Otevíráme nový bakalářský studijní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO EKOLOGIE 1. lekce.
Advertisements

Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Příprava učitelů na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
GIS obcí kladenského regionu na Internetu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO
Studijní program Stavební inženýrství
Česká zemědělská univerzita v Praze Fakulta lesnická a environmentální
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
APLIKOVANÁ GEOLOGIE Anotace předmětů (volitelné předměty)
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
Příprava národních priorit výzkumu, experimentálního vývoje a inovací R. Haňka.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Institut environmentálního inženýrství 546
1 Vážení studenti, vítejte v atraktivním studijním oboru Podnikání a management v životním prostředí.
O fakultě... Fakulta vznikla 1. ledna 1991 rozdělením Fakulty strojní a elektrotechnické na dvě samostatné fakulty. Fakulta elektrotechniky a informatiky.
zaměřují se také ochranou neživé přírody
ZAHÁJENÍ DOKTORSKÝCH STUDIÍ 2011/2012
Matematické metody v ekonomii (MME)
GEOLOGICKÉ VĚDY z řeckého geos (Země) a logos (věda) vědy o Zemi
VY_52_INOVACE_PŘ.9.30 –VĚDY O ZEMI– pracovní list
1 Představení projektu ENET – Energetické jednotky pro využití netradičních zdrojů energie Prof. Ing. Václav Roubíček, CSc., Dr.h.c. prof. Ing. Radim Farana,
GEOLOGIE, GEOLOGICKÉ VĚDY
Ústav pedagogických věd
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s s jednotlivými geologickými.
Fakulta zdravotnických studií
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
prof. RNDr. Rudolf Brázdil, DrSc. Mgr. Zdeněk Máčka, Ph.D.
GEOLOGIE – VĚDA O ZEMI.
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Se sídlem v Uherském Hradišti, Studentské nám
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
TVIP 2017 Institut environmentálního inženýrství
Technické znalectví a pojišťovnictví
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
Geologické vědy zkoumají neživou přírodu = základní podmínky pro život organismů, zdroj nerostných surovin Mineralogie – nauka o nerostech.
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Aplikovaná elektronika
Transkript prezentace:

Otevíráme nový bakalářský studijní program a obor APLIKOVANÁ GEOLOGIE

Studijní obor aplikovaná geologie (AG) AG spadá do kategorie přírodovědných disciplín jako součást komplexu geologických nauk. Společenský význam tohoto vědního oboru v posledních desetiletích nepřetržitě roste. Obor využívá poznatků širokého spektra geověd pro potřeby praxe v různých sférách lidské činnosti. Opírá se o ložiskovou geologii, hydrogeologii, geochemii, environmentální geologii, geofyziku a inženýrskou geologii.

V praxi i v aplikovaném výzkumu využívá také tradiční geovědní disciplíny: regionální a strukturní geologie, mineralogie s petrologií, geochemie, pedologie, historické geologie a paleontologie, archeologie a petroarcheologie atd. Je zřejmé, že rostoucí význam sehrávají v rámci řešení výzkumných témat i praktických úkolů programy zaměřené na ochranu složek životního prostředí a v rámci nich zejména horninového prostředí malých hloubek.

Součástí horninového prostředí jsou vedle zemské kůry a zejména její nejsvrchnější části cíleně využívané člověkem také podzemní vody. Ty spolu s povrchovými vodami, půdami a atmosférou determinují podmínky pro udržení původních rostlinných a živočišných společenstev v rámci územního systému ekologické stability (ÚSES). Uvést tyto fenomény do souladu s teorií trvale udržitelného rozvoje znamená stanovit geologické limity prostředí a zakotvit je do systému územního plánování na všech úrovních. I proto považujeme za důležitý cíl studijního programu aplikované geologie výchovu absolventů k vědomému prosazování geologických parametrů do platné legislativy.

Za významnou součást studijního programu považujeme povinný kurz geologického mapování a exkurze na specializovaná odborná pracoviště, řešící konkrétní geologické úkoly. Velký důraz je i ve výuce aplikované geologii kladen na získávání kvalitních dat pomocí moderních geofyzikálních a geochemických metod a na jejich zakomponování do informačních systémů (GIS). Pozornost při výuce je věnována i výchově studentů k objektivizaci přístupu při výběru a posuzování vstupních dat na základě matematické statistiky.

V rámci současné globalizace a stále širšího zapojení výzkumné sféry do mezinárodních vědeckých projektů a projektů EU rostou i požadavky na všestranné komunikační schopnosti pracovníků. Do studijního programu je proto začleněna rozšířená výuka jazyků (angličtina a alternativně španělština nebo ruština), studium IT a také profesní etiky. Povinné předměty bakalářského studia jsou kompatibilní s látkou probíranou v prvních třech ročnících na ostatních vysokých školách s výukou geologie. Absolvování oboru je vázáno na splnění požadavků v každém z postupných ročníků (počty kreditů), na složení státní závěrečné zkoušky a na sestavení a obhájení bakalářské práce

▼ klasifikovaný zápočet   1. ročník ZS LS POVINNÉ PŘEDMĚTY Přednášky Cvičení Klasifikace Kredit Základy geologie 2 ●u 5 Mineralogie Petrologie Paleontologie Geofyzikální metody pro geologii malých hloubek Základy matematiky a statistiky pro geology 1 ● Geochemie Historická a stratigrafická geologie Strukturní geologie DPZ a GIS Mikroskopie horninotvorných a technických minerálů Cizí jazyk I - angličtina ●u zápočet a zkouška ● zápočet ▼ klasifikovaný zápočet

2.ročník ZS LS Metody praktické geologie a geologického mapování 2 ●u 5   Inženýrská geologie Hydrogeologie Základy archeologie Geotektonika 3 Regionální geologie světa Ložisková geologie Environmentální geologie Vývoj cen komodit na světových trzích 1 ● Profesní etika Cizí jazyk I - angličtina Cizí jazyk II -španělština Cizí jazyk II - ruština Ročníkový projekt Mapovací kurz 14 dnů ▼ 8

3. ročník ZS LS Regionální geologie ČR 2 ●u 5   Pedologie Kvartérní geologie Moderní metody ve vědách o Zemi I 1 ● IS státní správy Ztráta vody v krajině 3 Moderní metody ve vědách o Zemi II Organizace zahraničních geologických expedic (v angličtině) Aspekty využívání krajiny (v angličtině) Staré ekologické zátěže a odpadové hospodářství Bakalářský seminář Bakalářská práce 10

VOLITELNÉ PŘEDMĚTY 1.ročník 2.ročník 3.ročník ZS LS Ochrana životního prostředí 1 ● 2   Rétorika Hlubinná stavba a petrologie Informatika Základy technické mineralogie a petrografie Tvorba WWW stránek Sanační technologie Průmyslové havárie Petroarcheologie Aplikace geochemického modelování v magmatické petrologii Prezentační techniky Degradace půd

Rozpis vzorového studijního plánu I. ročníku předměty odborný garant jména vyučujících P % C% Základy geologie Prof. RNDr. Antonín Přichystal, CSc. 100 Mineralogie Prof. RNDr. Martin Chovan, CSc. Petrologie Prof. RNDr. Miloslav Suk, DrSc. 75 Doc. RNDr. Miroslava Gregerová, CSc. 25 Paleontologie Mgr. Pavla Tomanová Petrová, Ph.D. 65 50 Mgr. Ondřej Dostál, Ph.D. 35 Geofyzikální metody pro geologii malých hloubek Doc. RNDr. Pavel Bláha, DrSc. 40 20 RNDr. Čestmír Tomek, CSc. 30 Ing. Roman Duras Základy matematiky a statistiky pro geology Prof. Ing. Milan J. Golian, CSc. 80 Doc. RNDr. Pavel Kovařík, CSc. 60 Geochemie Doc. RNDr. Stanislav Rapant, DrSc. Doc. RNDr. Pavel Müller, CSc. Historická a stratigrafická geologie Mgr. Jana Šušolová 70 Strukturní geologie DPZ a GIS Doc. RNDr. Lubomil Pospíšil, CSc. Mikroskopie horninotvorných a technických minerálů Cizí jazyk I - angličtina PhDr. Marta Koldová, CSc.

Rozpis vzorového studijního plánu II. ročníku předměty odborný garant jména vyučujících P% C% Metody praktické geologie a geologického mapování RNDr. Jiří Otava, CSc. 80 50 Mgr. Michaela Krmíčková, Ph.D. 20 Inženýrská geologie Doc. Ing. Vladislav Horák, CSc. 100 Hydrogeologie Doc. RNDr. Pavel Bláha, DrSc. 40 RNDr. Jitka Novotná 60 Základy archeologie Mgr. Eva Čermáková, Ph.D. Geotektonika RNDr. Čestmír Tomek, CSc. Prof. RNDr. Antonín Přichystal, CSc.   Prof. RNDr. Miloslav Suk, DrSc. 25 55 Regionální geologie světa 45 RNDr. Jiří Otava, Csc. Ložisková geologie Prof. RNDr. Martin Chovan, CSc. Environmentální geologie Doc. RNDr. Pavel Müller, CSc. Doc. RNDr. Stanislav Rapant, DrSc. Vývoj cen komodit na světových trzích Mgr. Jindřich Kynický, Ph.D. Profesní etika Doc. PhDr. Ladislav Zapletal, CSc. Cizí jazyk I - angličtina PhDr. Marta Koldová, CSc. Cizí jazyk II - španělština Mgr. Eva Jagelská Cizí jazyk II - ruština PhDr. Hana Čermáková, CSc. Ročníkový projekt Mapovací kurz 90 10

Rozpis vzorového studijního plánu III. ročníku předměty odborný garant jména vyučujících P% C% Regionální geologie ČR Prof. RNDr. Antonín Přichystal, CSc. 100 Mgr. Michaela Krmíčková, Ph.D. Pedologie Doc. Ing. Eduard Pokorný, Ph.D. 60 20 Mgr. Jindřich Kynický, Ph.D. Ing. Martin Brtnický 80 Kvartérní geologie Mgr. Jana Šušolová Moderní metody ve vědách o Zemi I 40 Mgr. Dalibor Všianský IS státní správy Doc. Ing. Luděk Lukáš, CSc.   Ztráta vody v krajině RNDr. Jitka Novotná Moderní metody ve vědách o Zemi II Doc. RNDr. Miroslava Gregerová, CSc. Organizace zahraničních geologických expedic/ Organization of foreign geological expeditions RNDr. Jiří Otava, CSc. Doc. RNDr. Lubomil Pospíšil, CSc. Aspekty využívání krajiny/Aspects of landscape exploitation Doc. RNDr. Stanislav Rapant, DrSc. Doc. RNDr. Pavel Müller, CSc. 30 Staré ekologické zátěže a odpadové hospodářství 50 Mgr. Vojtěch Dvořák Bakalářský seminář Doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc. Bakalářská práce Vedoucí práce

Volitelné předměty I. ročník Ochrana životního prostředí Ing. Miroslav Zabadal, CSc. 80 20 Mgr. Vojtěch Dvořák Rétorika Doc. PhDr. Ladislav Zapletal, CSc. 90 Mgr. Vladimíra Ressová 10 Hlubinná stavba a petrologie Prof. RNDr. Miloslav Suk, DrSc. 100 Informatika Doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc. 70 Ing. Ladislav Dobrovolský 30 Volitelné předměty 2. ročník Základy technické mineralogie a petrografie Mgr. Dalibor Všianský Tvorba www stránek Sanační technologie Průmyslové havárie Volitelné předměty 3. ročník Petroarcheologie Prof. RNDr. Antonín Přichystal, CSc.   Aplikace geochemického modelování v magmatické petrologii Mgr. Michaela Krmíčková, Ph.D. Prezentační techniky Degradace půd Doc. Ing. Eduard Pokorný, Ph.D. Ing. Martin Brtnický

Profil absolventa studijního oboru (studijního programu) & cíle studia Absolvent studijního oboru aplikované geologie bude seznámen se základy většiny obvykle přednášených geologických disciplín. Mezi ně patří petrologie, mineralogie, regionální a strukturní geologie, paleontologie a historická geologie, hydrogeologie, inženýrská geologie, ložisková geologie, environmentální geologie, geochemie, geofyzika, pedologie atd. Část ze získaných poznatků z těchto disciplín uplatní již v rámci mapovacího kurzu a při řešení ročníkových projektů a bakalářské práce.

Za významné osvojené dovednosti pokládáme zvládání terénních prací včetně metodik způsobů specializovaných odběrů vzorků. Studenti budou mít po ukončení studia základní poznatky o moderních instrumentálních metodách a možnostech jejich uplatnění v praxi. Naučí se rovněž základům moderních technologií třídění a zpracování dat do vrstevních informací (základy statistiky, IT, GIS). Budou přiměřeně jazykově vybaveni (angličtina, španělština, ruština). Získají poznatky o ekonomických aspektech těžby a využívání surovin. Seznámí se i se způsoby posuzování geologických limitů využívání surovinové základny (včetně zdrojů vod) a se zapracováním těchto parametrů do plánů regionálního rozvoje.

Uplatnění absolventů v rámci průzkumně a výzkumně zaměřených geologických organizacích (MND, Geotest, Geosan, Unigeo Ostrava, RD Rožínka, Geomin Jihlava, Georadis Brno atd.), při řešení výzkumných programů a při zajištění výuky na vysokých i středních odborných školách, ve státních a správních organizacích (ČGS, muzea, AOPK, inspekce ŽP, referáty ŽP na magistrátech, KHS, útvary územního plánování a stavební úřady měst a obcí, báňské úřady atd.), ve specializovaných geochemických a geofyzikálních laboratořích.