Seminář pro žadatele v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, červen 2009 2. VÝZVA GG OK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
ZAMĚŘENÍ globálních grantů Olomouckého kraje Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
OP Vzdělávání pro Konkurenceschopnost (2007 – 2013)
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Globální granty Olomouckého kraje na léta Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
UDRŽITELNOST v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Informační seminář pro žadatele Liberec, GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR září 2008.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Vzdělávací projekty pro města a obce Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 7. prosince 2006.
Aktuálně k Operačnímu programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost výzva k předkládání individuálních projektů ostatních.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Prezentace pro Slezskou univerzitu, Krnov, O čem to dnes bude? OP vzdělávání pro konkurenceschopnost OP výzkum a vývoj pro inovace OP přeshraniční.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Globální granty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Globální granty Jihomoravského kraje v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Jihomoravského kraje v Operačním programu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Obecné informace Projektová část Ústí nad Labem, 11. února 2009.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele 2. výzva Krajský úřad Ústeckého kraje Ústí nad.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace Seminář pro žadatele Ústí nad Labem, 20. dubna 2010 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast.
OBLAST PODPORY 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání globální grant:Zvyšování kvality ve vzdělávání v Ústeckém kraji II seminář pro žadatele
12. listopadu 2008Ing. Petra Zlámalová I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji Výzva.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Globální granty OP VK ve Středočeském kraji PhDr. Ivo Říha Praha,
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Cíl a identifikace výzvy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem
MAP – Místní akční plán ORP RK
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Individuální projekt OP VVV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Výzva k předkládání žádostí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, červen VÝZVA GG OK

Prioritní osy a oblasti podpory Prioritní osa 4 SYSTÉMOVÝ RÁMEC CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ PRIORITNÍ OSY A OBLASTI PODPORY OP VK Prioritní osa 1 POČÁTEČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ 1.2 Rovné příležitosti dětí, žáků, včetně žáků se spec. vzd. potř. 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání 3.1 Individuální další vzdělávání Prioritní osa 3 DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání 4.2 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji 4.3 Systémový rámec dalšího vzdělávání 4.1 Systémový rámec počáteč. vzdělávání Prioritní osa 2 TERCIÁRNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, VÝZKUM A VÝVOJ 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji 2.1 Vyšší odborné vzdělávání 2.4 Partnerství a sítě

Harmonogram 2. výzvy GG 1.1, 1.2 a 1.3  11. května 2009 vyhlášení 2. výzev GG OK  8. června 2009 datum zahájení příjmu žádostí  30. června 2009 datum ukončení příjmu žádostí  červenec 2009 formální hodnocení a hodnocení přijatelnosti  srpen – září 2009 věcné (bodové hodnocení)  říjen 2009zasedání výběrové komise

Finanční rámec Výše finanční podpory na 1 GP může dosáhnout až 100 % celkových způsobilých výdajů projektu (85% podíl z ESF a 15% podíl z rozpočtu ČR) Oblast podpory, název GGAlokace na 2. výzvu v Kč Min. výše finanční podpory na 1 GP v Kč Max. výše finanční podpory na 1 GP v Kč 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání v Olomouckém kraji , , ,- 1.2 – Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Olomouckém kraji , , ,- 1.3 – Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Olomouckém kraji , , ,-

 vytváření podmínek pro inovaci a implementaci ŠVP  implementace nových kurikulárních dokumentů  zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností  podpora výuky v cizích jazycích na středních školách  vytváření podmínek pro dlouhodobé hostování plně kvalifikovaných učitelů cizích jazyků  zlepšování podmínek pro využívání ICT pro žáky i učitele  rozvoj partnerství a síťování – partnerství, spolupráce a výměna zkušeností mezi školami a školskými zařízeními navzájem a mezi školami, školskými zařízeními, nestátními neziskovými organizacemi a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání  podpora škol v oblasti evaluace  rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání  zlepšování podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech Podporované aktivity, žadatelé a cílové skupiny jsou totožné jako v 1. výzvě. GG 1.1 „Zvyšování kvality ve vzdělávání v Olomouckém kraji“ – podporované aktivity

GG 1.1 „Zvyšování kvality ve vzdělávání v Olomouckém kraji“ Příjemci podpory  školy a školská zařízení  vysoké školy  sdružení a asociace škol  právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství  města, obce, svazky obcí  odborové organizace a organizace zaměstnavatelů, profesní a oborová sdružení  hospodářská komora  zaměstnavatelé, pokud v souladu s předmětem své činnosti poskytují plnění v souvislosti s aktivitami, které mohou být předmětem podpory OP VK, nebo s vytvářením nezbytných podmínek pro takové aktivity  nestátní neziskové organizace Cílové skupiny  žáci škol a školských zařízení  pracovníci škol a školských zařízení  vedoucí pracovníci škol a školských zařízení,  pracovníci organizací působící v oblasti vzdělávání v oblasti volného času dětí a mládeže

 uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací  zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání  rozvoj poradenství, propracování a rozšíření nabídky asistenčních, speciálně pedagogických a psychologických služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami  vybudování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, kteří se chtějí do systému navrátit  včasné zajištění minimální garantované péče o děti se sociokulturním znevýhodněním  prevence rasismu a xenofobie prostřednictvím podpory multikulturní výchovy a vzdělávání  vzdělávání dětí cizinců žijících na území ČR (především jazykové)  podpora neformálního vzdělávání a kompetencí v něm získaných, zdokonalování systému vzdělávání pracovníků NNO a středisek volného času, vytváření vzdělávacích modulů uznatelných jako součást dalšího vzdělávání GG 1.2 „Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Olomouckém kraji“ – podporované aktivity

GG 1.2 „Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Olomouckém kraji “ Příjemci podpory  školy a školská zařízení (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy a školského zařízení zapsaná ve školském rejstříku)  vysoké školy  sdružení a asociace škol  právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství  organizace působící v oblasti volného času dětí a mládeže  města, obce a svazky obcí  nestátní neziskové organizace Cílové skupiny  děti se speciálními vzdělávacími potřebami z mateřských škol a přípravných tříd základních škol  děti a mladiství, kteří předčasně opustili systém počátečního vzdělávání  žáci základních a středních škol se speciálními vzdělávacími potřebami a ti žáci, kteří jsou ohroženi předčasným odchodem ze vzdělávání  děti a žáci pokud jsou aktivity realizovaného projektu zaměřeny na vytváření inkluzivního prostředí ve škole a třídě nebo na prevenci sociálně patologických jevů  rodiče dětí a žáků  děti a žáci nadaní a mimořádně nadaní  pracovníci škol a školských zařízení  vedoucí pracovníci škol a školských zařízení  pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti volného času dětí a mládeže Podporované aktivity, žadatelé a cílové skupiny jsou totožné jako v 1. výzvě, vyjma cílových skupin označených červeně.

 metodická podpora výuky cizích jazyků, včetně konzultační a poradenské činnosti a tvorby metodických nástrojů a dokumentů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení  zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro pracovníky škol a školských zařízení  zvyšování kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení v oblasti řízení a personální politiky  DVPP škol a školských zařízení vč. realizace odbor. praxí a zahr. stáží ped. pracovníků s důrazem na realizaci kurikulární reformy, na jaz. vzdělávání, využívání ICT ve výuce a environmentální vzdělávání, vč. osvojení si dalších moderních ped. metod, souvisejících se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání Podporované aktivity, žadatelé a cílové skupiny jsou totožné jako v 1. výzvě. GG 1.3 „Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Olomouckém kraji“ – podporované aktivity

GG 1.3 „Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Olomouckém kraji“ Příjemci podpory  školy a školská zařízení  vysoké školy  sdružení a asociace škol  ostatní vzdělávací instituce (ostatní právnické osoby s předmětem činnosti v oblasti vzdělávání)  města, obce, svazky obcí  nestátní neziskové organizace Cílové skupiny  pracovníci škol a školských zařízení  vedoucí pracovníci škol a školských zařízení

Podmínky pro GP  Platby: na samostatný účet projektu – nutno zřídit před podpisem smlouvy  Zálohové platby: -do výše 25 % způsobilých výdajů projektu -do 30 dnů od uzavření „Smlouvy o realizaci GP“ -o její vyplacení není třeba žádat, je poskytnuta automaticky - max. do výše 90 % celkových způsobilých výdajů projektu, nutnost zajištění 10 % z vlastních zdrojů!!!

Podmínky pro GP  Maximální doba trvání projektu: do  Dopad na cílovou skupinu z Olomouckého kraje  Monitorovací indikátory (dle přílohy č. 5 výzvy)  Udržitelnost projektu 5 let po ukončení projektu  Křížové financování 9 % z celkových uznatelných výdajů GP

Výchozí podklady  Prováděcí dokument OP VK – bližší specifikace operačního programu  Příručka pro žadatele – která definuje podmínky pro zpracování projektové žádosti a přílohy, které žadatelé dokládají k projektové žádosti a nebo v rámci přípravy Smlouvy o realizaci GP  Výzva – dokument definuje okruh podporovaných aktivit, základní údaje pro potenciální žadatele, způsob výběru a hodnocení přijatých projektových žádostí, atd.  Příručka pro příjemce – která definuje kompletní podmínky a to např. pro realizaci GP, financování, monitorovaní a jeho udržitelnost  (další doplňující podklady, metodické dopisy, atd.)

Děkujeme za pozornost Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky