Změna je trvalý stav světa a lidského společenství nikdo a nic jí neunikne má časový rozměr klade maximální důraz na potřebu motivace a stimulace pracovníků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
MARKETING A MANAGEMENT
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Hodnotový management Teorie rozhodování
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
TRANSFORMACE. Transformace mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy nepružná organizace nepružná.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Systémové pojetí manažerské práce
Strategie podniku v globálním světě
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Audit administrativních činností
Hodnocení škol a školských zařízení
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Historické etapy vývoje managementu
Co je to: podnikové řízení?
Řídící struktury v organizaci
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Marketingové prostředí
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Rozhodovací procesy.
Řídící struktury, malé a velké organizace
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
James Champy *1942 Massachusetts, USA. Biografie 1963 Massachusetts Institution of Technology 1968 titul na Boston College Law School 1969 Index Systems.
Moderní personalistika Úvod
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika malých a středních podniků
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Změna je trvalý stav světa a lidského společenství nikdo a nic jí neunikne má časový rozměr klade maximální důraz na potřebu motivace a stimulace pracovníků změny dělíme na - reaktivní - proaktivní nebo na: - řízené - neřízené – narušují chod a činnosti podniku, mohou mít negativní vliv Adaptivní organizace - řízení změn

Zákl. tendence v podnikovém managementu Řízení změn Posilování strategického řízení Hlavní zdroj – člověk Orientace na procesy Informační technologie Uplatňování systémů řízení jakosti Znalostní ekonomika

Postoje manažerů průměrný manažer umí organizaci podstatně lépe řídit (vést) než ji měnit ale současnost od manažera vyžaduje - každodenní reakci na změny vnějšího i vnitřního prostředí - přizpůsobení procesů novým skutečnostem největším nedostatkem v práci manažera je - neschopnost předvídat - a následně napomáhat žádoucím změnám

Nároky na management spojení - nových technologií - rozvíjejících se znalostí - urychlení celosvětové komunikace - a to vše kombinované globalizací konkurence klade na management větší nároky než vše, co se událo od průmyslové revoluce do poloviny 20 - tého století uspějí pouze ti manažeři, kteří budou schopni - reagovat na stále se měnící situaci - realizovat rychle za sebou jdoucí změny

Řízení změn Flexibilní reakce na změny v podniku i vně Změny: * inkrementální (drobné) * tranzitní (skokem) * transformační (změna změn) INOVACE! Změnový diagram

Prvky změny Vnější vlivy mezinárodní vláda trh technologie populační dynamika...Manažer Změnaplánování organizaceorganizování Vnitřní vlivyvedení složení prac.sílykontrola produktivita kvalita práce prac.prostředí zdroje...

Schéma vzniku změny DiagnózaIdentifikace Vlivy naproblémů-slabých míst Výběr Imple- organizacistanovení- odpor vůči strate- mentace cílů.změně gie Zpětná vazbaHodnocení

Změny v práci manažera plánování, cíle ­rychlost změn - varianty ­široké spektrum ­rozhodování... organizace ­kolektivní rozhodování ­širší organizace, ale pomocí skupiny úzce spolupracujících manažerů ­vytváření pracovních skupin,...

Změny v práci manažera vedení ­zdokonalování systémů měření výkonnosti ­přesné rozdělování zdrojů ­maximální (současně však efektivní) flexibilita... kontrola ­měření výkonnosti zdrojů ­hodnocení správnosti organizace ­hodnocení alokace...

Úspěšnost ve změně organizace závisí na akceschopnosti organizace - jejího managementu jednoduchosti - minimalizaci vedení maximální přiblížení se k zákazníkovi udržení maximální kvality zvyšování produktivity prostřednictvím lidí povzbuzování podnikavosti zvyšováním autonomie nižších organizačních celků

Pro úspěšnost ve změně organizace musíme položit důraz na některou klíčovou hodnotu: ­zákazník ­vývoj ­inovace produktu ­obsluha... udržovat to, co umíme nejlépe měnit to, co neumíme dobře kontrolovat, těsně či volně - podle konkrétní situace v organizaci

Kde jsou největší problémy při uskutečňování změn každý manažer musí být ochoten poskytovat maximální pomoc těm, kterých se dotkne tvrdost opatření doprovázející změny manažeři, kteří chtějí uspět ve 21. století, musí být v prvé řadě schopni měnit sami sebe Jedná se o změny spojené s: - s globalizací společnosti - heterogenizací pracovníků - růstem konkurence - zvyšujícími se požadavky na kvalitu a dodržování etiky...

Odpor vůči změně je dán jistým konzervatismem zakódovaným v každém lidském jedinci růzností pohledu na daný problém hájením úzkých osobních zájmů nepochopením situace nedostatkem důvěry k nadřízeným stylem vedení - hodnotami vedoucích

reorganizováním - změnou míst konkrétní situací - technickými problémy nepohodlím ekonomickými problémy přeškolováním- změnami systému změnou prostředí ­zvětšením či zmenšením prostoru ­úpravami (přeorganizováním) pracoviště, ­změnou počtu spolupracovníků na pracovišti odporem skupin proti... strachem z - nových povinností - nových spolupracovníků...

Jak snižovat odpor proti změně ? v prvé řadě: ­vzděláváním ­komunikováním ­zapojením do přípravy a participací ­usnadněním situace ­podporou pracovníků v činnosti ­vyjednáváním s cílem dosažení konsensu v nejhorším případě pak: ­manipulací ­kooptací ­násilím

Řízení změn požadavek na průběh změny v organizaci je - jednoduchý co do formulace ­složitý co do realizace změna musí být vždy řízena - pokud nemá mít záporný vliv na organizaci plán účinným prostředkem řízení změn je plán čím větší je časová prodleva po stanovení cílů, tím větší je - pravděpodobnost změn - potřeba plánu činnosti

Změna musí mít za výsledek zlepšení dané činnosti organizace, zvýšení efektivnosti, odstranění závad bránící v práci organizace.

Reengineering …. = M. Hammer, J. Champy: Reengineering the Corporation – A Manifesto for Business Revolution,, Harper Business, New York 1993 = zásadní přehodnocení a radikální přeměna (redesign) podnikových procesů tak, aby mohlo být dosaženo dramatického zdokonalení z hledisek kritických měřítek výkonnosti jako jsou náklady, kvalita, služby a rychlost. Předpoklady úspěšného reengineeringu Principy reengineeringu Změny, které R přináší/vyžaduje Změny pravidel vyvolané použitím IT Osoby realizující R (leader, vlastník procesu, tým, výbor, car)

Informační technologie ­ Informační sítě, informační dálnice Umožňují inovativní změny v charakteru i produktivitě práce Umožňují integrované řízení Mění konkurenční podmínky v řadě odvětví Poskytují nové strategické příležitosti Vedou ke změnám v organizaci i v řízení podniků ­ On line … ­ E-business, E-commerce, E-learning,

Vývoj. trendy manažerských funkcí PLÁNOVÁNÍ – posilování strategické dimenze, využívání intuice a šancí X počáteční podpora operativního i strategického plánování ORGANIZOVÁNÍ – ploché decentralizované struktury, věcná dělba práce, fraktály, duté podniky, procesní řízení, reengineering PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ – personální řízení, sázka na championy, rotace, změny, CŽ-vzdělávání VEDENÍ LIDÍ – inspirativní, motivační, kulturologické KONTROLOVÁNÍ – počítačová podpora, audity, systémy včasného varování, změny v parametrech

Vývojové trendy manažerských funkcí ROZHODOVÁNÍ – skupinové, kreativní, intuitivní X počítačová podpora (rozvoj matematických metod a simulace), rozhodování za nejistoty, rozvoj kreativity INFORMAČNÍ ZABEZPEČENÍ – budování integrovaných IS, sdílení informací (databáze), interaktivní zpracování, manažerské informační systémy, informační sítě a dálnice

MEGATRENDY (Naisbit) 1. Roste význam špičkových lidských zdrojů (a tedy i manažerů) 2. Od autoritativního vedoucího k neformálnímu 3. Nejlepší zaměstnanci chtějí být spoluvlastníky 4. Růst outsourcingu špičkových lidí 5. Stabilní organizační struktury se mění na síťové organizační struktury 6. Rozhodující příležitosti jsou v okolí podniku 7. Rozhodující vliv má jakost 8. Inovace a tvůrčí přístup, intuice v řízení 9.Informační sítě mění struktury podniků 10.Přeměna velkých podniků v síť menších