PRÁZDNINY Pozorně si přečtěte povídku a najděte 5 věcí, které se nemohly stát.
Byl jeden z těch krásných letních prázdninových dní někdy uprostřed měsíce února. Anička trávila prázdniny u své babičky na venkově. Bylo už osm hodin, když se právě probudila. Rychle se umyla, oblékla, nasnídala a už stála na dvorku. Babička dávala slepicí zrní, kachnám zbylé brambory a do korýtek všem nalila mléko. Anička běžela pohladit psa Borka, podívat se na malé selátko a poškádlit kocoura Mikeše. Takhle pro Aničku začínalo každé prázdninové ráno. Dnes si šla hrát k potoku. Znala místo, kde jí voda byla sotva po kolena.
Potok zde netekl moc rychle a na dně byl jemný písek Potok zde netekl moc rychle a na dně byl jemný písek. Anička si z něj začala stavět hrad. Moc se jí povedl. Byl tak nádherný, že se podobal hradu z pohádky. Těšila se, že kamarádkám brzy hrad ukáže. Zatímco Anička takhle přemýšlela, připlulo hejno malých rybiček. Jak je Anička uviděla, zapomněla na hrad. Rybky byly kouzelné. Byly to okouni, kapři, delfíni a jiné různobarevné rybičky, které ani neznala. Když se vynadívala, zjistila, že už se stmívá. Musela jít domů. Doma na ni čekala maminka s dobrým obědem a Anička šla brzo spát…
HLEDALI JSTE SPRÁVNĚ? Kdy jsou letní prázdniny? Čím se krmí kachny a slepice? Jaké ryby žijí u nás v potoce? Co jíme večer? U koho byla Anička na prázdninách?
Někdo vymazal slova ve větách. Pomozte je najít. Anička trávila………………u své babičky na ………….. . Bylo už ……….hodin, když se právě …………………… . Rychle se umyla, ………………, nasnídala a už stála ………………… . Potok zde netekl ..…… rychle a na dně byl ……………… písek.
Přečti slova pozpátku. Kam do povídky je zařadíme? ataťok ibuloh tuohok azok
VYŠKRTEJTE SLOVA princezna, kamarádka, program, rybičky, korýtko, kachna, kapři, okoun, pobízet, očí, potok, pohladit
ŘÍKÁ SE MU POSEL ŠTĚSTÍ…..
METODICKÝ LIST Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci. Doporučuji předem vytisknout text, někdo pracuje u tabule, ostatní v lavici do listu. Z druhé strany mohou žáci psát další úkoly.
Citace: Text: : Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 74 Úkoly: Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 76,77 Text: Úkoly: Obrázky dle pořadí v DUM: Dostupné z http://handsonblog.org/wp-content/uploads/2011/03/rural-landscape.jpg dne 1.11. 2012 2. Dostupné z http://handsonblog.org/wp-content/uploads/2011/03/rural-landscape.jpg dne 17.11. 2012 3. Dostupné z http://nd01.jxs.cz/772/312/2a459cb1c4_48591451_o2.gif dne 17.11. 2912 4. Dostupné z http://static.ddmcdn.com/gif/willow/swallow-info0.gif dne 17.11. 2012