují kraji informace o potřebách poskytování sociálních služeb osobám nebo skupinám osob na území kraje, o možnostech uspokojování těchto potřeb prostřednictvím sociálních služeb a o jejich dostupných zdrojích,

Zákon č. 108/2006 Sb. Obec může podle § 94 písm. d) zpracovat střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve spolupráci s krajem, poskytovateli sociálních služeb na území obce a za účasti osob, kterým jsou poskytovány sociální služby Plán rozvoje sociálních služeb je dle § 3 písm. h) výsledkem procesu aktivního zjišťování potřeb osob ve stanoveném území a hledání způsobů jejich uspokojování s využitím dostupných zdrojů. Obsahem plánu je popis a analýza existujících zdrojů a potřeb, včetně ekonomického vyhodnocení, strategie zajišťování a rozvoje sociálních služeb, povinnosti zúčastněných subjektů, způsob sledování a vyhodnocování plnění plánu a způsob, jakým lze provést změny v poskytování sociálních služeb. Zpracovaný Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb je obsažen v žádosti o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu na zajištění poskytování sociálních služeb.

Proces plánování v Moravskoslezském kraji 09/2006 – RK souhlasila se zahájením procesu plánování rozvoje sociálních služeb v MS kraji a zároveň zřídila Řídící skupinu, 01/2007 – ŘS vytvořila 2 PS: Pracovní skupina pro plánování sociálních služeb obcí s pověřeným obecním úřadem, Pracovní skupina pro popis stavu a finanční analýzu sociálních služeb, 06/2007 – ZK schválilo 1. SPSS v MSK 2008 – 2009,

Proces plánování v Moravskoslezském kraji 08/2007 – ŘS ukončila činnost PS pro popis stavu a finanční analýzu sociálních služeb, a vytvořila 2 nové PS: PS pro kvalitu sociálních služeb v MSK, PS pro tvorbu systému financování sociálních služeb v MSK,

Proces plánování v Moravskoslezském kraji 09/2010 – ZK schválilo 2. SPSS v MSK 2010 – 2014, 06/2011 – ŘS vytvořila 3 nové PS: PS pro transformaci v MSK, PS protidrogové prevence v MSK, PS pro naplňování Strategie integrace příslušníků romských komunit MSK,

Proces plánování v Moravskoslezském kraji 08-09/2008 – kraj oslovil starosty/primátory 299 obcí v MSK s tím, aby: poukázal na význam SPSS, motivoval k zapojení (spolupráci) většího počtu malých obcí kraje do procesu SPSS, kdy se jako funkční podoba spolupráce na SPSS jeví např. v rámci: správního obvodu obce s pověřeným obecním úřadem, jasně definovaného mikroregionu, svazku obcí aj.

seznámil s kritérii podpory sociálních služeb ze strany kraje, potažmo státu, v dlouhodobém horizontu: obec deklaruje potřebnost sociální služby (služba je výstupem plánování rozvoje sociálních služeb v obci a reaguje na skutečné potřeby občanů), obec deklaruje finanční participaci na provozních nákladech sociální služby.

Střednědobý plán v MS kraji 2010 – 2014 Vize – Partnerstvím zadavatelů k provázané síti kvalitních sociálních služeb zajišťujících funkční podporu, pomoc a péči občanům Moravskoslezského kraje. Cíl – Vytvoření sítě kvalitních a dostupných sociálních služeb na základě potřeb identifikovaných obcemi nebo krajem a nastavení jejího efektivního financování, včetně udržitelného rozvoje.

Střednědobý plán v MS kraji 2010 – 2014 obsahuje priority a principy ve 4 klíčových oblastech: proces střednědobého plánování rozvoje sociálních služeb, rozvoj sociálních služeb, kvalita sociálních služeb, systém financování sociálních služeb, které by měly vést k naplnění vize a cíle.

Klíčové principy Sociální služby jsou poskytovány na základě potřeb identifikovaných obcemi či krajem. Potřebnost služeb je deklarována obcemi, v nichž jsou či budou dané služby poskytovány, a také obcemi, jejichž občané tyto služby využívají či budou využívat (působnost služby přesahuje sídlo služby). Obec deklaruje podporu potřebným sociálním službám nejlépe ve střednědobém plánu rozvoje sociálních služeb. Financovány z veřejných rozpočtů jsou prioritně sociální služby zařazené do základní sítě.

Vyjednání potřebnosti Potřebnost všech stávajících sociálních služeb kraj vyjedná s obcemi tak, že dojde k jejich rozdělení do 4 úrovní: I. služby, jejichž potřebnost je deklarována ze strany obce (obcí) či kraje: služby minimální sítě, služby základní sítě, služby optimální sítě, II. služby, jejichž potřebnost není deklarována ze strany obce (obcí) či kraje, III. služby nové, rozvojové.

Vyjednání potřebnosti realizací seminářů je fakticky zahájen proces vyjednání o potřebnosti, do 30. 6. 2013 je možné vznášet podněty či návrhy k procesu vedoucímu oddělení rozvoje soc. služeb – michal.potocky@kr-moravskoslezsky.cz bude nastaven časový harmonogram: pro zmapování poskytovaných sociálních služeb, pro vyjednávání obcí s poskytovateli na území obcí, pro individuální konzultace mezi krajem a obcemi, pro deklaraci potřebnosti sociálních služeb, pro rozdělení služeb v rámci sítě,

Vyjednání potřebnosti Každou službu je nutné vydefinovat mj. z hlediska: místní působnosti: tedy ze strany obcí, na jejichž území služba působí, nebo jejímž občanům je služba poskytována, cílových skupin: tedy pro všechny cílové skupiny, kterým je poskytována, zvlášť, časové dostupnosti, druhu a formy služby, kapacity, finančních prostředků – náklady, zdroje. Potřebnost bude deklarována z 1. – 5. hlediska.

Vyjednání veřejného závazku a míry spolufinancování 6. Vyjednání veřejného závazku mezi krajem a obcemi včetně vyjednání míry spolufinancování oprávněných provozních nákladů jejich zadavateli bude navazovat na vyjednání potřebnosti sociálních služeb: I. možnost: % spoluúčast zadavatelů na pokrytí provozní ztráty u jednotlivých druhů sociálních služeb, II. možnost: % spoluúčast zadavatelů na pokrytí provozní ztráty u sítě sociálních služeb na území vymezeném působností úřadu obce s pověřeným obecním úřadem, nezvolí-li si obce samy jiný způsob vymezení území – např. území obce, svazek obcí, mikroregion aj., III. možnost: kombinace předchozích možností, Veřejný závazek je deklarací, že určité cílové skupině, jejíž identifikované potřeby je nutno zabezpečovat prostřednictvím sociální služby, bude tato služba zajištěna.

Otázky, diskuze?

Děkuji za pozornost Mgr. Michal Potocký Moravskoslezský kraj – Krajský úřad Odbor sociálních věcí 28. října 117, Ostrava Tel.: 595 622 593, michal.potocky@kr-t.cz