Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Vedení správního řízení
NÁMITKY A PŘIPOMÍNKY Návrh rozhodnutí o námitkách a vyhodnocení připomínek podle ustanovení § 53 stavebního zákona.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
Stavební zákon a územní plánování
Činnost veřejné správy. Nejčastější členění činnosti s bezprostředními právními důsledky X činnosti organizační činnosti s bezprostředními právními důsledky.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
Finanční soudnictví Mgr. Michal Kozieł.
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
Stavební uzávěry Krajský úřad Plzeňského kraje
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Bc. Josef Velíšek Odbor regionálního rozvoje KÚPK
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Řízení o přestupcích.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Novela stavebního zákona
Kontrola veřejné správy I.
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Správní řízení J.Kožiak. Proces realizace veřejné správy Proces realizace veřejné správy –Upravuje postup správních orgánů při výkonu veřejné správy Předpis.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva Vybrané otázky práva životního prostředí Přednáška č. 2.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Správní proces Úvodní přednáška JUDr. Petra Foltasová.
PRÁVNÍ ÚPRAVA SOUDNÍ KONTROLY ROZHODNUTÍ ORGÁNŮ VEŘEJNÉ SPRÁVY
Zpracovala: Ivana Průchová, podzim Vyvlastňování pozemků a staveb teze.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Soudy jako subjekty civilního procesu Občanské právo procesní I JUDr. Ing. Radovan Dávid.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Správní řád -vybrané instituty
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Právní předpisy jimiž se projednání řídí (obecně):  Stavební zákon  Zákon o posuzování vlivů na ŽP (EIA/SEA) 2.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
Porada pro ÚÚP dne Poznatky z oblasti ÚPČ Ing. Gabriela Šípková Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Správní řízení I. Správní řád, rozsah jeho působnosti
Informace z porady MMR s kraji Zvíkovské Podhradí
Info z porady MMR s kraji
Umisťování staveb.
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
E.I.A. porada ÚÚP
Obecně o veřejné správě
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Informace o plnění úkolů z Politiky územního rozvoje ČR
Stavební právo.
Zkrácený postup pořizování aktualizace ZÚR
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
ZÁSADY ÚZEMNÍHO ROZVOJE PLZEŇSKÉHO KRAJE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Řádné opravné prostředky Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Transkript prezentace:

Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář

Mezi kým může vzniknout rozpor Mezi příslušným orgánem podle stavebního zákona (např. pořizovatelem nebo stavebním úřadem) a dotčeným orgánem Mezi stanovisky dotčených orgánů navzájem

Kdy nemůže vzniknout rozpor ve smyslu stavebního zákona a správního řádu s územními samosprávnými celky (obcemi a kraji), jestliže se věc týká práva územního samosprávného celku na samosprávu s žadatelem (investorem) s účastníkem řízení mezi odbory (orgány) jednoho úřadu

Řešení rozporu (1) správní orgán se pokusí o smírné odstranění rozporu (§ 5 správního řádu) podle § 4 odst. 7 SZ pořizovatel projednává protichůdná stanoviska při řešení rozporů (§136 odst. 6 SŘ) se postupuje přiměřeně podle ustanovení o řešení sporů o příslušnost (§ 133 SŘ) existuje-li společný nadřízený orgán, rozhodne o rozporu

Řešení rozporu (2) řízení o rozporu provede v prvním stupni MMR (§ 133 odst. 1 SŘ), pokud nebylo nalezeno řešení při projednání rozporu pořizovatelem a neexistuje-li společný nadřízený orgán povinnost projednání rozporu v dohodovacím řízení mezi ústředními správními úřady (§ 133 odst. 3 SŘ) v případě bezvýchodnosti dohodovacího řízení předloží MMR zprávu o jeho průběhu a návrhy jednotlivých ústředních správních orgánů k řešení vládě (§ 136 odst. 6 SŘ)

Řešení rozporu (3) Pro řešení rozporu je rozhodující, který veřejný zájem převažuje Domnívá-li se pořizovatel, že je stanovisko dotčeného orgánu v rozporu s právními předpisy nemůže stanovisko respektovat, musí vyvolat rozpor Výsledek řešení rozporu má vždy přednost před stanovisky dotčených orgánů