1 Pavel Učeň ucen.webpark.cz Jsou požadavky malých a středních podniků na informatiku specifické?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
1/22 Je INSPIRE pro soukromé firmy příležitostí? Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Zvolen,
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Optimalizace nákladů na vybavení firmy v oblasti informačních a komunikačních technologií Petr Očko Seminář Hospodářské komory ČR Jihlava, 21. května 2009.
Cena v pojetí marketingu
Audit IT procesů ve FNOL
Optimalizace nákladů na vybavení firmy v oblasti informačních a komunikačních technologií Petr Očko Seminář Hospodářské komory ČR Hradec Králové, 26. února.
Agregátní poptávka a nabídka
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Outsourcing výrobní logistiky Ing. Marek Vinš, Ph.D.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
Lidé ve službách.
Korupce a veřejné zakázky
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Ruská federace x WTO a OECD
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
SAP – tradiční dodavatel řešení pro malé a střední podniky
Analýza odvětví – Kurzy projektového řízení Konkurenti v odvětví - soupeření mezi stávajícími firmami Pavel Netolický Jonáš Petrovský Lukáš Zachoval.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Dokonalá konkurence (DK)
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Automobilový klastr – integrátor aktivit „Společně v automotive!“
3.př. Majetková a kapitálová výstavba podniku
3i3 BUSINESS DEVELOPEMENT INVENTA, s.r.o. Cesta k řízenému růstu firmy Ing. Vladimír Brichta Ing. Miroslav Tůma, Ph.D.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zkušenosti s dobrovolnou transparentností zadávání veřejných zakázek Mgr. Jan Farský starosta.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Petráčková Jozová Cézová
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Komerční banka - partner pro příjemce dotací Jitka Haubová zástupce výkonné ředitelky korporátního bankovnictví KB 190. Žofínské fórum, Čerpání.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 1: Charakteristika MSP.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
KOMPLEXNÍ ENERGETICKÁ ŘEŠENÍ PRO VŠECHNY
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ing. Veronika Dostálková MBA
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Cenová politika – klíčová slova
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
Cenové strategie.
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

1 Pavel Učeň ucen.webpark.cz Jsou požadavky malých a středních podniků na informatiku specifické?

2 Obsah Zájem IT firem o trh SMP – důvod? Vymezení pojmu SMP Limity SME v pořizování IT technologií Odlišnosti SMP Otázky pro pozvané dodavatele ICT

3 Výsledek ankety ČSSI

4 Zájem IT firem o SMP Nasycenost trhu velkých? Nebo skutečně nová nabídka? Je zájem skutečný? Co se změnilo? A v čem se velké IT firmy změnily? Jaké jsou nové možnosti?

5 Střední a malý podnik - SMP Nezávislost Střední do 250 zaměstnanců Malý do 25 zaměstnanců SMP dle programu podpory malého a středního podnikání –aktiva uvedená v rozvaze do 980 mil. Kč –Obrat do 1450 tis. Kč V EU 99,8% všech podniků Motor ekonomiky Kolébka inovací

6 Ale - i další faktory … Obor podnikání, tržní segment Počet dodavatelů Počet zákazníků Vztah k velkým - konvoje V jaké se nalézá zemi Jaké má interní limity Tržní mezera? Follower? Limity se mohou posouvat

7 Limity SMP Disponibilní prostředky na ICT – platí 2 – 5 % z obratu? Přístup k veřejně přístupným informacím je limitován ( kapacity..) Universalismus a vytížení klíčových pracovníků Personální vybavenost IT útvarů Tlak velkých – ceny a platební podmínky

8 Požadavky SMP (1) ICS musí růst s firmou bez velkých nároků Podpora růstu – úspora nákladů je málo Krátká doba implementace Nezatěžovat přitom příliš klíčové pracovníky Absence best practices – požadavek na účinnou a levnou poradenskou podporu Jiný vztah ke standardizaci

9 Požadavky SMP (2) Jiná cenová úroveň implementace Jiná úroveň vyvolaných provozních nákladů Jiné platební podmínky – zainteresovanost na efektech Účinná poimplementační podpora

10 Otázky pro dodavatele ICT (1) Platí, že čím menší firma, tím nižší efekty z investic do ICT? Příklady. Ve kterých oblastech od vás mohou SMP čekat business efekty? Nabízíte jiná řešení, než těm velkým, nebo tytéž balíky? Čím se liší implementační přístup?

11 Otázky pro dodavatele ICT (2) Typický průběh implementace v SMP Nároky na součinnost Cenová politika – licence, služby, poimplementační podpora Jste připraveni změnit platební podmínky? Jak? Zainteresovanost na efektech? Další otázky?

12 … Díky za pozornost a těším se na vystoupení dodavatelů ICT. Pavel Učeň ucen.webpark.cz

13 …