Systémové pojetí manažerské práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

2. přednáška.
FORMULACE A VÝBĚR STRATEGIE
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Charakteristika řízení
Strategie podniku v globálním světě
Audit administrativních činností
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Iva Vodáková – DURABO Vydavatelství a tisk Na Stráni Čelákovice Založeno roku 1991.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Základy marketingu šestá přednáška
Zavádění a údržba informačních systémů
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Analýza vlastního podniku
2.Marketingové prostředí
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Strategický management
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Lenka Zahradníčková
Důvody vstupu na zahraniční trhy
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
Strategický management
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Manažerské implikace modelu Balanced Scorecard Managerial implications of the Balanced Scorecard Model Josef F. Palán.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
V.Prosperita organizace
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Model struktury strategického managementu
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové strategie
Transkript prezentace:

Systémové pojetí manažerské práce

Charakteristika současného rozvoje podnikání „Trh zákazníka“ Růst intenzity Rozvojová dynamika Globalizace trhu Nové poznatky

Působení konkurenčních sil M. E. Porter Potencionální noví výrobci Konkurence v odvětví Odběratelé Dodavatelé Možnost substituce

Pozitivní a negativní kooperace „Střet“ „Žít v míru“ „Spolupracovat“

Model nároků na manažerskou práci (CSF)

Komplexní charakteristiky úspěšného fungování organizace Prosperita organizace (prosperity) Stabilita organizace (stability) Prestiž (prestige) Zákaznická důvěryhodnost (trustworthiness) Podnikatelské síly (power)

Dekompozice podnikatelské strategie

Přístupy k podnikatelské strategii Nízká komplexnost org. systému Adaptivní přístupy Henderson Klasické přístupy Porter Proaktivní chování Reaktivní chování Sociálně orient. přístupy Hamel, Doz Pragmatické přístupy Mintzberg Vysoká komplexnost org. systému

Sociálně orientované přístupy Adaptivní přístupy Jasný ekonomický cíl Klasické přístupy Racionální analýzy konkurenčních podmínek Pragmatické přístupy Rozdílnost spec. podmínek organizací Sociálně orientované přístupy Sociálně ekonomické cíle organizace

SWOT – strategické možnosti Silné stránky -S Slabé stránky-W Příležitosti - O Přístup „SO“ Ofenzivní přístup Přístup „WO“ Zdrženlivý přístup Hrozby - T Přístup „ST“ Blokovat příležitosti Přístup „WT“ Hledat kompromisy Interní faktory Externí faktory

Tvorba podnikatelské strategie Stanovení soustavy cílů Zpracování dílčích strategií Ofenzivní strategie Strategie druhého nejlepšího Strategie defenzivní Strategie zůstatková Strategie útlumová

TYPY STRATEGIÍ Strategie dle aspektu agresivity Porterovy generické strategie Rozvojové strategie Strategie na úrovni řízení

Strategie dle aspektu agresivity Strategie ofenzivní Strategie "druhého nejlepšího" na trhu Strategie defenzivní Zůstatková strategie

Strategie dle aspektu agresivity Strategie ofenzivní Podnik první ve výrobě nového produktu Podmínka: Silná výzkumná a vývojová základna Úspěšná komercializace podniku Rizika a neúspěchy plynou z: Nedostatečné marketingové zajištění Nesprávné konstrukční a technologické řešení Nezajištění potřebných zdrojů

Strategie dle aspektu agresivity Strategie druhého nejlepšího na trhu Mírně ofenzivní, strategie follow me Firma v těsném závěsu za vedoucím podnikem Flexibilní reakce na tržní změny Náklady na výzkum a marketing

Strategie dle aspektu agresivity Strategie defenzivní Hromadná produkce již zavedených produktů Inovace produktů Strategie zůstatková Realizace ve zbytkových oblastech trhu

TYPY STRATEGIÍ Strategie dle aspektu agresivity Porterovy generické strategie Rozvojové strategie Strategie na úrovni řízení

Porterovy generické strategie Významný přínos M. Portera Porterových 5 konkurenčních sil Hrozba vstupu nových konkurentů Hrozba substituce Vyjednávací schopnost kupujících Vyjednávací schopnost dodavatelů Rivalita mezi současnými konkurenty

Porterovy generické strategie Strategie vůdcovství v nákladech Tlak na účinnost výroby Strategie diferenciace Vyzvednutí jedinečného výrobku/služby Strategie zaměření Zaměření na náklady nebo diferenciaci

Porterovy generické strategie „Zastavení na půli cesty" - Postavení firmy mimo konkurenční výhodu - Neschopnost realizace cenové výhody a diferenciace

TYPY STRATEGIÍ Strategie dle aspektu agresivity Porterovy generické strategie Rozvojové strategie Strategie na úrovni řízení

Rozvojové strategie Neustálé inovace vedou k prosazení podniku na trhu Reaktivní Reagují na potřeby trhu Kreativní Vyvíjení nových výrobků Zvýšení kvality

TYPY STRATEGIÍ Strategie dle aspektu agresivity Porterovy generické strategie Rozvojové strategie Strategie na úrovni řízení

Strategie na úrovni řízení Strategie na úrovni korporace Strategie na úrovni podniku – byznysu Strategie na funkční úrovni

Strategie na úrovni řízení Strategie na úrovni korporace Strategie stability Růstová strategie Přímá expanze Vertikální integrace Horizontální diverzifikace Laterální diverzifikace Strategie zpomalení

Strategie na úrovni řízení Strategie na úrovni podniku Strategické byznys jednotky Konkurenční výhody Strategie na funkční úrovni Pro úspěch – důležité všechny části procesu strategického managementu

Metoda „Balanced Scorecard“

Teorie a koncepty normativního charakteru Procesní řízení TQM a reengineering Teorie omezení Řízení otevřenou knihou a orientace na projekty

Procesní řízení Dílčí operace je třeba sjednotit do ucelených podnikových procesů Vytvoření maximální přidané hodnoty pro zákazníka Menší počet koordinačních a kontrolních míst Rozhodujícím činitelem jsou znalosti(knowledge economy) Hledá příčiny špatně probíhajících procesů Kontinuální zlepšování Radikální zlepšování

TQM a reengineering Orientace na cíl a smysl podnikání Orientace na procesy a zákazníka Široké pojetí kvality Důraz na podnikovou kulturu Důraz na znalosti pracovníků Reengineering je nástrojem, TQM zastřešuje celostní přístup