Seminář Eshop clubu E-shopy a spotřebitelé

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Ochrana seniorů při předváděcích akcích a podomním prodeji
SPOTŘEBITEL A JEHO PRÁVNÍ OCHRANA
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
Doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Spotřebitelský poradní výbor a spotřebitelské organizace
Smlouvy uzavírané na dálku a mimo obchodní prostory
AKTIVITA JE SPOLUFINANCOVÁNA EU JAKO PROJEKT č. COMM/PRG/008-1 V RÁMCI
Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát CALL CENTRA NA PRAHU ROKU 2014 Petr Kůta
Spotřebitelské smlouvy Základ soukromoprávní ochrany spotřebitele §(§51a) ObčZ Orgánem ochrany je soud Závazky vzniklé ze smluv Obecné typy smluv,
Daň z přidané hodnoty Nepřímá daň. Nepřímé daně jsou jednou z položek, které obecně přispívají do veřejných rozpočtů nejvýznamněji. EU harmonizuje sazby.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Právní mantinely služeb – opakování a výkop k diskusi Komise pro služby Moravská zemská knihovna v Brně: 3. listopadu 2011 Hanuš Hemola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Spotřebitel a jeho práva
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Evropské spotřebitelské centrum česká republika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Aktuální nedostatky ochrany českých spotřebitelů
Miloš Borovička dTest, o.p.s.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Podnikání v e-komerci Právní minimum Jan Vetyška Výkonný ředitel APEK.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.1.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Přijímání a vyřizování reklamací
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klamavé obchodní praktiky Mgr. Ivana Picková SOS – Sdružení obrany spotřebitelů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Osvobození od DPH U plnění, která jsou předmětem DPH, přichází v úvahu pouze 3 možnosti: Uplatnění DPH podle příslušné sazby DPH a to u plnění, která nejsou.
Struktura obchodní smlouvy
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
Práva spotřebitele.
Klára Hajošová, Michal Novák, David Kodálik
OBCHODNÍ ČINNOST 10. ROLE SPOTŘEBITELE V OBCHODĚ – OCHRANA SPOTŘEBITELE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Koupě. Kupní smlouva Kupní smlouvou se: prodávající zavazuje, že: kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo.
Knihovní řády a vymáhání pohledávek Seminář Závazky čtenářů vůči knihovnám Městská knihovna v Praze: 6. dubna 2011 Hanuš Hemola.
OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Smlouvy podle obchodního zákoníku Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Obchodní smlouva. Vymezení obchodní smlouvy písemnost, ve které si dodavatel a odběratel zavazují k určitým povinnostem a získávají také určitá práva.
E- SHOP WWW. FASHIONAVENUE. CZ Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP48 Název školy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_15.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Bezpečný nákup na internetu
Ing. Lenka Bombera Piskačová
ZÁKLADNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE
Přínosy a negativa transpozice z pohledu českých spotřebitelů
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKA
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Transkript prezentace:

Seminář Eshop clubu E-shopy a spotřebitelé Miloš Borovička Občanské sdružení spotřebitelů TEST

Občanské sdružení spotřebitelů TEST Cílem je ochrana zájmů členů a spotřeb. veřejnosti prostřednictvím aktivit jako: Zpracování a vydávání nezávislých informací důležitých pro orientaci subjektů na trhu Spolupráce s příslušnými orgány státní správy a samosprávy i dalšími partnery Propagace jednotlivých aspektů ochrany spotřebitelů Osvěta a vzdělávání v oblastech souvisejících s ochranou spotřebitelů

Časopis dTest Vydáván od roku 1992 Otestováno přes 15.000 výrobků Nezávisle Objektivně Bez reklam

Spotřebitelské poradenství Telefonická na čísle 299 149 009 (každý všední den od 9:00 do 17:00) nově i 900 08 08 08 Elektronická na www.dtest.cz/e-poradna Výsledky V roce 2011 téměř 12 000 dotazů V roce 2012 téměř 17 000 dotazů Letos – již 2000 dotazů

Spotřebitelské poradenství Nejčastější problémy týkající se e-shopů z poradenské linky: Vracení zboží, poštovné a poplatky Reklamace Změna ceny před dodáním zboží Doba dodání a nesprávné údaje o dostupnosti Neplnění informační povinnosti a „šedý dovoz“ Podvodné stránky Slevové portály

Důležité předpisy Občanský zákoník (40/1964 Sb.) §613 - §627 Zákon o ochraně spotřebitele (634/1992 Sb.) Pozor zejména na § 12 a § 13 Obchodní praktiky § 4 a násl. Zákon o cenách Zákon o regulaci reklamy Zákon o spotřebitelském úvěru

Nejčastější chyby informační povinnost § 53 OZ (4) Výčet informací, které musí být poskytnuty před uzavřením smlouvy (firma, sídlo, název a charakteristika zboží, cena včetně daní a poplatků, náklady na dodání) Poučení o právu odstoupit § 13 ZOS „Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb, včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou (dále jen "reklamace") spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav.“ § 12 ZOS Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy. Informace a okolnosti nesmí vzbuzovat dojem, že cena je nižší

Postihy Nesplnění informační povinnosti Nekalé obchodní praktiky Pokuta do výše 3 milionů Nekalé obchodní praktiky Pokuta až 5 milionů Špatné označení cenou Pokuta až 1 milion Špatné informování o ceně Nekalá reklama Zadání, zpracování i šíření až 5 milionů

Malá hádanka, kolik za to zaplatíte?

A v košíku?

Další příklad

Chyba: Cena v nabídce (výzvě ke koupi) se liší od konečné ceny, obchodník nepřipočetl tzv. recyklační poplatek. Právní kvalifikace: Klamavá obchodní praktika (§ 5 ZOS) Chybná informace o ceně (§ 12 ZOS) Chybné označení cenou (§ 13 z. o cenách) Obdobně Chybějící nebo matoucí informace o DPH Neuvedení autorských poplatků

Klamání s DPH?

Jak by to mělo být?

Uvádění ceny Celková cena včetně DPH PHE Autorských poplatků Dominovat by měla cena zahrnující vše, cena bez DPH je klamavá Klamavé obchodní praktiky – pokuta až 5.000.000,- Kč, (§ 20 ZOS)

Cenové srovnání: Výsledek ze srovnávače: Informace o dopravě:

Výsledek, několika kroků objednávacího procesu (vložení do košíku, registrace na stránkách, volba způsobů dopravy):

Chyba: Obchodník neinformuje, že ke koupi zboží se váží poplatky za osobní odběr a platbu na pobočce. Právní kvalifikace: Klamavá obchodní praktika (§ 5 ZOS) Spotřebitel učinil krok (otevřel stránky obchodu a zkompletoval objednávku, vyplnil registraci), který by neučil pokud by věděl, že za uvedenou cenu nelze zboží zakoupit Správné řešení Nabízet alespoň jeden způsob odběru za inzerovanou cenu Přehledně k nabídce umístit ceník přepravy (maximálně 1 klik)

A co nás čeká od 1.1.2014? Informační povinnost (§ 1811 OZ) Veškerá sdělení jasně a srozumitelně Před uzavřením smlouvy: Totožnost a kontakt na obchodníka Označení produktu a jeho vlastností Cena včetně daní a poplatků Způsob platby a dodání Náklady dodání Údaje o reklamaci Atd. Sankce - Pokud podnikatel spotřebiteli nesdělil údaje o dalších daních a poplatcích, které spotřebitel ponese nebo o nákladech není spotřebitel povinen tyto daně, poplatky nebo náklady podnikateli hradit.

Vznik smlouvy Právní úprava: Běžně: E-shop § 43 – 43c a § 53 odst. 3 občan. zákoníku Běžně: Návrh + akceptace = smlouva E-shop Veřejný návrh + akceptace = smlouva Výzva k podávání nabídek + objednávka + potvrzení = smlouva? Úprava v obchodních podmínkách

Vznik smlouvy srovnání e-shop vs. obchod „výzva k uzavření smlouvy“ Kamenné obchody e-shopy

Košík Kamenné obchody e-shopy

A jdeme na pokladnu Kamenné obchody

A jdeme na pokladnu E-shopy

Kontrola ceny, kontaktní údaje Kamenné obchody

Kontrola ceny, kontaktní údaje e-shopy

Kontrola ceny, kontaktní údaje e-shopy

Placení Kamenné obchody e-shopy

Kdy smlouva vznikla? Kamenný obchod vzniká „na pokladně“ E-shop Shoda nad předmětem koupě a cenou – vzniká „na pokladně“ E-shop Přijetím veřejného návrhu Shrnutím transakčních údajů, ze kterého je patrná oboustranná vůle být vázán Potvrzením objednávky Civilní právo vytváří velký prostor pro dohodu stran, ta ale nesmí být na úkor práv spotřebitele.

Proč je vznik smlouvy důležitý? Závaznost = nezměnitelnost Právní jistota kupujícího a prodávajícího Právní důvod platby Plnění bez právního důvodu je bezdůvodným obohacením Časté problémy Změny ceny po odeslání objednávky Změny dodacích lhůt

Právo odstoupit od smlouvy Právní úprava - § 53 (7) „spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění“ Výjimky (§ 53 (7), § 54) Zboží upravené přání spotřebitele Zboží podléhající rychlé zkáze Potraviny doručované stálými dodavateli Audio, video a programy s porušeným originálním obalem Noviny, periodika, časopisy

Právo odstoupit od smlouvy Výkladová úskalí Je možné odstoupit před doručením? Logický právní argument „a maiori ad minus“ Neuznání práva přináší zbytečné oboustranné náklady Smí spotřebitel zboží vyzkoušet/použít? Vyzkoušet lze na provozovně, tím spíše doma Zboží nebo služba nesmí být spotřebována Právo odstoupit nemá chránit zjevné zneužívání (e-shop není půjčovna) Do kdy co vracet? Peníze do 30 dnů od odstoupení Vrácení zboží není v OZ upraveno, nutno kupujícího vyzvat, nebo upravit v obchodních podmínkách

Poštovné a odstoupení od smlouvy Příklad 1 Spotřebitel zakoupil v e-shopu televizi, zaplatil ji bankovním převodem a nechal si ji doručit poštou. Televizor vyšel na 8.500,- Kč, poštovné na 100,- Kč. Když ji rozbalil a zapnul, zjistil, že mu nepasuje do obývací stěny, tak jí zabalil a vrátil do e-shopu. Kolik má dostat zpět?

Právní úprava Občanský zákoník (§ 53 odst. 10) Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení. Směrnice 97/7/ES o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku, čl. 6 odst. 2 Uplatnil-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle tohoto článku, je dodavatel povinen bezúplatně vrátit částky zaplacené spotřebitelem. Rozsudek C 511/08 Evropský soudní dvůr ve věci předběžné otázky Článek 6 musí být vykládán v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která dodavateli umožňuje, aby ve smlouvě uzavřené na dálku požadoval po spotřebiteli náklady na dopravu zboží v případě, že tento spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy.

Správná odpověď? 8.600,- Kč

Na co má zákazník nárok E-shop Nemá nárok: Odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží Do 30 dnů od odstoupení dostat zpět veškeré zaplacené částky včetně poštovného Zboží rozbalit a vyzkoušet Nemá nárok: 14 dní zboží intenzivně používat nebo jej zničit Na úhradu poštovného, kterým vrací zboží

Reklamace Povinnosti prodejce Informovat o záruce a rozporu s kupní smlouvou Přijmout reklamaci v pracovní době na provozovně s ohledem na sortiment Případně v sídle či místě podnikání Vystavit reklamační protokol Kdy bylo uplatněno Co je obsahem Jaký způsob vyřízení spotřebitel žádá Potvrzení o provedení opravy a písemné odůvodnění Rozhodnutí o reklamaci do 3 dnů Nezapočítává se přiměřená doba na odborné posouzení vady

fikce neodstranitelné vady nárok na odstoupení od smlouvy Povinnosti prodejce Vyřízení včetně odstranění vady Bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní Lhůta neběží, neposkytuje-li spotřebitel součinnost Informování o vyřízení reklamace Nevyřízení reklamace = fikce neodstranitelné vady nárok na odstoupení od smlouvy

Kdy je uplatněna reklamace Osobně Uplatněním reklamace na provozovně/v servisu Lhůta začíná běžet následující den Korespondenčně Doručením zásilky Nepřevezme-li ihned – lhůta běží od první možnosti převzít Převzetí = povinnost vystavit reklamační protokol Vyřízení = informování spotřebitele + odeslání reklamovaného zboží spotřebiteli

Kdo je spotřebitel? Fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní či podnikatelské aktivity. (C) Dodavatel – osoba, která jedná v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (B) Vztahy Spotřebitelský (B → C) – použijí se se ustanovení o ochraně spotřebitele (záruka, rozpor, vyřizování reklamace) Občanskoprávní (C → C) – použijí se jen základní ustanovení jednotlivých smluvních typů (záruka 6 měsíců…) Obchodněprávní (B → B) – užije se obchodní zákoník, nižší nároky na odpovědnosti za vady, nelze užít na C!

Rozpor s kupní smlouvou (KS) Shoda s KS (§ 616 občanského zákoníku) věc má jakost a užitné vlastnosti požadované smlouvou prodávajícím, výrobcem a jeho zástupcem popisované na základě reklamy očekávané pro věc takového druhu obvyklé odpovídá požadavkům právních předpisů je v odpovídajícím množství, míře, hmotnosti odpovídá účelu uváděném prodávajícím nebo pro který se běžně používá vyznačené datum minimální trvanlivosti a použitelnosti (potraviny)

Nárok spotřebitele Zboží není PŘI PŘEVZETÍ ve shodě s KS Projeví-li se do 6 měsíců od převzetí, má se za to že vada na věci byla v době převzetí! Neodporuje-li to povaze věci (např. vybité baterie) Neprokáže-li se opak (odborný posudek) Nevěděl-li o něm spotřebitel předem (sleva za vadu) Sám jej způsobil (nabouraný automobil) Má SPOTŘEBITEL nárok aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc vyměnil nebo opravil slevil z ceny nebo vrátil peníze vybírá vždy spotřebitel, nutno uvést v reklamačním protokolu

Specifika rozporu s KS Vyvratitelná domněnka rozporu s KS a obrácené důkazní břemeno do 6 měsíců se podnikateli těžko prokazuje, že se o rozpor nejedná po 6 měsících už rozpor těžko prokáže spotřebitel Spotřebitel nemá povinnost věc prohlédnout a vytknout zjevné vady ihned Informační povinnost spotřebitel musí být poučen, že rozpor může uplatnit (§13 zákona o ochraně spotřebitele) nejdříve se volí z opravy/výměny výměna = nová záruka nejčastější prohřešek, za který pokutuje ČOI

Záruka Prodávající odpovídá za vady, které se v záruční lhůtě projeví jako rozpor s kupní smlouvou Vyjma rychle se kazících a použitých věcí Základní záruční lhůta – 24 měsíců Užije se i na zhotovení věci na zakázku (§ 612) Jiné lhůty u smlouvy o dílo a opravě a úpravě věci Zhotovení stavby – 3 roky Stavební práce – 18 měsíců Jiné opravy a úpravy věci – 3 měsíce Po 6 měsících už spotřebitel netvrdí, že vada byla od počátku, ale zboží si pod dobu záruční lhůty neudrželo požadované vlastnosti.

Nárok spotřebitele Kupní smlouva Smlouva o dílo (zhotovení věci) Opravitelná vada oprava Neopravitelná vada více opravitelných vad, opakovaný výskyt vad odstoupení od smlouvy výměna věci Smlouva o dílo (zhotovení věci) Opravitelná Neopravitelná brání řádnému užívání – odstoupení od smlouvy nebrání řádnému užívání – přiměřená sleva

Za co se neručí? Vady pro které je zboží zlevněné Vady, na které byl spotřebitel upozorněn před převzetím Opotřebení věci způsobené obvyklým používáním Vady, které způsobí spotřebitel sám Smlouvy o dílo: Vady spotřebitelem dodaného materiálu, na které zhotovitel předem upozornil Vady vzniklé dodržením nevhodných pokynů spotřebitele, na které zhohotovitel předem upozornil

Jak se z toho nezbláznit? www.dtest.cz Jsme partnery slušných obchodníků

Aktivity pro podnikatele Nebezpečné výrobky (www.nebezpecnevyrobky.cz)) Eliminace „šmejdů“ Kontrola zboží proti výskytu nebezpečných výrobků Partnerský program Vzájemné informování o partnerství Informace o testech výrobků Nákupní průvodci Značka kvality (www.dtest.cz/znacka-kvality) Otestovaný výrobek – štítek kvality Uživatelé http://www.dtest.cz/clanek-1502/uzivatele-znacky-kvality-dtest

Aktivity pro podnikatele Certifikace obchodních podmínek Převzetí programu SAOP (dříme SOS) dOP – Dobré obchodní podmínky Základní úroveň – přehledné a pro spotřebitele nezáludné obchodní podmínky Zvláště hodnocená kritéria – ustanovení nad rámec zákona Vzdělávání podnikatelů

Webináře (www.detst.cz/webinare) Krátký online kurz (30-50 minut) Interaktivní zapojení posluchačů Připojení odkudkoliv Aktuální témata z poradenské linky Proběhlé webináře: Nákup v e-shopu Reklamace Nekalé obchodní praktiky Reklamace vs. rozpor s kupní smlouvou Jak přežít Vánoce bez pokuty Kamenný obchod vs. e-shop

Webináře - připravované Jak správně vyřídit reklamaci 13.2.2013 10:00  Lhůty, nároky, prostě co je dobré znát? Jak se vyvarovat nekalým obchodním praktikám 13.3.2013 10:00 Co je to a co hrozí, jak správně uvádět cenu a jak prezentovat marketingové akce bez pokuty? Další termíny - 10.4.2013 a 15.5.2012.

Semináře (www.dtest.cz/clanek-1329/spotrebitelska-prava-pro-podnikatele) Komplexní kurz (celodenní) Skutečná práva zákazníků a jejich zneužívání Konfliktní zákazník a jak na něj? Jak nedostat pokutu od dozorového orgánu? Práva a povinnosti internetových obchodů Jak se liší obecná úprava prodeje zboží od prodeje zboží v kamenném obchodě? Chystané změny ve spotřebitelských právech Termíny: 17.1.2013 21.2.2013 21.3.2013

Děkuji za pozornost Miloš Borovička borovicka@dtest.cz