Nové programové období EU 2014 – 2020

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Co pro obce i kraje chystá Operační program Životní prostředí?
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
OPŽP p rogramové období Operační program Životní prostředí  Usnesením vlády č. 867 ze dne 28. listopadu 2012 vymezen samostatný operační.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
2. jednání Platformy pro budoucí kohezi Obsah  Institucionální zabezpečení přípravy OPŽP 2014 – 2020  Aktuální stav na evropské úrovni  Stav.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Operační program Životní prostředí
INFORMACE O PŘEDBĚŽNÉ ALOKACI V OP Martin Fraško MAS Naděje o.p.s , MOST.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Mgr. et Mgr. Jan Bodnár Odbor evropských fondů Oddělení projektového řízení Integrovaný operační program, možnosti čerpání finančních zdrojů pro oblast.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Konference „Další profesní vzdělávání“ Pardubice 26. září 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková Evropské strukturální fondy v České republice v období 2007.
2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.
Informační setkání k přípravě Olomouckého kraje na kohezní politiku EU , Jeseník.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Fondy EU programové období 2014 – 2020 Fakulta sportovních studií Projektový management ve sportu Mgr. Pavel Mrnuštík 1.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
PRIORITNÍ OSA 3 OPŽP
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Nové programové období EU 2014 – 2020

Vztah EU – ČR 2014 - 2020 Dohoda o partnerství mezi EU a členským státem základní smlouva pro čerpání prostředků EU v období 2014 - 2020 stanoví: strategii členského státu pro využití fondů Společného strategického rámce (Fondy SSR) priority a opatření - struktura OP finanční rámec povinnosti…

OP pro kraj + krajské org. Název operačního programu Zkratka Řídící orgán Integrovaný regionální operační program IROP MMR OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost OP PIK MPO OP Životní prostředí OP ŽP MŽP OP Výzkum, vývoj a vzdělávání OP VVV MŠMT OP Zaměstnanost OP Z MPSV ROPy pro období 2014 – 2020 NEBUDOU programy přeshraniční spolupráce (Cíl 3) BUDOU – nová témata

Integrovaný regionální operační program (DRAFT) Prioritní osa 2. Zkvalitnění veřejných služeb v území • 2.1 Dostupná, kvalitní a udržitelná síť sociálních a zdravotních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších navazujících služeb podporujících sociální začleňování • 2.2 Zvýšení uplatnitelnosti osob ohrožených sociálním vyloučením a podpora sociálního začleňování • 2.3 Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání • 2.4 Rozvoj a zkvalitnění služeb zaměstnanosti • 2.5 Vytvoření moderní, funkční a udržitelné sítě péče o duševní zdraví • 2.6 Modernizace vybraných sítí zdravotnických zařízení a služeb a zlepšení regionální dostupnosti zdravotní péče jakožto základního předpokladu pro růst konkurenceschopnosti jednotlivých regionů. • 2.7 Zvýšit kvalitu vybavení středních škol, školských zařízení, vyšších odborných škol a center celoživotního učení pro odborné vzdělávání v návaznosti na požadavky regionálního trhu práce • 2.8 Zvýšit dostupnost a vybavenost mateřských a základních škol a obcí pro rozvoj klíčových kompetencí • 2.9 Zvýšit počet a kvalitu zařízení pro podporu zájmu žáků základních škol o technické a přírodovědné obory Prioritní osa 3. Posílení institucionální kapacity veřejné správy • 3.1 Podpora pořizování a uplatňování strategických dokumentů územního rozvoje • 3.2 Předcházení rizikům a jejich řízení s ohledem na změny klimatu • 3.3 Posilování efektivity a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje využití a kvality systémů ICT Prioritní osa 1. Zvýšení konkurenceschopnosti v území • 1.1 Modernizace a rozvoj sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T a ve vazbě na řešení problémů propojení dopravy znevýhodněných městských a venkovských společenství a oblastí a řešení problémů přeshraničního spojení • 1.2 Rozvoj integrovaných dopravních systémů v regionech • 1.3 Zvýšení podílu nemotorové dopravy na celkové přepravě obyvatel, snížení závislosti obyvatel měst na IAD a snížení negativních jevů IAD na ŽP. Posílení celistvosti sítě cyklotras (odstranění, přerušení) • 1.4 Podpora rozvoje podnikání v oblasti cestovního ruchu a kultury • 1.5 Obnova a podpora veřejné infrastruktury cestovního ruchu a kulturního dědictví • 1.6 Marketing, propagace přírodního a kulturního dědictví • 1.7. Snížení energetické náročnosti v sektoru bydlení • 1.8 Nastavené kvalitní strategické plánování sloužící k efektivnímu řízení investic v oblasti nakládání s energií

OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (DRAFT) Prioritní osa 3. Rozvoj vysokých škol • Specifický cíl 3.1 Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce • Specifický cíl 3.2 Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami a ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin na vysokoškolském vzdělávání, snížení studijní neúspěšnosti • Specifický cíl 3.3 Zatraktivnit celoživotní vzdělávání na vysokých školách a zvýšit účast, zejména v rámci dospělé populace • Specifický cíl 3.4 Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol • Specifický cíl 3.5 Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem profilace vysokých škol, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol pro potřeby celoživotního vzdělávání Prioritní osa 4. Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání • Specifický cíl 4.1 Rozvoj inkluzívního vzdělávání • Specifický cíl 4.2 Zvýšení kvality a otevřenosti předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ • Specifický cíl 4.3 Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích • Specifický cíl 4.4 Rozvoj systému hodnocení kvality a strategického řízení ve vzdělávání • Specifický cíl 4.5 Zkvalitnění pregraduální přípravy pedagogických pracovníků • Specifický cíl 4.6 Zvyšování kvality odborného vzdělávání včetně posílení jeho relevance pro trh práce Prioritní osa 1. Posilování kapacit pro kvalitní výzkum • Specifický cíl 1.1 Posílit excelenci ve výzkumu • Specifický cíl 1.2 Zlepšit podmínky pro kvalitní výzkum na VŠ a výuku spojenou s výzkumem Prioritní osa 2. Rozvoj prostředí pro využití výzkumu jako zdroje dlouhodobé konkurenční výhody • Specifický cíl 2.1 Posílit orientaci výzkumu na prioritní oblasti společenských výzev včetně průřezových technologií • Specifický cíl 2.2 Zvýšit spolupráci výzkumných organizací s aplikační sférou vedoucí k efektivnímu využití výsledků výzkumu v praxi • Specifický cíl 2.3 Iniciovat a rozvinout proces inteligentní specializace v regionech

OP Zaměstnanost (DRAFT) Prioritní osa 1 Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovní síly • Specifický cíl 1.1 Zvýšit míru zaměstnanosti podpořených osob • Specifický cíl 1.2 Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce • Specifický cíl 1.3 Zvýšit odbornou úroveň znalostí, dovedností a kompetencí pracovníků a soulad kvalifikační úrovně pracovní síly s požadavky trhu práce • Specifický cíl 1.4 Zvýšit kapacitu, komplexnost a kvalitu služeb poskytovaných institucemi veřejných služeb zaměstnanosti • Specifický cíl 1.5 Zvýšit kvalitu systému dalšího vzdělávání Prioritní osa 2 Sociální integrace a boj s chudobou • Specifický cíl 2.1 Zvýšit uplatnitelnost osob ohrožených sociálním vyloučením nebo sociálně vyloučených na trhu práce a ve společnosti • Specifický cíl 2.2 Fungující systém podpory sociálního podnikání • Specifický cíl 2.3 Zvýšit kvalitu a udržitelnost systému sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších navazujících podporujících sociální začleňování • Specifický cíl 2.4 Zvýšit kvalitu a udržitelnost systému zdravotních služeb • Specifický cíl 2.5 Zvýšit účast místních samospráv na prevenci a řešení problémů v oblasti sociálního začleňování Prioritní osa 3 Sociální inovace a mezinárodní spolupráce • Specifický cíl 3.1 Zvýšit efektivitu sociálních inovací a mezinárodní spolupráce v oblasti zaměstnanosti zejména u znevýhodněných skupin • Specifický cíl 3.2 Zvýšit efektivitu sociálních inovací, a mezinárodní spolupráce v oblasti začleňování osob vyloučených nebo ohrožených sociálním vyloučením a chudobou • Specifický cíl 3.3 Zvýšit efektivitu sociálních inovací a mezinárodní spolupráce v oblasti veřejné správy a veřejných služeb Prioritní osa 4 Efektivní veřejná správa • Specifický cíl 4.1 Zvýšit efektivitu a transparentnost veřejné správy

OP Životní prostředí (DRAFT) Prioritní osa 1.Zlepšování kvality vody a snižování rizika povodní • Specifický cíl 1.1 Snížit množství vypouštěného znečištění do povrchových i podzemních vod ze zdrojů v kategorii do 2000 EO a zajištění dodávky pitné vody v odpovídající jakosti a množství a řešení zbývajících zdrojů bodového znečištění v kategorii 2000 – 10 000 EO • Specifický cíl 1.2 Snížit vnos znečišťujících látek z průmyslu a zemědělství do povrchových a podzemních vod • Specifický cíl 1.3 Zlepšit hydromorfologický stav útvarů povrchových vod • Specifický cíl 1.4 Zlepšit hydrologický režim vodních toků stanovením ekologických, resp. minimálních zůstatkových průtoků umožňujících obnovu přirozených funkcí ekosystémů, efektivní hospodaření s vodními zdroji • Specifický cíl 1.5 Zlepšit retenční potenciál údolních niv a pramenných oblastí • Specifický cíl 1.6 Zajistit povodňovou ochranu v intravilánu a ve volné krajině • Specifický cíl 1.7 Podpořit preventivní protipovodňová opatření Prioritní osa 2. Zlepšování kvality ovzduší v lidských sídlech • Specifický cíl 2.1 Snížit celkovou expozici obyvatelstva, ekosystémů a vegetace nadlimitními koncentracemi znečišťujících látek • Specifický cíl 2.2 Zlepšit systém sledování, hodnocení a předpovídání vývoje kvality ovzduší" Prioritní osa 3. Odpady a materiálové toky, ekologické zátěže a rizika • Specifický cíl 3.1 Zvýšit předcházení vzniku odpadů • Specifický cíl 3.2 Zvýšit celkovou úroveň materiálového využití odpadů, resp. úroveň recyklace • Specifický cíl 3.3 Zvýšit energetické využití odpadů jako zdroje surovin • Specifický cíl 3.4 Zvýšit úroveň nakládání s nebezpečnými odpady • Specifický cíl 3.5 Odstranit nepovolené skládky a rekultivovat staré skládky • Specifický cíl 3.6 Odstranit a inventarizovat ekologické zátěže • Specifický cíl 3.7 Snížit environmentální rizika a rozvíjet systémy jejich řízení Prioritní osa 4. Ochrana a péče o přírodu a krajinu • Specifický cíl 4.1 Posílit biodiverzitu • Specifický cíl 4.2 Posílit přirozené funkce krajiny • Specifický cíl 4.3 Zlepšit kvalitu prostředí v sídlech • Specifický cíl 4.4 Snížit environmentální rizika způsobená geofaktory Prioritní osa 5. Energetické úspory • Specifický cíl 5.1 Snížit energetickou náročnost u budov a u veřejného osvětlení

OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (DRAFT) Prioritní osa 1. Rozvoj podnikání založený na podpoře výzkumu, vývoje a inovací • Specifický cíl 1.1 - Zvýšení inovační výkonnosti podniků • Specifický cíl 1.2 - Zvýšení intenzity průmyslového výzkumu a vývoje a využití jeho výsledků Specifický cíl 1.3 - Zvýšení intenzity spolupráce mezi podnikatelským sektorem a veřejnými, vzdělávacími a vědecko-výzkumnými institucemi Prioritní osa 2. Podpora malého a středního podnikání, služeb ve znalostní ekonomice a internacionalizace • Specifický cíl 2.1 - Zvýšení počtu nových podnikatelských subjektů a nových podnikatelských záměrů, včetně zlepšení dostupnosti kapitálové vybavenosti firem • Specifický cíl 2.2 - Zvýšení internacionalizace firem a zajištění poradenských služeb • Specifický cíl 2.3 - Zlepšení podnikatelské infrastruktury • Specifický cíl 2.4 - Zkvalitnění infrastruktury pro rozvoj lidských zdrojů v podnikatelském sektoru s důrazem na technické odborné vzdělávání Prioritní osa 3. Udržitelné hospodaření s energií, podpora OZE a rozvoj inovací v energetice • Specifický cíl 3.1 Zvýšení podílu výroby energie z OZE v rámci energetického mixu ČR • Specifický cíl 3.2 Snižování energetické náročnosti podnikatelského sektoru a rozvíjení energetických služeb • Specifický cíl 3.3 Posílení energetické bezpečnosti elektrizační soustavy • Specifický cíl 3.4 Větší uplatnění výzkumu a inovací v energetice a zvýšení využívání druhotných surovin • Specifický cíl 3.5 Zvýšení využití a zavádění kombinované výroby elektřiny a tepla a modernizace CZT Prioritní osa 4. Rozvoj vysokorychlostních přístupových sítí k internetu a podpora moderních informačních a komunikačních technologií • Specifický cíl 4.1 Zvětšení pokrytí vysokorychlostním přístupem k internetu • Specifický cíl 4.2 Zvýšení úrovně nejmodernějších a pokročilých IKT a poskytování sofistikovaných sdílených služeb v podnikání

Návrh finančního rámce 2014 - 2020 Kohezní politika ČR = 20,5 mld. EUR (ceny 2011) (23,1 mld. EUR v běžných cenách) Rozvoj venkova (SZP) = 7 mld. EUR Evropský parlament 13. 3. 2013 návrh odmítl probíhá vyjednávání (konec ??)

Regionální intervenční rámec Regionální intervenční rámec je koordinační dokument zpracovaný pro území kraje (NUTS III) zahrnující potřeby a z nich vycházející priority regionálních partnerů z území kraje, které budou financovány prostřednictvím fondů SSR (tj. operačních programů). Cílem je zajistit integrovaný přístup ke všem relevantním intervencím z jednotlivých OP a docílit toho, že na území kraje budou investice do projektů v maximální míře provázané a koordinované.

Regionální intervenční rámec RIR budou zpracovány, koordinovány a slaďovány na půdě regionálního partnerství – komunikační platformy. Regionální partnerství tvoří zástupci: kraje měst a obcí MAS dalších sociálních a ekonomických partnerů, příp. partnerů v oblasti vzdělávání, vědy, výzkumu Partnerství bude vytvořeno dle principů efektivního partnerství dle OECD a pravidel EK.

Regionální intervenční rámec Koordinace v území Koordinaci v území bude zajišťovat Rada regionu na bázi partnerství. Tato Rada bude průběžně vyhodnocovat a koordinovat a monitorovat aktivity RIR, podporovat absorpční kapacitu v regionu, komunikovat s řídícími orgány o plánovaných výzvách, sledovat naplňování indikátorů, sledovat naplňování územní dimenze a integrovaných nástrojů.

Realizace RIR Regionální intervenční rámec bude realizován nástroji: ITI aglomerací (v Ústeckém kraji – města Chomutov, Most, Teplice, Ústí nad Labem, Děčín) ITI krajů (krajské kompetence) IPRM, IPRÚ – města od 25.000 obyvatel + zázemí CLLD – Místní akční skupiny jednotlivé individuální projekty

Děkuji za pozornost Mgr. Jelena Kriegelsteinová Vedoucí oddělení regionálního rozvoje Odbor regionálního rozvoje Krajský úřad Karlovarského kraje