Prezentace závěrů projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

Seminář k ukončování projektů FS Vzorové obsahy 10. června 2008 Praha RNDr. Alois Kopecký, ŘO FS Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Aspe - systém pro řízení stavebně investičních projektů
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
11 Základní data návrhu rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2011 doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. primátor hl. m. Prahy Praha
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Metodika stanovení národních priorit orientovaného výzkumu Karel Klusáček
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Řízení a kontrola hospodaření v ekonomických agendách
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Investiční potřeby & dluhové financování Jan Šnajdr Odbor poradenství infrastrukturních projektů Česká spořitelna.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Marta Toušková Útvar rozvoje hl. m. Prahy Setkání geodetů 2013 Ukončení projektu Digitální mapa Prahy a zadání Digitální mapy veřejné správy hl. m. Prahy.
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
RPS/CSF Technická pomoc RPS Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Ruská federace x WTO a OECD
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Financování kapitol státního rozpočtu II
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Obhajoba diplomové práce
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů)
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Financování silnic II. a III. třídy
Tisková konference k výsledkům forenzního auditu projektu OPENCARD
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
DALŠÍ KROKY V OBLASTI RACIONALIZACE SÍTĚ ŠKOL
Transkript prezentace:

Prezentace závěrů projektu Prověření skladby a posouzení činnosti Odboru městského investora (OMI) MHMP Prezentace závěrů projektu Radek Muška Praha, 25. 10. 2011

O projektu Cílem projektu bylo posoudit a navrhnout koncepční změny v rámci: stávajících procesů a organizace OMI nákladové stránky OMI stanovování hodnotících kritérií u zadávání veřejných zakázek Projekt byl realizován v období červenec – září 2011 společností Deloitte na základě zadání radního HMP Radka Lohynského

Klíčové příležitosti pro zlepšení řízení investic Hlavního města Prahy Č Název příležitosti 1 Zavedení controllingu portfolia projektů a manažerského reportingu o portfoliu projektů. Za tímto účelem byla navržena změna organizační struktury OMI ve smyslu zakomponování samostatného oddělení kontroly kvality projektů. Pro účely projektového reportingu a controllingu celého životního cyklu investice bylo doporučeno zavedení projektové karty investiční akce v elektronické podobě. 2 Navržení a zavedení transparentního procesu/metodiky schvalování investičních akcí před jejich zařazením do návrhu rozpočtu. Pro každou navrhovanou investiční akci bylo doporučeno zpracování rámcového ekonomického posouzení (business case), které by umožnilo průřezové porovnání projektů před jejich zařazením do návrhu rozpočtu. 3 Zavedení metodiky/procesu pro střednědobé ekonomické plánování. 4 Stanovení metodiky/procesu pro změnu celkových investičních nákladů (CIN) stavby. 5 Zavedení jednotné metodiky pro změnové řízení uzavřených smluv, která bude efektivně zohledňovat velikost stavby a předmětné změny. 6 Zavedení metodiky pro: stanovování hodnotících kritérií včetně způsobu omezení kvantifikovatelných dílčích hodnotících kritérií posuzování obsahu nabídek zadávání zakázek malého rozsahu 7 Navržení zefektivnění a implementace procesu vyvádění z majetku OMI/HMP. 8 Zavedení strategie a jednotných pravidel/procesu pro výkup pozemků. 9 Jednoznačné a jednotné stanovení kompetencí za reklamační řízení v rámci smluv se zhotoviteli. 10 Posílení pravidelné kontroly projektu Nové ústřední čističky odpadních vod v Tróji Radním.

Nároky na kapitálové výdaje OMI převyšují disponibilní zdroje Projekty jsou do rozpočtu na daný rok zařazovány bez zohlednění náběhové křivky jejich nákladů, která je na počátku mírná a ve střednědobém horizontu strmě roste. Ukázka rozložení celkových investičních nákladů (CIN) v letech, a to u investičních akcí zařazených do návrhu rozpočtu na rok 2012 trvajících 6 let. Podle návrhu rozpočtu na rok 2012 jsou finanční potřeby běžících investic o cca 6,85 mld. Kč vyšší než odhad výše rozpočtu OMI a až v roce 2013 by měly být s příjmy rozpočtu vyrovnané . V důsledku nedostatku fin. prostředků v rozpočtu na daný rok dochází k: prodloužování doby realizace investic (vysoká rozestavěnost) zkracování rozsahu prací u již uzavřených smluvních závazků konzervování staveb generování finančních pozastávek (dluhů) omezování nových investic

V průběhu realizace investice dochází k nedostatečně dokumentované změně / nárůstu celkových investičních nákladů (CIN) Pro stanovování a změnu CIN neexistuje jednotná metodika a rozsah již schválených akcí se rozšiřuje. Změna CIN se nesleduje a neodůvodňuje. V oficiálním návrhu rozpočtu na rok 2012 narostly CIN všech běžících investic oproti roku 2011 o 15,4 mld. Kč. CIN ve schváleném rozpočtu na rok 2011 se u vzorku investičních akcí* oproti roku 2008 navýšily o 1,74 mld. Kč (3%). CIN v prozatím neschváleném návrhu rozpočtu na rok 2012 se u téhož vzorku navýšily oproti roku 2008 o podstatných 12,17 mld. Kč (18%). *Analýza byla provedena na vzorku 36-ti investičních akcí, jejichž celkové investiční náklady představují 68,3 mld. Kč, tj. 45,4% celkových investičních nákladů všech projektů v roce 2011. Vzorek se tvořil vyčleněním investičních akcí, které byly zařazené jak do rozpočtu v roce 2008, tak do návrhu rozpočtu na rok 2012 (tj. vyloučeny byly např. akce, které byly zahájeny až v roce 2009). Ze vzorku byly vynechány investiční akce, u nichž vzhledem k návrhu rozpočtu na rok 2012 nedošlo ke změně CIN.

Dochází k prodlužování doby realizace investic Průměrné prodloužení plánované doby realizace u celého zkoumaného vzorku je 4,2 roku a u investic označovaných za strategické to je 5,6 roku. K prodloužení doby realizace investic dochází z následujících důvodů: nedostatek finančních prostředků na financování investic v rozpočtu na daný rok komplikace s výkupem pozemků komplikace se získáváním příslušných povolení (územní řízení, stavební povolení) technické komplikace v průběhu stavby rozšiřování rozsahu projektu *Analýza byla provedena na vzorku 55 investičních akcí (z celkových 175), jenž byly zařazeny v rozpočtu na rok 2011 i v návrhu rozpočtu na rok 2012. Vynechány byly investiční akce, u nichž nedošlo ke změně CIN. Do vzorku byly zařazeny všechny investice označené jako strategické.

Děkuji za pozornost