Tisková konference Tisková konference hejtmana a ředitele krajského úřadu k článku zveřejněnému na serveru www.nasliberec.cz Liberec, 6. 3. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Postupy při podezření na korupci a následná opatření
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Odpovědnost při hospodaření s majetkem státu
Možnosti a limity kontroly obcí
EVROPSKÝ FOND REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
DIRECT MAIL – LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ
šablona pro tvorbu DUMů – PowerpointPowerpoint šablona pro tvorbu DUMů – WordWord šablona pro tvorbu DUMů – ExcelExcel.
Vedení správního řízení
Aktuální úkoly MŠMT Odbor programů výzkumu a vývoje 2009.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Finanční možností svépomocných skupin
Přístup ke kontrole prostředků poskytnutých ČR ze zahraničí Josef Polák Výroční konference ROP JZ Listopad 2011.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 20. zasedání předsednictva RVŠ, 30. října 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Datové schránky CzechPOINT. Základní informace Plzeňský kraj – v čele hejtmanka Krajský úřad – cca. 370 zaměstnanců – v čele ředitel úřadu Organizace.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Činnost právní kanceláře ČLK
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Stanislava Správková
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Změny v síti. Transparentnost? Kartel zdravotních pojišťoven? Konference ČLK JUDr. Jan Mach ředitel právní kanceláře ČLK.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Kontrola veřejné správy
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Aktuální stav realizace projektu Ing. Jana Moravcová
Úlevy pro plátce pojistného na sociální zabezpečení ke zmírnění dopadů hospodářské krize Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí.
5. března 2015 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Monitorovací systém Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Dotační řízení MPSV Mgr. Petr Studenovský. Dotační řízení MPSV Setkání s poskytovateli sociálních služeb Jihočeského kraje k dotačnímu řízení Ministerstva.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 6. dubna 2016.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Některé právní aspekty čerpání dotací z evropských fondů JUDr. Jan Brodec, LL.M., Ph.D.
172. Žofínské fórum Asociace pro evropské fondy, z.s.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Jednání Kolegia pana radního K 21 v rámci KKS dne
Olomoucký kraj Mgr. Yvona Kubjátová náměstkyně hejtmana.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
2. února 2016 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
. KEY INVESTMENTS neboli SMLOUVA O OBHOSPODAŘOVÁNÍ FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ MČ PRAHA 10 A DIVERZIFIKACI RIZIK
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“
Správa daní 3. přednáška Michal Radvan
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
Sociální práce TEĎ a TADY II
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Tisková konference Tisková konference hejtmana a ředitele krajského úřadu k článku zveřejněnému na serveru Liberec,

Tisková konference Projekt IP1 – Služby sociální prevence v Libereckém kraji trval od do čerpal prostředky z Evropského sociálního fondu zaměřen na podporu sociálních služeb jako jsou např. azylové domy, domy na půl cesty, nízkoprahová centra apod. mezi 22 poskytovatelů projekt rozdělil cca 225 mil. Kč jedním z těchto poskytovatelů bylo i Liberecké romské sdružení o.s. (LRS) p. Miroslav Kroutil byl zodpovědným manažerem projektu IP1 od do v letech 2010 a 2011 proběhly kontroly projektu ze strany MPSV kontrola projektu Finančním úřadem pro Liberecký kraj proběhla v období 09/ /2014

Tisková konference Projekt IP1 – Služby sociální prevence v Libereckém kraji kontrola projektu ze strany Auditního orgánu MF proběhla v 03/2013 Policie ČR šetří trestní oznámení Libereckého kraje na LRS podané v 02/2012 pro podezření z trestného činu dotačního podvodu a porušování povinností při správě cizího majetku kontrola Finančního úřadu pro Liberecký kraj vytýká LK, že u poskytovatelů připustil doložení kvalifikace k poskytování služeb po lhůtě, čímž porušil § 52 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách z tohoto důvodu Libereckému kraji hrozí odvod a penále ve výši celkem více než 205 mil. Kč

Tisková konference Tvrzení č. 1 „Vedení kraje se zdráhá splnit svou zákonnou povinnost a vymáhat škodu“ (titulek článku) Skutečnost krajský úřad vypracoval své právní stanovisko a na tomto stanovisku trvá hejtman uložil řediteli úřadu jmenovat škodní komisi složenou ze zaměstnanců, kteří se na jakémkoliv rozhodování v dané věci nijak nepodíleli hejtman i ředitel úřadu budou respektovat závěry a doporučení škodní komise, jakmile budou k dispozici

Tisková konference Tvrzení č. 2 „…jindy transparentní hejtman postupuje v této věci liknavě“ Skutečnost uzavření dohody o narovnání s p. Kroutilem bylo legální a zákonné v říjnu 2013 nechal hejtman zpracovat právní stanovisko úřadu (využívá jeho právních služeb) osobně komunikoval s o.s. Oživení, poté pověřil ředitele úřadu dalším jednáním v této věci uložil řediteli úřadu jmenovat škodní komisi k posouzení, zda vznikla škoda

Tisková konference Tvrzení č. 3 „Jako špičkový odborník na dotace a projektové řízení pracoval p. Kroutil na krajském úřadě Libereckého kraje jako manažer projektu IP1...“ Skutečnost p. Kroutil dostal výpověď za závažná pracovní pochybení, která následně potvrdil jak auditní orgán MF, tak i protokol Finančního úřadu, kdy kraji nyní reálně hrozí odvod a penále celkem více než 205 mil. Kč p. Kroutil byl manažerem projektu zodpovědným za nastavení a dodržování podmínek projektu IP1. Právě za jeho působení vznikla pochybení, kvůli nimž nyní hrozí kraji významné finanční sankce.

Tisková konference Tvrzení č. 4 „Kraj škodu po tehdejším řediteli p. Havlíkovi jako hlavní zodpovědné osobě za nezákonnou výpověď (a stále setrvávajícím v této funkci) vymáhat nezačal.“ Skutečnost současný ředitel úřadu p. Havlík nebyl v době podání výpovědi ředitelem úřadu současný ředitel úřadu nedal p. Kroutilovi výpověď pokud kraj dosud nedošel k závěru, že mu vznikla škoda, nemohl nic začít vymáhat

Tisková konference Tvrzení č. 5 „Právníci z Oživení… zaslali ke stanovisku krajských právníků podrobný rozklad.“ Skutečnost krajský úřad trvá na svém právním stanovisku o.s. Oživení pouze vyjádřilo svůj odlišný právní názor o.s. Oživení nemá kompetenci vykládat zákon, tato role náleží pouze nezávislému soudu

Tisková konference Tvrzení č. 6 „Schválen byl jiný návrh p. Vaňka, aby na příští únorové jednání komise byl přizván ředitel Havlík…V době psaní tohoto článku nebyl zápis z tohoto nedávného jednání zpřístupněn.“ Skutečnost autor článku naprosto tendenčně naznačuje, že úřad se snaží tím, že „zápis nebyl zpřístupněn“ něco tajit jednání Protikorupční komise Rady LK bylo skutečně plánováno na , z rozhodnutí jejího předsedy pana Jana Korytáře se ale nekonalo! Žádný zápis tedy nevznikl a nemohl být ani zpřístupněn.

Tisková konference Tvrzení č. 7 „…hejtman pověří prošetřením věci člověka, který nezákonnou výpověď vydal…“ Skutečnost současný ředitel úřadu výpověď p. Kroutilovi nedal škodní komisi krajského úřadu nemůže jmenovat nikdo jiný než jeho ředitel při jmenování členů škodní komise dbal ředitel na to, aby byla složena výhradně z osob, které se na jakémkoliv rozhodování v této věci nijak nepodílely

Tisková konference Tvrzení č. 8 „V podstatě natahováním sporu i původní akceptací závěru krajských právníků stojí na straně ředitele Havlíka.“ Skutečnost současný hejtman v době vzniku tohoto problému nebyl ve vedení kraje, nestojí na ničí straně, jedná v souladu se zákonem o krajích a dalšími zákony s cílem minimalizovat případné negativní dopady na krajský rozpočet očekává nestranné posouzení věci ze strany škodní komise, podle jejích závěrů se rozhodne o dalším postupu

Tisková konference Tvrzení č. 9 „… jde v celé kauze i o nevídaný příklad osobní statečnosti a morální integrity člověka…“ Skutečnost veškeré aktivity p. Kroutila v posledních měsících jsou vedeny jasnou snahou odvést pozornost od jeho osobního selhání jako manažera projektu IP1, díky kterému kraji reálně hrozí sankce ve výši cca 205 mil. Kč nové vedení kraje se snažilo uzavřením dohody o narovnání ukončit spor s p. Kroutilem proto, aby pan Kroutil následně zpracoval zprávu o průběhu projektu IP1. Cílem bylo získat podklady pro námitky a vysvětlení kontrolním orgánům a tím minimalizovat výši hrozícího odvodu a penále.

Tisková konference Tvrzení č. 9 „… jde v celé kauze i o nevídaný příklad osobní statečnosti a morální integrity člověka…“ Skutečnost kauzu projektu IP1 stále šetří policie, do ukončení jejího šetření nelze z pohledu kraje dělat žádné závěry

Děkujeme za pozornost © 2014 Liberecký kraj