CHOVÁ SE JAKO OSEL ( ASINUS ). Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Třída: savci (Mammalia) Řád: lichokopytníci (Perissodactyla) Čeleď:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala:Veronika Bitalová, 8.B.
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tygr bengálský OHROŽENÝ Rozšíření (červeně)
ZEBRA CHAPMANOVA.
(Odocoileus virginianus)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZAJÍC POLNÍ (Lepus europaeus)‏
Kočka domácí Felis Catus.
Velbloud Dvouhrbý.
Základní škola a Mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín
OKAPI.
Lichokopytníci.
Zvířata divočiny Terezka Mazurová.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Autor:Jan Pála Sponzor.Wikipedie.cz
Phascolarctos cinereus „Potravní specialista“
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
DINGO (Canis lupus dingo) KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: Austrálie
Naše zvířata Skrčci.
Tučňáci Katka Krejsová.
Po stopách ohrožených zvířat
Tropický deštný les SAVCI.
Domestikovaní živočichové
Prase domácí - Sus scrofa domesticus
Lichokopytníci.
Jakub Weinstein: NUTRIE ŘÍČNÍ.
Králík domácí Vytvořil Martin Šturc.
Koně a jejich projevy chování Kristýna Augustinová PCH/ETL Psychologie 1.Ročník Prezenční studium.
Žirafa.
Savci.
Psovité šelmy.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
CHOBOTNATCI Adéla Kohoutová 3.G.
PANDA VELKÁ Panda velká se svou černobíle zbarvenou srstí s charakteristickým vzorem je jedním z nejznámějších a zároveň nejvzácnějších a nejohroženějších.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
LICHOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Jsou to tzv. prstochodci. Nejčastěji jeden nebo tři prsty. Váhu těla nese vždy prostřední prst. Prsty zakončeny rohovitým.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Vypracoval: Michal Horejš Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
PTAKOPYSK PODIVNÝ NICOLE VŠETULOVÁ.
Delfíni.
Veverky Jan Čadil ZŠ Botičská.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: Živá příroda ve škole
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Veverka obecná Sciurus vulgaris.
Veverka známá neznámá.
LICHOKOPYTNÍCI.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Kůň Převalského.
Veverka známá - neznámá
Řád: Lichokopytníci.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Lichokopytníci.
Lichokopytníci Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
ZÁBAVNÁ ZOOLOGICKÁ ZAHRADA
zpracovaný v rámci projektu
Zoologická zahrada U kasy najdete občerstvení (k za koupení je např. párek v rohlíku) Cena zoo: dítě (do 15ti let) 120kč dospělí 180kč vyrobili:
ZOO JaMka Pracovali na tom: Martin Svoboda Jan Katz
Transkript prezentace:

CHOVÁ SE JAKO OSEL ( ASINUS )

Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Třída: savci (Mammalia) Řád: lichokopytníci (Perissodactyla) Čeleď: koňovití (Equidae) Rod: kůň (Equus) Podrod: osel (Asinus) Druhy: osel africký, osel asijský, kiang, osel domácí

Rozmnožování oslí samec + klisna koně → MULA oslice + hřebec koně → MEZEK u samice nastupuje březost pouze jednou za dva roky po dvou týdnech života je schopné mládě následovat stádo při útěku mládě saje mateřské mléko celý rok klisny dorůstají pohlavní zralosti ve třech letech, hřebci o rok později ve volné přírodě se dožívají let, v zajetí i 40 let

dobou páření jsou poslední dny jara nebo první měsíce léta asi po 11 měsících rodí oslice jedno mládě

Vzhled hřebec má výšku v kohoutku v průměru kolem 122 cm, klisna 115 cm osel má šedou srst s černým podélným pruhem uprostřed na hřbetě a s bílým břichem

Způsob života oslové jsou společenskými zvířaty, která žijí ve stádech čítajících 2-30 jedinců vůdcem je ve stádu vždy samec při přesunu skupiny jde vůdčí klisna vepředu, následují ostatní klisny podle svého postavení a průvod obvykle uzavírá hřebec

Význam je používán k nošení břemen, dokáže unést i 300 kg kromě své síly poskytuje i mléko a maso oslí mléko je výživnější než kravské a egyptská panovnice Kleopatra VII. se v oslím mléku koupala pro udržení hladké pleti oslí maso se údajně přidává do pravého uherského salámu

Potrava osel je býložravec kromě kopřiv, sladkého lupenu a trávy potřísněné močí a výkaly sní osel všechnu rostlinnou potravu před domestikací se často živili jen různými druhy suchých travin a keřů

Osel a inteligence při vlídném zacházení a správném výcviku jsou to milá a přítulná zvířata, a navíc chytrá → pamatují si cestu, po níž jednou šli, i několik let osel není tvrdohlavý, jak se o něm traduje ale protože má silný pud sebezáchovy, zarazí se, když na cestě objeví něco nového, co tam ještě neviděl stačí třeba sluneční paprsek, který se zaleskl v kaluži, nebo ulomená větev stromu ležící přes pěšinu

zastaví se a přemýšlí, jestli mu nehrozí nebezpečí je to opatrnost, ne nechuť jít dál

Historie po celá tisíciletí byl osel využíván jako silné, houževnaté, tažné a nenáročné zvíře je schopný nést velmi těžký náklad na dlouhé vzdálenosti s minimálními nároky na množství i kvalitu vody domestikovali ho národy žijící v povodí Nilu nejznámějším druhem je zde osel núbijský

kriticky ohrožen vyhubením je osel somálský k jeho záchraně přispívá i chov v ZOO – v Brně, Dvoře Králové nad Labem, Hodoníně, Liberci a Ústí nad Labem s oslem divokým se ve volné přírodě dnes již nestkáme → je vyhuben posledních 115 kusů přežívá v zoologických zahradách jejich hodnota je samozřejmě nevyčíslitelná