Evaluace na SSZŠ Litvínov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Taneční a pohybová výchova
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Vlastní hodnocení z pohledu ředitele školy
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Mgr. Pavel Škramlík, ředitel SSZŠ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
9. Tvorba individuálního plánu
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Evaluace na SSZŠ Litvínov Sportovní soukromá základní škola, s.r.o. ŠKOLA V POHYBU Kdo jsme? Jsme sportovní soukromou školou s patnáctiletou tradicí, která přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní vzdělání.

Sportovní specializace školy HOKEJ KOPANÁ GYMNASTIKA AEROBIK JUDO ŠACHY ŠKOLA V POHYBU

Evaluace na SSZŠ Litvínov Sportovní soukromá základní škola, s.r.o. 438 žáků 36 pedagogických pracovníků, 50 zaměstnanců celkem Školní družina a klub Školní jídelna Školní poradenské pracoviště Školné 610,-Kč měsíčně

Evaluace na SSZŠ Litvínov Vize SSZŠ Litvínov Škola v pohybu, škola respektovaná a vyhledávaná. Škola, která se „zastaví“, neobstojí u žáků ani u rodičů. Pohyb vyjadřuje  neustálý rozvoj lidských a materiálních zdrojů. Škola má sportovní zaměření a pohyb je nedílnou součástí života školy. Škola směřuje „je v pohybu“ i směrem k efektivním formám vzdělávání a ke smysluplnému obsahu učiva, tzn. takovému, které je využitelné v praxi a umožní obstát na dalších stupních škol. ŠKOLA V POHYBU

Evaluace na SSZŠ Litvínov Koncepce SSZŠ Strategický plán rozvoje SSZŠ Současný stav Cíle JAK se tam dostaneme? KAM se chceme dostat? Kde jsme? Jak se nám daří plnit cíle? Na čem to poznáme? Co zjišťujeme? Jak se nám to daří? Na čem to poznáme? Co zjišťujeme? Evaluace

Evaluace na SSZŠ Litvínov Autoevaluaci chápeme jako: prostředek, díky kterému máme přehled o kvalitě práce průběžný proces vedený školou (ne budovou) Cíl evaluace: zlepšování kvality školy vyzdvihnout klady a poukázat na rezervy v hodnocených oblastech Postup evaluace: stanovíme kritéria získáváme podklady (metody, zdroje, nástroje) analyzujeme podklady, sledujeme naplňování kritérií zpracujeme výstupy (vyzdvihnout klady a poukázat na rezervy v hodnocených oblastech plánujeme opatření (vytvořit podklady pro tvorbu plánu práce na nový školní rok, pro postupné zlepšování)

Evaluace na SSZŠ Litvínov Hlavní oblasti vlastního hodnocení školy: (vyhl.15/2005 Sb.) a) podmínky ke vzdělávání, b) průběh vzdělávání, c) podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání, d) výsledky vzdělávání žáků a studentů, v případě středních škol a vyšších odborných škol také uplatnitelnost absolventů na trhu práce, e) řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, f) úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům.

Evaluace na SSZŠ Litvínov Oblasti autoevaluace SSZŠ 2008/9 Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Plnění úkolů v oblasti výchovy Plnění úkolů v oblasti řízení školy Hodnocení klimatu školy Oblast dalšího vzdělávání pracovníků Oblast podmínek vzdělávání, estetické úrovně, materiálního vybavení a provozní úrovně školy Oblast spolupráce s rodiči a veřejností Hodnocení sportu ve škole

Evaluace na SSZŠ Litvínov Při autoevaluaci ve školním roce vycházíme zejména z vnitřní dokumentace: (kritéria hodnocení a úkoly jsou v dokumentech) Plánu práce na školní rok Vnitřní směrnice o autoevaluaci Školního vzdělávacího programu Škola v pohybu Měsíčních, týdenních plánů Plánu DVPP Plánu kontrol Plánů činnosti vedoucích úseků (výchovní poradci, ŠPP, správce školní sítě, vedoucí MS I., MS II., preventista školy, koordinátor EV, vedoucí ŠD a ŠK a vedoucí a trenéři sportovních klubů)

Evaluace na SSZŠ Litvínov Metody, zdroje, nástroje: Analýza SWOT, hodnocení školního roku (sbor, poradní sbor ŘŠ, šk. rada) Rozbory dokumentace (ŽK, TK, TV, sešity…) Vyhodnocování statistických údajů Vnitřní testy Oborové práce žáků 9.tříd, výsledky obhajob Dotazníky sociometrie Portfolia žáků, portfolia učitelů Plány osobního rozvoje učitelů, analýza DVPP Motivační a hodnotící rozhovory s učiteli (s nepedagogy) Hospitační činnost (vzájemné hospitace) – záznamy Kontrolní činnost vedení školy

Evaluace na SSZŠ Litvínov Metody, zdroje, nástroje: Výsledky supervizní činnosti učitelů Závěry z koučování vedení školy Pololetní a závěrečné hodnocení vedoucích úseků (výchovní poradci, ŠPP, správce školní sítě, vedoucí MS I., MS II., preventista školy, koordinátor EV, vedoucí ŠD a ŠK a vedoucí a trenéři sportovních klubů) Rozhovorů s učiteli, s žáky v průběhu školního roku Hodnocení akcí a pobytů, adaptačních kurzů Hodnocení širšího pedagogického vedení Závěry z „Kávy u ředitele“ Průchod školou se školníkem Dotazníky, ankety pro rodiče (písemně, na webu školy) Dotazník pro absolventy

Evaluace na SSZŠ Litvínov Kdo se podílí na hodnocení: Širší vedení školy (ŘŠ, ZŘŠ, vedoucí ŠPP, vedoucí MS I. a II. stupně, vedoucí ŠD a ŠK) Vedoucí úseků (vedoucí ŠJ, školník) Vedoucí oblastí (vedoucí EV, metodik prevence, výchovní poradci, správce školní sítě) Pedagogický sbor Nepedagogičtí zaměstnanci Rodiče (poradní sbor ředitele, školská rada) Žáci Absolventi školy Supervizor, kouč

Evaluace na SSZŠ Litvínov Doporučení z praxe SSZŠ Litvínov: Zpracovat plán (rozložit hodnocení na celý školní rok) Kritéria zpracovávat společně se sborem Delegovat Kontrolovat průběžně Oceňovat průběžně Soustředit se na maximálně dvě oblasti v průběhu školního roku Zprávy o činnosti předávat dvakrát ročně (leden, květen) Hodnocení školního roku ředitelem přednést dvakrát ročně Zavést systém ve zpracování hodnocení úseků (popis kladů, záporů a opatření, grafy)

Evaluace na SSZŠ Litvínov Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Příklad hodnocení č.1 Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Klady Úpravy ŠVP dle doporučení supervizora Funkčnost nových předmětů ŠVP (UmS, OSV, kompenzace…) Půlení hodin Kvalita týdenních plánů tříd, portfolia, kriteriální hodnocení Zlepšení výsledků v testech Kalibro Funkční žákovská knížka SSZŠ ŠPP – reedukační a kompenzační činnost (24 žáků II.st.,183 konzultací pro rodiče,učitele a žáky, 14 šetření žáků, 12krizových intervencí, nápravy 17 žáků I.stupně) Zápory Odpadá (supluje se) mnoho hodin Neznalost, nerespektování průřezových témat ve výuce některými kolegy Menší počet hospitací ze strany vedení Málo činnostní výuky u některých kolegů Nerespektování IVP některými kolegy Nevyužívání možností ŽK některými kolegy

Evaluace na SSZŠ Litvínov Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Příklad hodnocení č.1 Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Klady Úspěchy ve vědomostních soutěžích (Olympiády:děj.4.místo,MAT-1.místo,AJ-2.místo,ZEM-2.místo) Envirionmentální činnosti školy (projekty vybraných tříd, přednášky , soutěže) Účast v projektu Business games Oborový den, oborové práce Projektové dny Fiktivní přijímačky Lepší příprava na suplované hodiny Úspěchy v některých vědomostních soutěžích Pozitivní hodnocení v šetření MAPA školy Zápory Problémy s fungováním PC Rozdíly mezi učiteli ve využívání interaktivní výuky a využívání PC

Evaluace na SSZŠ Litvínov Opatření-doporučení Revize ŠVP po 4 letech Společné vytváření nové koncepce školy, profilu absolventa a kodexu práce učitele SSZŠ Činnost sboru na tvorbě společných postupů a pravidel Ztotožnění se s vizí školy, respektování ŠVP Pomoc kolegům pomocí supervizí Zapojení více kolegů do podpůrné a metodické hospitační činnosti Zajištění suplenta Důraz na smysluplnou výuku, náročnost na žáky Postupné vytváření kritérií hodnocení žáků v předmětech Pokračování v projektech (oborové práce, testování…) Jednotné působení učitelů na základě vize, ŠVP a pravidel Rozšíření projektů environmentální výuky do více tříd

Evaluace na SSZŠ Litvínov Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Příklad hodnocení č.2 Plnění úkolů v oblasti DVPP Plnění úkolů v oblasti vzdělávacího procesu Klady Supervize 4 kolegů Vzdělávání většiny kolegů Kurzy ve škole, pro sbor Vzdělávání některých kolegů formou e-learningu, studováním webů…, časopisů, literatury Nákupy literatury a odborných časopisů Vzdělávání vedení ŠPP Vzdělávání managementu školy Zápory Nižší efektivita kurzů vzhledem k vynaloženým prostředkům

Evaluace na SSZŠ Litvínov Opatření-doporučení Změna koncepce DVVP SSZŠ Podpora dlouhodobého vzdělávání jednotlivců i sboru Výběr a zvaní lektorů dle požadavků sboru Podrobný výběr kurzů pro jednotlivce dle doporučení a efektivity pro SSZŠ Spoluúčast na dalším vzdělávání při odchodu ze SSZŠ Zajištění lektorů na praktické školení práce se žáky s SVP

Evaluace na SSZŠ Litvínov A kdo u nás „autoevaluuje“ a za všechno zodpovídá ?! Ale to snad NE !!! Ale ANO !!!

Sportovní soukromá základní škola, s.r.o. A chcete-li nám někdy psát nebo se přijet podívat... Na hokej nebo do školy (nebo do Janova?). Těšíme se na vás. ŠKOLA V POHYBU Sportovní soukromá základní škola, s.r.o. Podkrušnohorská 1677, 436 01 Litvínov tel.: 476 752 896 reditel@sszslitvinov.cz www.sszslitvinov.cz Děkuji za pozornost.