1 Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Růst kvality života a životní úrovně lidí agenda LEV 21 v Evropském.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“ (OP Zemědělství) a Horizontální plán rozvoje venkova (HRDP)
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Demografie je věda, která se zabývá:
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Volnočasové projekty a EU financování
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Základní informace k aktuálnímu stavu finančních prostředků Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Členství ČR v EU II. Regionální politika EU března 2010.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
1 V1 2. Seminář 2009/ Region a regionální vědy 1 2.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Regionální politika RP ČR.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
© Berman Group. Ex-ante hodnocení NRP Presentace na jednání ŘKV 18. října 2005.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Aktualizace SUR ČR – Analýza podkladových dokumentů
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Úvod, základní principy a cíle
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Výsledky projednávání
Transkript prezentace:

1 Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Růst kvality života a životní úrovně lidí agenda LEV 21 v Evropském parlamentu Ing. Petr Benda Odborný mluvčí pro dopravu a problematiku hospodářsky zaostávajících regionů LEV 21 a kandidát do Evropského parlamentu za stranu LEV 21

Zhodnocení současného stavu Smyslem existence člověka se v dnešní euroatlantické civilizaci čím dál víc stává život sám. Symbolizuje přechod způsobu života od extenzivního k intenzivnímu a zejména od kvantitativního ke kvalitativnímu. Růst kvality života se tak stává oproti růstu HDP skutečným měřítkem ekonomické úspěšnosti společnosti.

Zhodnocení současného stavu Růst kvality života je jednou z hlavních priorit EU. Tato priorita je obsažena ve stanovené politice hospodářské a sociální soudržnosti a v obnovené Lisabonské strategii. Jejími hlavními složkami jsou: • koheze • ekonomický růst • zvyšování zaměstnanosti

Zhodnocení současného stavu Evropská komise a Evropský parlament: 1.zásadním způsobem ovlivňují dlouhodobý rámec pro udržení základních civilizačních hodnot a kvality života ve státech EU 2.připravují východiska pro zpracování národních dokumentů koncepčního charakteru, které se zabývají růstem kvality života (v ČR to jsou např. Strategie regionálního rozvoje a Strategie udržitelného rozvoje České republiky)

Zhodnocení současného stavu Z těchto všech důvodů Politické grémium strany LEV 21 rozhodlo, aby byla tato závažná problematika zařazena do volebního programu strany pro volby do Evropského parlamentu. Chceme být ve volbách úspěšní proto, abychom mohli v Evropském parlamentu prosazovat i v této oblasti české národní zájmy a zajistit tak potřebné dotace nejen pro ekonomicky méně rozvinuté regiony, ale i pro oblasti s vysokou mírou nezaměstnanosti.

Základní oblasti ovlivnění růstu kvality života koordinované EU 1.Podpora regionálního rozvoje Orgány EU definují základní strategie ovlivňující růst socioekonomického a environmentálního potenciálu a konkurenceschopnosti regionů vedoucí ke zvyšování životní úrovně a kvality života jejich obyvatel. Program LEV 21: Budeme usilovat o prosazení politik podporujících dynamický a vyvážený rozvoj regionálních struktur příslušných územních celků a jejich částí (regionů, mikroregionů) s důrazem na odstraňování, popřípadě zmírňování negativních dopadů předchozího hospodářského využívání těchto územních celků (např. staré ekologické zátěže, útlum průmyslové výroby atp.)

Základní oblasti ovlivnění růstu kvality života koordinované EU 2. Odstraňování regionálních disparit Orgány EU definují základní pravidla soudržnosti, která pak promítají do pravidel na využívání fondů EU. Program LEV 21: Naším cílem v EP v této oblasti bude prosazování takových politik, které budou potírat rozdíly v úrovni hospodářského, environmentálního a sociálního rozvoje regionů. Rozdílnost porovnávané úrovně musí být celospolečensky uznána za nežádoucí. Zamezíme podporu EU těm regionům, kde disparity v kvalitě života vyplývají z podstaty a z rozmanitosti podmínek, kterými se vyznačují. Odmítáme uznat rozdílnost městských a venkovských oblastí, kde se výhody a nevýhody navzájem vyvažují.

Základní oblasti ovlivnění růstu kvality života koordinované EU 3. Odpovědná regionální politika Orgány EU disponují soubory intervencí zaměřenými podle konkrétní situace státu a jeho regionů a podle očekávaných vývojových trendů Program LEV 21: Zaměříme se na prosazení takových pravidel na rozdělování prostředků EU, která budou podporovat opatření vedoucí k růstu ekonomických aktivit a k jejich lepšímu územnímu rozložení. Budeme podporovat rozvoj infrastruktury. Základní podmínkou přidělení grantu musí být jasné definování priorit, pro které budou tyto prostředky uvolňovány.

Priority strany LEV 21 v oblasti regionálního rozvoje Prioritou naší strategie regionálního rozvoje je snižování existujících regionálních rozdílů za využití: • aktivní politiky směrování prostředků do podpory optimálního využívání rozvojového potenciálu regionů, • politikou alokace prostředků na dodatečné odstraňování negativních sociálních dopadů ekonomického útlumu strukturálně postižených regionů.

Priority strany LEV 21 v oblasti odstraňování regionálních disparit Na odstraňování regionálních disparit prosadíme: 1.Mobilizaci přírodního a kulturního potenciálu 2.Šíření rozvojových inovací 3.Využití komparativních výhod 4.Prostorovou soudržnost, rozvoj infrastruktury 5.Diferencovaný rozvoj lidských zdrojů v regionech 6.Přeshraniční a meziregionální spolupráci 7.Zvýšení sociální soudržnosti regionů 8.Stabilizaci sídelní struktury regionů a revitalizaci venkovského prostoru

Priority strany LEV 21 v oblasti odstraňování regionálních disparit Na odstraňování regionálních disparit prosadíme: 9.Kvalitu a otevřenost veřejné správy v regionech 10.Promyšlenou ochranu životního prostředí 11.Podporu regionálnímu výzkumu, vývoji, inovacím – znalostní ekonomika 12.Investice do dopravní infrastruktury 13.Promyšlené hospodaření s přírodními zdroji 14.Koordinované nakládání s odpady 15.Důslednou ochranu půdy ohrožené vodní a větrnou erozí 16.Optimální využití rozvojového potenciálu regionů v oblasti cestovního ruchu

Priority strany LEV 21 v oblasti růstu kvality života K zabezpečení růstu kvality života prosadíme: 1.Řešení problémů dlouhodobé nezaměstnanosti osob obtížně umístitelných na trhu práce a eliminace projevů diskriminace při vstupu či návratu na trh práce. 2.Podporu sociální integrace v regionech, zejména integrace sociálních a etnických skupin s různým stupněm kulturní a životní úrovně. 3.Zkvalitnění a rozvoj nových forem sociálních a zdravotních služeb, rozvoj nových forem sociálních služeb rodinám s dětmi, občanům s postižením a seniorům.

Priority strany LEV 21 v oblasti růstu kvality života K zabezpečení růstu kvality života prosadíme: 4.Podporu komplexní péče o seniory, včetně péče hospicové. 5.Alokaci prostředků na modernizaci objektů zdravotnických zařízení, zařízení sociálních služeb a obnovu a zkvalitňování jejich vybavení. 6.Optimalizace a restrukturalizace sítě veřejných zdravotnických služeb při zachování dostupnosti a zvyšování jejich kvality. 7.Investice pro vybrané přístrojové vybavení zdravotnických zařízení.

Priority strany LEV 21 v oblasti růstu kvality života K zabezpečení růstu kvality života prosadíme: 8.Preventivní programy v oblasti zdravotnictví. 9.Rozvoj a regenerace měst 10.Oživení hospodářského života měst postižených útlumem hospodářských aktivit a regenerace narušených území (brownfields). 11.Zlepšení podmínek života obyvatel a pobytu návštěvníků měst. 12.Podpora projektů v oblasti regenerace městských jader a dotváření urbánních struktur velkoměst.

Priority strany LEV 21 v oblasti růstu kvality života K zabezpečení růstu kvality života prosadíme: 13.Omezování negativních vlivů dopravy na zdraví a životní prostředí ve městech, rozšiřování veřejné zeleně a péče o veřejná prostranství. 14.Prevenci sociální exkluze a kriminality, včetně infrastruktury pro služby napomáhající prevenci kriminality a ochraně společnosti před těmito negativními jevy. 15.Rozvoj volnočasových aktivit občanů, zejména dětí a mládeže, budování a modernizace infrastruktury pro sport a volný čas. 16.Zlepšení podmínek života v chátrajících částech měst.

Růst kvality života – základní priorita strany LEV 21 Ekonomická věda má do hloubky propracovány makromodely, kde je hlavní srovnávací veličinou Hrubý Domácí Produkt – HDP Strana LEV 21 chce vedle empirické podloženosti akademických diskusí o vhodnosti indikátoru HDP přinést praktickou hospodářskou politiku. Strana LEV 21 v případě volebního úspěchu bude v EP prosazovat odvěkou a přirozenou podstatou člověka TOUHU PO ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO KVALITNÍ ŽIVOT

DĚKUJI ZA POZORNOST! Ing. Petr Benda, Odborný mluvčí pro dopravu a problematiku hospodářsky zaostávajících regionů a kandidát do Evropského parlamentu za stranu LEV 21