Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach
Časová posloupnost Návrh RVP G Pilotní ověření Plošná realizace
RVP Stát Stanovení základní vzdělávací úrovně Požadované výstupy Klíčové kompetence Průřezová témata Škola Zpracování školního vzdělávacího programu Hodnocení žáků a autoevaluace školy Spolupráce se sociálními partnery Týmová práce
Klíčové kompetence nadpředmětové pojetí Komunikativní Řešení problémů K učení Sociální a občanské
Průřezová témata Osobnostní a sociální výchova Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova
Podmínky pro realizaci RVP G I. Ekonomické podmínky H = 53 rok 2008 a dále H = 48 krajské normativy (rok 2007)
Podmínky pro realizaci RVP G II. Vzdělávání pedagogů a) managementu škol - OP VK, IPo - oblast podpory 1.3 b) koordinátorů tvorby ŠVP - OP VK, IPn - oblast podpory 4.1, projekt Kurikulum G b) ostatních pedagogů - OP VK, GG – grantové projekty na úrovni krajů
Kurikulum G Délka3 roky (2008 – 2011) Rozpočet40 mil. Kč Partner projektuVÚP Praha Klíčové aktivity: 1.Podpora koordinátorů – vzdělávání, vzájemná výměna zkušeností 2.Podpora učitelů – virtuální hospitace, oborové semináře 3.Kvalitní škola – hodnocení úspěšnosti zavádění ŠVP na gymnáziích
Děkuji za pozornost.