Učební plán
Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty v rámci předmětů lze obsah vzdělávacích oborů přeskupovat v rámci předmětů lze obsah vzdělávacích oborů přeskupovat škola musí prokazatelně realizovat obsah vzdělávacích oborů škola musí prokazatelně realizovat obsah vzdělávacích oborů
Hlavní znaky v 1. a 2. ročníku je vzdělávací obsah většiny oborů povinný (základy) v 1. a 2. ročníku je vzdělávací obsah většiny oborů povinný (základy) ve 3. a 4. ročníku rozhoduje o zařazení většiny vzdělávacích oborů škola ve 3. a 4. ročníku rozhoduje o zařazení většiny vzdělávacích oborů škola variabilita vzdělávací nabídky variabilita vzdělávací nabídky reakce na zájmy žáků reakce na zájmy žáků
Hodinová dotace celková dotace – 132 hodin celková dotace – 132 hodin maximální týdenní hodinová dotace pro jednotlivé ročníky – 35 hodin maximální týdenní hodinová dotace pro jednotlivé ročníky – 35 hodin minimální týdenní hodinová dotace – 23 hodin minimální týdenní hodinová dotace – 23 hodin
Zvláštní postavení jednotlivých oborů Geologie Geologie Výchova ke zdraví Výchova ke zdraví Člověk a svět práce Člověk a svět práce ICT ICT Průřezová témata Průřezová témata
není předepsaná minimální hodinová dotace není předepsaná minimální hodinová dotace škola může zvolit formu naplnění vzdělávacího obsahu škola může zvolit formu naplnění vzdělávacího obsahu samostatný předmět, integrace, projekt, samostatný předmět, integrace, projekt, kurz, praktická cvičení apod. kurz, praktická cvičení apod.
Disponibilní časová dotace 30 hodin za celé 4 roky 30 hodin za celé 4 roky posílení hodinové dotace posílení hodinové dotace zavedení dalších předmětů zavedení dalších předmětů realizace průřezových témat realizace průřezových témat
Volitelné vzdělávací aktivity 8 hodin za čtyři roky 8 hodin za čtyři roky zařazení povinně volitelných předmětů zařazení povinně volitelných předmětů zařazení je povinné ve 3. a 4. ročníku zařazení je povinné ve 3. a 4. ročníku v 1. a 2. ročníku je škola zařadit může v 1. a 2. ročníku je škola zařadit může
Tabulace učebního plánu vyučovací předměty vyučovací předměty rozlišení povinných a povinně volitelných rozlišení povinných a povinně volitelných hodinová dotace předmětu v jednotlivých ročnících hodinová dotace předmětu v jednotlivých ročnících celkové součty hodin v každém ročníku celkové součty hodin v každém ročníku celkový počet hodin za celé 4 roky celkový počet hodin za celé 4 roky
Poznámky k učebnímu plánu organizační podmínky realizace povinných a povinně volitelných předmětů organizační podmínky realizace povinných a povinně volitelných předmětů popisují jiné organizační formy pokud škola touto cestou uskutečňuje některou část vzdělávacího obsahu a přiděluje jí vlastní hodinovou dotaci popisují jiné organizační formy pokud škola touto cestou uskutečňuje některou část vzdělávacího obsahu a přiděluje jí vlastní hodinovou dotaci
Poznámky k učebnímu plánu integrovaný předmět – je třeba vypsat, z jakých oborů předmět vznikl integrovaný předmět – je třeba vypsat, z jakých oborů předmět vznikl průřezová témata – samostatný předmět průřezová témata – samostatný předmět průřezová témata – integrace průřezová témata – integrace průřezová témata – projekty průřezová témata – projekty předmět, který se nevyučuje celý školní rok předmět, který se nevyučuje celý školní rok povinně volitelné předměty povinně volitelné předměty