Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Volitelné předměty pro 3. ročník 2012/13. Každý student současného 2. ročníku obchodní akademie si zvolí pro druhou polovinu svého studia volitelný blok.
NÁVRH ÚPRAVY SOUČASNÝCH OSNOV A UČEBNÍCH PLÁNŮ PRO ZUV.
KONFERENCE ASP ČR, Praha PaedDr. Stanislav DRBOUT
Vítáme Vás!! Závěrečná konference projektu OPVK oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání Centrum podpory EtV v Olomouckém kraji 5. června.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Kurikulum ve školní TV Kurikulum – koncepce, pojetí a obsah edukace
PT – obecná charakteristika
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Podpůrný metodický seminář I.
Systém kurikulárních dokumentů
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Aktualizace od „Nestačí vědění, vědění se musí použít.“ J. W. Goethe.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Taneční a pohybová výchova
Naše zvolená průřezová témata
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Průřezová témata.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
Rámcový vzdělávací program (RVP)
Školní vzdělávací program výuka informatiky
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
Didaktika geografie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Nezkrácený název projektu: Systém hodnocení vzdělávacího programu v mechatronice na VOŠ v prostupnosti k technickým VŠ Příjemce podpory: Vyšší odborná.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Organizační formy práce v tělesné výchově
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Školní vzdělávací program
Základní škola a Mateřská škola Štramberk
Transkript prezentace:

Učební plán

Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty v rámci předmětů lze obsah vzdělávacích oborů přeskupovat v rámci předmětů lze obsah vzdělávacích oborů přeskupovat škola musí prokazatelně realizovat obsah vzdělávacích oborů škola musí prokazatelně realizovat obsah vzdělávacích oborů

Hlavní znaky v 1. a 2. ročníku je vzdělávací obsah většiny oborů povinný (základy) v 1. a 2. ročníku je vzdělávací obsah většiny oborů povinný (základy) ve 3. a 4. ročníku rozhoduje o zařazení většiny vzdělávacích oborů škola ve 3. a 4. ročníku rozhoduje o zařazení většiny vzdělávacích oborů škola variabilita vzdělávací nabídky variabilita vzdělávací nabídky reakce na zájmy žáků reakce na zájmy žáků

Hodinová dotace celková dotace – 132 hodin celková dotace – 132 hodin maximální týdenní hodinová dotace pro jednotlivé ročníky – 35 hodin maximální týdenní hodinová dotace pro jednotlivé ročníky – 35 hodin minimální týdenní hodinová dotace – 23 hodin minimální týdenní hodinová dotace – 23 hodin

Zvláštní postavení jednotlivých oborů Geologie Geologie Výchova ke zdraví Výchova ke zdraví Člověk a svět práce Člověk a svět práce ICT ICT Průřezová témata Průřezová témata

není předepsaná minimální hodinová dotace není předepsaná minimální hodinová dotace škola může zvolit formu naplnění vzdělávacího obsahu škola může zvolit formu naplnění vzdělávacího obsahu samostatný předmět, integrace, projekt, samostatný předmět, integrace, projekt, kurz, praktická cvičení apod. kurz, praktická cvičení apod.

Disponibilní časová dotace 30 hodin za celé 4 roky 30 hodin za celé 4 roky posílení hodinové dotace posílení hodinové dotace zavedení dalších předmětů zavedení dalších předmětů realizace průřezových témat realizace průřezových témat

Volitelné vzdělávací aktivity 8 hodin za čtyři roky 8 hodin za čtyři roky zařazení povinně volitelných předmětů zařazení povinně volitelných předmětů zařazení je povinné ve 3. a 4. ročníku zařazení je povinné ve 3. a 4. ročníku v 1. a 2. ročníku je škola zařadit může v 1. a 2. ročníku je škola zařadit může

Tabulace učebního plánu vyučovací předměty vyučovací předměty rozlišení povinných a povinně volitelných rozlišení povinných a povinně volitelných hodinová dotace předmětu v jednotlivých ročnících hodinová dotace předmětu v jednotlivých ročnících celkové součty hodin v každém ročníku celkové součty hodin v každém ročníku celkový počet hodin za celé 4 roky celkový počet hodin za celé 4 roky

Poznámky k učebnímu plánu organizační podmínky realizace povinných a povinně volitelných předmětů organizační podmínky realizace povinných a povinně volitelných předmětů popisují jiné organizační formy pokud škola touto cestou uskutečňuje některou část vzdělávacího obsahu a přiděluje jí vlastní hodinovou dotaci popisují jiné organizační formy pokud škola touto cestou uskutečňuje některou část vzdělávacího obsahu a přiděluje jí vlastní hodinovou dotaci

Poznámky k učebnímu plánu integrovaný předmět – je třeba vypsat, z jakých oborů předmět vznikl integrovaný předmět – je třeba vypsat, z jakých oborů předmět vznikl průřezová témata – samostatný předmět průřezová témata – samostatný předmět průřezová témata – integrace průřezová témata – integrace průřezová témata – projekty průřezová témata – projekty předmět, který se nevyučuje celý školní rok předmět, který se nevyučuje celý školní rok povinně volitelné předměty povinně volitelné předměty