Aktualizace Strategie rozvoje kraje, priority jeho rozvoje do roku 2020 Ostrava, 25. 1. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Generální sekretáři Rada pro fondy SSR Úvodní slovo generálního sekretáře PhDr. M. Kopicové Jednání Rady pro inovace Ostrava
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti a priority MPO pro programové období kohezní politiky 2014.
Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje Miroslav Novák náměstek hejtmana kraje.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Regionální inovační strategie
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Aktualizace Strategie rozvoje kraje, priority jeho rozvoje do roku 2020 Ostrava,

Obsah •Proč aktualizujeme naši krajskou strategii •Co je ve Strategii nového •Hlavní témata k řešení, jak vyplývají z krajské strategie

Proč aktualizujeme naši strategii Chceme zajistit, aby náš kraj prostřednictvím realizace Strategie přispíval k naplňování cílů EU a ČR pro období V souvislosti s tím potřebujeme prodloužit návrhové období Strategie ( ) Chceme definovat regionální priority (pozice kraje při vyjednávání o podobě podpory z EU po roce 2013)

Stávající Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje na léta Schválena v dubnu 2010 zastupitelstvem kraje Obsahuje: •Analýzu klíčových rozvojových charakteristik Moravskoslezského kraje (analytická část strategie) •Návrhovou část o 5 globálních strategických cílů; o 32 specifických strategických cílů; o 124 projektů, přispívajících k naplňování strategie; •Implementační část – jak bude strategie realizována, včetně sady monitorovacích indikátorů pro sledování úspěšnosti realizace strategie.

Co je ve Strategii nového Došlo k jedné úpravě v úrovni globálních strategických cílů Byly navrženy nové specifické cíle, případně upraveny ty stávající, a to nejen jejich názvy, ale také popis toho, čeho chce kraj ve spolupráci s partnery dosáhnout a co v rámci nich bude podporovat Byly navrženy nové projekty, které přispějí k naplňování cílů Strategie Byly navrženy monitorovací indikátory u každého specifického cíle

Moravskoslezský kraj - konkurenceschopný region úspěšných a spokojených lidí Globální cíl 1 – Konkurence schopná, inovačně založená ekonomika 4 specifické strategické cíle projekty, které přispívají k naplňování strategie 8 Globální cíl 2 – Dobré vzdělání a vysoká zaměstnanost - příležitost pro všechny 6 specifických strategických cílů projekty, které přispívají k naplňování strategie 19 Globální cíl 3 - Soudržná společnost – kvalitní zdravotnictví, cílené sociální služby a úspěšný boj proti chudobě 6 specifických strategických cílů projekty, které přispívají k naplňování strategie 31 Globální cíl 4 - Kvalitní a kulturní prostředí, služby a infrastruktura pro život, práci a návštěvu 11 specifických strategických cílů projekty, které přispívají k naplňování strategie 65 Globální cíl 5 - Efektivní správa věcí veřejných 4 specifické strategické cíle projekty, které přispívají k naplňování strategie 16

U každého specifického strategického cíle je uveden •Stručný popis •Indikátory pro sledování jeho naplňování •Přehled projektů, přispívajících k jeho realizaci U každého projektu je uveden: •Nositel projektu •Zdroje financování •Náklady na realizaci •Rámcový harmonogram Výstupy strategie jsou konkrétní a měřitelné

•Rozvoj konkurenceschopnosti ekonomiky a její inovační výkonností •Zvyšování zaměstnanosti •Zlepšení stavu životního prostředí v kraji •Rozvoj dopravní infrastruktury •Zlepšení image kraje Hlavní témata k řešení, jak vyplývají z krajské strategie

Rozvoj konkurenceschopnosti ekonomiky a její inovační výkonnosti - jak jsme na tom

•Zajistit koordinovanou a systémovou podporu výzkumu, vývoje a inovací v Moravskoslezském kraji •Zlepšit exportní výkonnost místních malých a středních firem a posílit jejich zapojení do globálních hodnotových řetězců •Podporovat zakládání nových podnikatelských subjektů (MSP včetně fyzických osob – OSVČ a mladých podnikatelů) •Získat do kraje investory nejen k činnostem s vysokou přidanou hodnotou •Vytvořit konkurenceschopnou výzkumnou univerzitu Rozvoj konkurenceschopnosti ekonomiky a její inovační výkonnosti - co je třeba udělat

Zvyšování zaměstnanosti - jak jsme na tom

•Zlepšit koordinaci aktivit zaměřených na růst zaměstnanosti – MS Pakt zaměstnanosti •Snížit nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou po kvalifikovaných pracovních silách v jejich počtu, struktuře a kvalitě •Zvýšit podíl obyvatel schopných komunikovat v cizích jazycích, zejména v angličtině •Zvýšit pracovní zapojení nezaměstnaných Zvyšování zaměstnanosti - co je třeba udělat

Zlepšení stavu životního prostředí - jak jsme na tom Mapa oblastí ČR s překročenými imisními limity pro ochranu zdraví, 2009

Zlepšení stavu životního prostředí – co je třeba udělat •Podporovat ekologizaci průmyslových a energetických zdrojů •Podporovat instalace environmentálně šetrnějších spalovacích kotlů v domácnostech •Pokračovat ve spolupráci s Polskem za účelem společného postupu při stanovování přísných ekologických podmínek pro znečišťovatele ovzduší ve Slezské pánvi •Podporovat rozvoj environmentálně příznivé energetické infrastruktury •Rozvíjet kulturu chování, odpovědnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí

Rozvoj dopravní infrastruktury - jak jsme na tom Přepravní výkony dle krajů ČR k

Rozvoj dopravní infrastruktury – co je třeba udělat •Dokončit silniční síť nadregionálního významu, propojující kraj se zbytkem ČR a sousedními zeměmi •Zlepšit dostupnost ostravské průmyslové aglomerace ze západní části kraje, z Opavska, Krnovska a Bruntálska •Modernizovat silnice II. a III. třídy ve vlastnictví kraje •Modernizovat a dostavět silnice I. třídy, tvořící páteřní silniční síť v západovýchodním a severojižním směru •Dosáhnout zařazení vybraných komunikací do sítě TEN •Modernizovat železniční tratě na území kraje

Zlepšení image kraje – jak jsme na tom

Zlepšení image kraje - co je třeba udělat •Vytvořit systém komunikace, směřující k vybudování patriotismu v rámci kraje •Pokračovat v realizaci marketingových kampaní zaměřených na cestovní ruch, vytvořit kampaně zaměřené na ostatní oblasti s cílem zlepšení image kraje •Lépe využívat všechny krajem podporované aktivity (individuální dotace, dotační programy apod.) pro zlepšení image kraje

Petra Chovanioková