Hodnocení ve výuce dějepisu Přednáška č. 12 AR 2011/2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
Gymnázium, Hranice, Zborovská 293 Maturitní zkouška 2010.
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Didaktická média v dějepisném vyučování
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Textová média v DV AR 2013/2014.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Maturita 2010/2011 Co je potřeba znát z maturitní vyhlášky.
Práce předsedy zkušební maturitní komise
jako součást maturitní zkoušky z českého jazyka ve společné části
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Maturita 2015.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Výukové programy pro předmět český jazyk a literatura
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
Hodnocení ve vzdělávání dospělých Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Metody pedagogické diagnostiky
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
OBSAHOVÁ ANALÝZA TEXTU ● nekvantitativní způsob obsahové analýzy - kategorie se nezpracovávají numericky ● kvantitativní způsob obsahové analýzy -obsahové.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Skupinové interview (Focus group)
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
PROBLEMATIKA DIDAKTICKÉHO TESTU
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Virtuální AC/měření efektivity vzdělávání. Struktura virtuálního AC/DC Test znalostí Dilemata DialogSimulator Modelová situace off-line Sociogram Individuální.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Didaktika geografie.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Pedagogická diagnostika
Didaktické prostředky
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
Maturity – jaro 2017.
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
KMT/DIZ1 Prověřování, hodnocení a klasifikace co to je k čemu to je
Vzor individuální prezentace
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Hodnocení ve výuce dějepisu Přednáška č. 12 AR 2011/2012

Hodnocení – stálá součást pedagogické činnosti → zpětná vazba Hodnocení má být. 1.Efektivní – musí následovat pokud možno bezprostředně po výkonu 2.Má být formulováno tak, aby podporovalo rozvoj a aktivitu žáka 3.Chválit je třeba, ale…. 4.Je třeba umožnit žákovi zažít pocit úspěchu 5.Hodnotí se výkon, ne osoba

Problematiku hodnocení řeší v nejobecnější rovině školský zákon č. 561/2004 Sb. V platném znění, zejména paragrafy 51 pro základní vzdělávání a 69 pro střední vzdělávání Škola si konkretizuje podobu hodnocení v ŠVP Hodnotit můžeme: klasifikačním stupněm slovním hodnocením kombinací obou způsobů

Klasifikace – jedna z forem hodnocení Vyžaduje uplatnění 3 hledisek: 1.kvantitativní hledisko ( co žák ví) 2.kvalitativní hledisko ( jak tomu Ž rozumí, jak dokáže projevit názor) 3.srovnávací hledisko ( v rámci třídy, ročníku, školy). Školy mají klasifikační řády, ty říkají, co obsahují jednotlivé klasifikační stupně Dnes na většině škol elektronická klasifikace, vážení známek

Specifika hodnocení v DV Prověřování a zkoušení vychází z pestrosti a různorodosti pracovních činností v D

Formy a způsoby prověřování Ústní zkoušení: 1.individuální Z – u tabule, v lavici 2.orientační frontální ( jak hodnotit?) 3.skupinové prověřování ( mladší žáci ocení hravost a soutěživost) Didaktické chyby: spokojenost s doslovnou reprodukcí příliš dlouhý čas (výzkumy – 37, 7 % - prezentace nového učiva, 50, 7 % - zkoušení Zkoušení by mělo být organizováno tak, aby co nejvíce obohatilo i ostatní, nezkoušené žáky

Písemné prověřování a zkoušení: na konci tematického celku krátké ověřování užšího rozsahu látky Výsledky vždy podrobit rozboru, hledat příčiny neúspěchu!

Didaktický test v DV: standardizovaný, kvazistandardizovaný test, nestandardizovaný test. Dobrý DT je : Validní ( zkouší to, co má být testováno, obsah testu se musí shodovat s cílem a obsahem vyučování) Má vysokou reliabilitu ( omezení náhodných vlivů, spolehlivost, přesnost)

Testové úlohy Otázky – jednoduché, jasné, graficky vhodné, mohou kombinovat písemný a obrazový text, u písemných pramenů – vhodná délka textu. A)Otevřené testové úlohy 1)se širokou odpovědí : nestrukturované (charakterizuj vládu Marie Terezie) strukturované ( v textu F. Palackého vyhledej důvody pro jeho neúčast ve Frankfurtu) 2)se stručnou odpovědí – produkční ( vysvětli pojem manufaktura, doplňovací (bitva u Lipan byla…) Souvislosti, schopnost aplikace, vyslovení vlastního názoru, vyžadují samostatnou formulaci odpovědi

Formy uzavřených otázek 1.forma správnosti a nesprávnosti (dichotomické úlohy), tvrzení odpovídá – neodpovídá – politika císaře Konstantina byla založena na pronásledování křesťanů 2.Forma několikeré volby (úlohy s výběrem odpovědí) 3.Forma vzájemných vztahů ( úlohy přiřazovací) 4.Forma roztřiďovací (úlohy uspořádací)