Pořizování územního plánu (vztah k dotčeným orgánům)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Územní plánování pracovní porada s ORP Vyhodnocování územního plánu a jeho změny - § 55 SZ Zpracoval: Martin Herzog 7. června 2013.
Evidence územně plánovací činnosti systém ILAS
Porada pracovníků měst a obcí Královéhradeckého kraje vykonávajících agendu na úseku územního plánování a stavebního řádu část územní plánování 18. prosince.
Územní plán Liberec.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Vedení správního řízení
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
NÁMITKY A PŘIPOMÍNKY Návrh rozhodnutí o námitkách a vyhodnocení připomínek podle ustanovení § 53 stavebního zákona.
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Nástroje územního plánování
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN LIBEREC
Územní plán Prahy: Jaká je situace? Martin Skalský / Vendula Zahumenská Praha  listopad 2013.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Pořizování územního plánu
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
! Proces pořízení územního plánu
Územního plánování na obcích v roce 2007 setkání tajemníků obcí Karlovarského kraje KÚKK, ORR, odd. územního plánování, Jana Kaválková.
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva Právo životního prostředí I.
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
1 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD AKTUÁLNÍ STAV POŘIZOVÁNÍ ZASTUPITELSTVO MĚSTA
1 ZASTAVĚNÉ ÚZEMÍ A VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA UDRŽITELNÝ ROZVOJ ÚZEMÍ Mgr. ing. Petr Lepeška Ministerstvo pro místní rozvoj 2007.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Příklad k metodickému pokynu porada ÚÚP
Vodní režim krajiny v územním plánování Petr Birklen AOPK ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Porada pro ÚÚP dne Poznatky z oblasti ÚPČ Ing. Gabriela Šípková Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Lhůta pro pořízení územní studie
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Umisťování staveb.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
Posuzování vlivů na životní prostředí v procesu územního plánování
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
Územní plánování Michal Matouš
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Zkrácený postup pořizování aktualizace ZÚR
územního plánování na obcích v roce 2007
Územní plán Liberec.
Seminář pro starosty obcí Karlovarského kraje
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
Transkript prezentace:

Pořizování územního plánu (vztah k dotčeným orgánům) Ing. Tomáš Sklenář

Podnět k rozhodnutí o pořízení SZ § 44 O pořízení ÚP rozhoduje zastupitelstvo obce z vlastního podnětu na návrh orgánu veřejné správy na návrh občana obce na návrh fyzické nebo právnické osoby, která má vlastnická nebo obdobná práva k pozemku nebo stavbě na území obce

Obsah návrhu na pořízení SZ § 46 odst. 1 a) údaje umožňující identifikaci navrhovatele, včetně uvedení jeho vlastnických nebo obdobných práv k pozemku nebo stavbě na území obce, b) údaje o navrhované změně využití ploch na území obce, c) údaje o současném využití ploch dotčených návrhem navrhovatele, d) důvody pro pořízení územního plánu nebo jeho změny, e) návrh úhrady nákladů na pořízení (jen u změny)

Projednání návrhu na pořízení SZ § 46 Návrh se podává u obce Pořizovatel posoudí úplnost návrhu, jeho soulad s právními předpisy a v případě nedostatků vyzve navrhovatele, aby je v přiměřené lhůtě odstranil. Neodstraní-li navrhovatel nedostatky požadova-ným způsobem a ve stanovené lhůtě, pořizovatel návrh odmítne, sdělí tuto skutečnost navrhovateli a předloží o tom informaci zastupitelstvu obce Splňuje-li návrh všechny stanovené náležitosti, pořizovatel jej se svým stanoviskem bezodkladně předloží k rozhodnutí zastupitelstvu obce

Rozhodnutí o pořízení SZ § 6 odst. 5 písm. a) - Zastupitelstvo obce rozhoduje v samostatné působnosti o pořízení územního plánu SZ § 6 odst. 5 písm. f) ve spojení s § 47 odst. 1 – určí zastupitele, který bude spolupracovat s pořizovatelem SZ § 46 odst. 3 - O výsledku jednání zastupitelstva informuje obec bezodkladně navrhovatele a pořizovatele

Kdo smí být pořizovatelem úřad územního plánování obecní úřad, který zajistí splnění kvalifikačních požadavků pro výkon územně plánovací činnosti podle § 24 (i pro jinou obec)

Úhrada nákladů na pořízení SZ § 45 Náklady na zpracování územního plánu projektantem a mapové podklady hradí obec, která rozhodla o pořízení Zastupitelstvo obce může podmínit pořízení změny ÚP úhradou nákladů na projektanta a na mapové podklady navrhovatelem v případě jeho výhradní potřeby změnu pořídit

Měřítka výkresů V - § 13 odst. 2 Zpracování nad katastrální mapou (ve zvláš-tě odůvodněném případě v měř. menším) Vydání v měř. 1 : 5 000, 1 : 10 000, výjim. v měř. katastrální mapy

Podklady pro zadání územně analytické podklady doplňující průzkumy a rozbory popřípadě územní studie (Vyhláška č. 500/2006 Sb. - § 11 odst. 1)

Rozsah řešeného území SZ § 43 odst. 4 Územní plán se pořizuje a vydává pro celé území obce, pro celé území hlavního města Prahy, pro celé území vojenského újezdu. může být pořízen a vydán též pro vymeze-nou část území hlavního města Prahy.

Obsah zadání SZ § 47 odst. 1 a 6 + V § 11 odst. 2, 3 a příl. č. 6 hlavní cíle a požadavky na zpracování návrhu územního plánu Obsah zadání je stanoven v příloze č. 6 k vyhlášce č. 500/2006 Sb.

Projednání návrhu zadání (1) SZ § 47 odst. 2 Pořizovatel Zašle návrh zadání dotčeným orgánům, sousedním obcím a krajskému úřadu jednotlivě zašle návrh zadání též obci, pro kterou územní plán pořizuje (pokud není úřadem této obce) vyvěsí oznámení o projednávání návrhu zadání na úřední desce vystaví návrh k veřejnému nahlédnutí po dobu 30 dnů ode dne vyvěšení oznámení

Projednání návrhu zadání (2) SZ § 47 odst. 2 do 30 dnů ode dne vyvěšení oznámení o projednávání návrhu zadání na úřední desce může každý uplatnit u pořizovatele své připomínky do 30 dnů od obdržení návrhu zadání mohou dotčené orgány a krajský úřad uplatnit u pořizovatele své požadavky na obsah územního plánu vyplývající ze zvláštních právních předpisů (kromě 2 DO vyjádření, ne stanovisko) ve stejné lhůtě mohou uplatnit u pořizovatele své podněty i sousední obce

Projednání návrhu zadání (3) SZ § 47 odst. 2 a 3 Pořizovatel v návrhu zadání uvede požadavek na vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území, pokud do 30 dnů od obdržení návrhu zadání krajský úřad (ŽP) ve svém stanovisku uplatní požadavek na posouzení územního plánu z hlediska vlivů na životní prostředí dotčený orgán ochrany přírody ve svém stanovisku nevyloučí významný vliv na evropsky významnou lokalitu či ptačí oblast

Upravení návrhu zadání SZ § 47 odst. 4 Na základě uplatněných požadavků a podnětů pořizovatel ve spolupráci s určeným zastupitelem upraví návrh zadání a předloží jej ke schválení Návrh zadání se po úpravě před předložením ke schválení s nikým neprojednává

Schválení zadání SZ § 6 odst. 5 písm. b) a § 47 odst. 5, V § 11 odst.3 Zadání územního plánu schvaluje v samostatné působnosti zastupitelstvo obce, pro jejíž území je územní plán pořizován V odůvodněných případech nebo z podnětu dotčeného orgánu zastupitelstvo obce uloží v zadání zpracování konceptu územního plánu ověřujícího variantní řešení a stanoví podmínky pro posuzování variant

Vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území (§ 18 odst. 1 SZ) Vyvážený vztah podmínek pro příznivé životní prostředí hospodářský rozvoj soudržnost společenství obyvatel území, který uspokojuje potřeby současné generace, aniž by ohrožoval podmínky života generací budoucích

Koncept územního plánu SZ § 48 odst. 1 a 8 Jen pokud je tak stanoveno v zadání, zajistí pořizovatel pro obec zpracování konceptu územního plánu a vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území Obsah konceptu není právními předpisy stanoven, stanoví jej pořizovatel v zadání, přitom vychází z přílohy č. 7 k vyhlášce Náležitosti obsahu vyhodnocení vlivů na udržitel-ný rozvoj území stanoví příloha č. 5 k Vyhlášce, vyhodnocení vlivů na ŽP příloha k SZ.

Projednání konceptu ÚP (1) § 48 odst. 2 O konceptu územního plánu se koná veřejné projednání. Pořizovatel oznámí místo a dobu veřejného projednání spojeného s výkladem veřejnou vyhláškou nejméně 15 dnů předem zajistí, aby po dobu 30 dnů ode dne doručení veřejné vyhlášky byl koncept územního plánu vystaven k veřejnému nahlédnutí u pořizovatele a v obci, pro kterou územní plán pořizuje

Projednání konceptu ÚP (2) § 48 odst. 3 Pořizovatel oznámí místo a dobu veřejného projednání dotčeným orgánům … jednotlivě nejméně 30 dnů předem dotčené orgány vyzve, aby uplatnily svá stanoviska nejpozději do 15 dnů ode dne veřejného projednání. Doloží-li dotčený orgán nejpozději při veřejném projednání závažné důvody, lhůta pro uplatnění stanoviska se prodlužuje nejdéle o 30 dnů. K později uplatněným stanoviskům se nepřihlíží.

Projednání konceptu ÚP (3) § 48 odst. 7 ve spojení s § 37 odst. 5 Pokud krajský úřad (ŽP) ve svém stanovisku k vyhodnocení vlivů na životní prostředí stanoví, že územní plán má negativní vliv na území evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti, který nebyl předmětem posouzení vydaných ZÚR z hlediska těchto vlivů, a neexistuje alternativní řešení s menším negativním vlivem nebo bez něj, lze návrh územního plánu přijmout jen z naléhavých důvodů převažujícího veřejného zájmu a jen tehdy, byla-li přijata kompenzační opatření.

Kompenzační opatření § 48 odst. 7 ve spojení s § 37 odst. 5 kompenzační opatření k zajištění ochrany a celist-vosti území evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti musí být dohodnuta s MŽP, které o nich informuje Evropskou komisi. Jde-li o nega-tivní vliv na lokalitu s prioritními typy stanovišť nebo s prioritními druhy, lze návrh ÚP přijmout jen z důvodů veřejného zdraví, veřejné bezpečnos-ti, nebo příznivých důsledků nesporného významu pro ŽP. Jiné naléhavé důvody převažujícího veřej-ného zájmu mohou být důvodem k přijetí návrhu jen na základě stanoviska Evropské komise.

Pokyny pro zpracování návrhu SZ § 49 odst. 1 a 2 Na základě výsledku projednání konceptu územního plánu zpracuje pořizovatel ve spolupráci s určeným zastupitelem návrh pokynů pro zpracování návrhu územního plánu, včetně návrhu rozhodnutí o výběru výsledné varianty řešení. K návrhu pokynů pro zpracování návrhu územního plánu pořizovatel připojí odůvodnění. Návrh pokynů se před schválením s nikým neprojednává

Odůvodnění pokynů pro zpracování návrhu (SZ § 49 odst. 2) Odůvodnění obsahuje zejména a) vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území, b) vyhodnocení souladů se stanovisky dotčených orgánů, stanoviskem krajského úřadu, popřípadě s výsledky řešení rozporů, politikou územního rozvoje a ÚPD vydanou krajem, c) zdůvodnění výběru varianty řešení s přihlédnutím k vyhodnocení vlivů variant na URÚ, d) vyhodnocení, jak byly zohledněny námitky a připomínky.

Schválení pokynů pro zpracování návrhu územního plánu SZ § 6 odst. 5 písm. b) a § 49 odst. 3 Pokyny pro zpracování návrhu územního plánu schvaluje zastupitelstvo obce v samostatné působnosti

Základní členění územního plánu Územní plán vydávaný formou OOP obsahuje vlastní územní plán (výrokovou část) - textovou část - grafickou část odůvodnění

Návrh územního plánu (1) SZ § 43, V § 13 odst. 1 a 3 Obsah ÚP je stanoven v příloze č. 7 k vyhlášce. Obsah vyhodnocení vlivů ÚP na udržitelný rozvoj území je stanoven v příloze č. 5 k vyhlášce. Rámcový obsah vyhodnocení vlivů ÚP na ŽP pro účely posuzování vlivů na udržitelný rozvoj území je stanoven v příloze k SZ.

Návrh územního plánu (2) SZ § 50 odst. 1 vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území není součástí návrhu územního plánu, pokud bylo součástí konceptu, nebo pokud zadání neobsahuje požadavek na jeho zpracování.

Projednání návrhu ÚP Základní etapy projednání návrhu společné jednání stanovisko krajského úřadu (nadřízeného orgánu územního plánování) (úprava návrhu podle výsledku projednání) veřejné projednání (řízení o územním plánu)

Společné jednání o návrhu ÚP (1) SZ § 50 odst. 2 Pořizovatel oznámí místo a dobu konání společného jednání o návrhu územního plánu nejméně 15 dnů předem jednotlivě dotčeným orgánům, krajskému úřadu, obci, pro kterou je územní plán pořizován, a sousedním obcím. dotčené orgány vyzve k uplatnění stanovisek ve lhůtě 30 dnů ode dne jednání.

Společné jednání o návrhu ÚP (2) SZ § 50 odst. 2 Dotčené orgány uplatní stanoviska ve lhůtě 30 dnů ode dne jednání. Doloží-li dotčený orgán nejpozději při společném jednání závažné důvody, lhůta pro uplatnění stanoviska se prodlužuje nejdéle o 30 dnů. Po tuto dobu pořizovatel umožní uvedeným orgánům nahlížet do návrhu územního plánu. K později uplatněným stanoviskům se nepřihlíží.

Stanovisko KÚ - ŽP k návrhu ÚP SZ § 50 odst. 3 ve spojení s § 37 odst Stanovisko KÚ (ŽP) neuplatňuje, pokud bylo posouzení součástí projednávání konceptu ÚP Pokud KÚ ve svém stanovisku k vyhodnocení vlivů na ŽP stanoví, že ÚP má negativní vliv na území evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti, který nebyl předmětem posouzení vyda-ných ZÚR z hlediska těchto vlivů, a neexistuje alternativní řešení s menším negativním vlivem nebo bez něj, lze návrh ÚP přijmout jen z naléha-vých důvodů převažujícího veřejného zájmu a jen tehdy, byla-li přijata kompenzační opatření.

Posouzení návrhu krajským úřadem (1) - SZ § 51odst. 1 a 2 Návrh územního plánu posuzuje před řízením o jeho vydání krajský úřad, kterému pořizovatel předloží návrh územního plánu a zprávu o jeho projednání. Krajský úřad posoudí návrh územního plánu z hlediska a) zajištění koordinace využívání území, zejména s ohledem na širší územní vztahy, b) souladu s politikou územního rozvoje a s územně plánovací dokumentací vydanou krajem.

Úprava návrhu územního plánu § 52 odst. 1 O upraveném a posouzeném návrhu územního plánu se koná veřejné projednání

Veřejné projednání návrhu ÚP (1) SZ § 22 a § 52 odst. 1, SŘ § 172 odst Dobu a místo konání veřejného projednání oznámí pořizovatel veřejnou vyhláškou nejméně 15 dnů předem (veřejná vyhláška je doručena 15. dnem po dni vyvěšení) K veřejnému projednání přizve jednotlivě obec, pro kterou je územní plán pořizován, dotčené orgány a sousední obce, a to nejméně 30 dnů předem

Veřejné projednání návrhu ÚP (2) SZ § 22 odst. 3 Při veřejném projednání se stanoviska, námitky a připomínky uplatňují písemně a musí být opatřeny identifikačními údaji a podpisem osoby, která je uplatňuje, a připojí se k záznamu o průběhu veřejného projednání. Stanoviska, námitky a připomínky podané písemně před veřejným projednáním se v záznamu uvedou s odkazem na jejich znění, které se k zá-znamu připojí.

Veřejné projednání návrhu ÚP (3) SZ § 52 odst. 3 a 4, SŘ § 172 odst Veřejné projednání návrhu ÚP (3) SZ § 52 odst. 3 a 4, SŘ § 172 odst. 4 a 5 Dotčené orgány uplatní na závěr veřejného projednání své stanovisko k připomínkám a námitkám. K později uplatněným stanoviskům, připomínkám a námitkám se nepřihlíží. Dotčené osoby oprávněné k podání námitek musí být na tuto skutečnost upozorněny. Jiný názor NSS ! Ke stanoviskům, námitkám a připomínkám ve věcech, o kterých bylo rozhodnuto při vydání zásad územního rozvoje, se nepřihlíží.

Na co si dát u návrhu ještě pozor Vymezení zastavěného území Zadání regulačního plánu jako součást návrhu územního plánu (+ zjišťovací řízení)

Úprava po veřejném projednání SZ § 53 odst. 2 Dojde-li na základě veřejného projednání k podstatné úpravě návrhu územního plánu, posoudí se přiměřeně podle § 50 a koná se opakované veřejné projednání za účasti dotčených orgánů. Stanoviska dotčených orgánů, námitky a připomínky lze uplatnit nejpozději při opakovaném veřejném projednání, jinak se k nim nepřihlíží.

Přepracování územního plánu SZ § 53 odst. 3 Je-li na základě projednání nutné návrh územního plánu přepracovat, zpracuje pořizovatel ve spolupráci s určeným zastupitelem pokyny pro zpracování návrhu územního plánu a předloží je ke schválení zastupitelstvu obce, pro kterou je územní plán pořizován. Na obsah pokynů se vztahuje přiměřeně ustanovení § 49.

Odůvodnění územního plánu SZ § 53 odst. 5 Součástí odůvodnění územního plánu je a) výsledek přezkoumání územního plánu podle § 53 odst. 4 SZ (soulad s PÚR, ÚPD vydanou krajem, cíli a úkoly územního plánování …..) b) vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území, c) stanovisko kraj. úřadu k vyhodnocení vlivů na životní prostředí se sdělením, jak bylo zohledněno. d) vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby vymezení zastavitelných ploch.

Vydání územního plánu (1) SZ § 6 odst. 5 písm. c), § 54 odst Vydání územního plánu (1) SZ § 6 odst. 5 písm. c), § 54 odst. 1 a 2, SŘ § 173 odst. 1 Zastupitelstvo obce vydává územní plán v samostatné působnosti. Zastupitelstvo obce vydá ÚP po ověření, že není v rozporu s PÚR, s ÚPD vydanou krajem, se stanovisky dotčených orgánů nebo výsledkem řešení rozporů a stanoviskem krajského úřadu (orgánu územního plánování).

Vydání územního plánu (2) SZ § 54 odst. 3 V případě, že zastupitelstvo obce nesouhlasí s předloženým návrhem územního plánu nebo s výsledky jeho projednání, vrátí předložený návrh pořizovateli se svými pokyny k úpravě a novému projednání nebo jej zamítne.

Účinnost územního plánu SZ § 20, SŘ § 173 odst. 1, § 172 odst. 1 a § 25 Oznámení o vydání územního plánu a o jeho obsahu včetně odůvodnění zveřejní pořizovatel veřejnou vyhláškou na své úřední desce a na úřední desce OÚ obce, pro kterou byl ÚP vydán. Oznámení zveřejní též způsobem umožňujícím dálkový přístup. Opatření obecné povahy nabývá účinnosti 15. dnem po dni vyvěšení veřejné vyhlášky na poslední úřední desce.

Ukládání a poskytování ÚP § 165 odst. 1 Územní plán, včetně dokladů o jeho pořizování, ukládá pořizovatel u obce, pro kterou byl pořízen Pořizovatel poskytne územní plán opatřený záznamem o účinnosti stavebnímu úřadu, úřadu územního plánování a krajskému úřadu

Zveřejnění územního plánu § 165 odst. 2 Pořizovatel zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup údaje o vydaném ÚP a místech, kde je možné do něj nahlížet toto oznámí dotčeným orgánům jednotlivě (ne těm orgánům, kterým ÚP poskytl)

Evidence územně plánovací činnosti § 162 SZ, § 22 a příloha č Evidence územně plánovací činnosti § 162 SZ, § 22 a příloha č. 16 k vyhlášce Evidenci vede Ústav územního rozvoje Brno www.uur.cz

Další činnosti … Přezkum Do 4 let od vydání ÚP „Zpráva o uplatňování územního plánu v uplynulém období“ (zejména § 55 odst. 1 SZ) Pořizování změny (zejména § 55 odst. 2) Vyhotovení územního plánu zahrnujícího právní stav po vydání změny (§ 55 odst. 4) …….