POKUS S PŘELÉVÁNÍM VODY DO RŮZNÝCH NÁDOB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

CO POTŘEBUJE FOTBALISTA Bc. Tereza Michalcová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
jemná motorika, koordinace ruky a oka
Pozornost, soustředěnost, paměť
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Život v přírodě Jazyk a řeč.
Poznávací schopnosti, vnímání
Paměť, pozornost, Sociabilita
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Olympijské DISCIPLÍNY VE VODNÍCH SPORTECH
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Rýmy Jazykový cit.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Ovocný salát pro maminku
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Dopravní prostředky.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
Vývoj motýla Vnímání.
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Vytleskej podle slabik
Stavíme hrady Vnímání.
Jak se upravit do divadla
Posíláme dopis Věra Vernerová.
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Bc. Miloslava Vavříková
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Dobroty z vajec podoblast.
JITEX – Jak vznikne tričko?
Sázíme brambory do řádku
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Tělo - kostra Lidské tělo.
Mícháme barvy vnímání.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

POKUS S PŘELÉVÁNÍM VODY DO RŮZNÝCH NÁDOB Řešení problémů, učení

Připrav si: 25 ml vody v kádince o objemu 100 ml, prázdnou plastovou kádinku 100 ml, plastový odměrný válec 25 ml, plastový odměrný válec 100 ml, tác. Pro další úkol klikni na žlutý obdélník vpravo. Děti stále pracují s 25 ml vody, kterou připraví na začátku učitelka do kádinky.

Klikni na nádobu, kde je více vody.

Klikni na nádobu, která je prázdná. Druhá nádoba je …… doplň slovo.

Klikni na nádobu, která je širší. Druhá nádoba je …… doplň slovo.

Klikni na nádobu, která je vyšší. Druhá nádoba je …… doplň slovo.

Vyzkoušej přelít vodu z kádinky do stejně velké kádinky Vyzkoušej přelít vodu z kádinky do stejně velké kádinky. Ke které šipce bude dosahovat voda? Ke správné šipce přiletí „marťánek“.

Vyzkoušej přelít vodu z kádinky do malého odměrného válce tj. 25 ml Vyzkoušej přelít vodu z kádinky do malého odměrného válce tj. 25 ml. Ke které šipce bude dosahovat voda? Ke správné šipce přiletí „marťánek“.

Vyzkoušej přelít vodu z malého odměrného válce do velkého Vyzkoušej přelít vodu z malého odměrného válce do velkého. Ke které šipce bude dosahovat voda? Ke správné šipce přiletí „marťánek“.

Vyzkoušej přelít vodu z velkého odměrného válce do kádinky Vyzkoušej přelít vodu z velkého odměrného válce do kádinky. Ke které šipce bude dosahovat voda? Ke správné šipce přiletí „marťánek“.

Vyzkoušej přelít vodu z kádinky do velkého odměrného válce Vyzkoušej přelít vodu z kádinky do velkého odměrného válce. Ke které šipce bude dosahovat voda? Ke správné šipce přiletí „marťánek“. KONEC

Použité odkazy Materiály autora

Metodický pokyn Integrovaný blok: Předměty kolem nás Popis Na začátku děti připraví pomůcky dle snímku 1, učitelka do kádinky připraví 25 ml vody. S tímto množstvím pracují děti při všech pokusech. Snímek 2, 3, 4, 5 - dítě pracuje s učitelkou, klikne na správný obrázek. Doplňuje slovně antonyma. Úkoly na snímcích 6-10 dítě nejprve prakticky zkouší a poté kliká na šipku. Očekávání a cíle Procvičení antonym. Zdokonalení jemné motoriky. Uvědomí si, že výška vody v nádobě závisí na tvaru nádoby. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ – 2 plastové kádinky 100 ml, plastový odměrný válec 25 ml, plastový odměrný válec 100 ml, tác, voda 25ml. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek 2, 3, 4, 5 dítě pracuje s učitelkou, která přečte úkol, dítě klikne na správný obrázek, který se trochu zvětší. Při nesprávné odpovědi obrázek zmizí. Dítě doplňuje slovně antonyma. Pro další úkol dítě klikne na žlutý obdélník vpravo. Úkoly na snímcích 6-10 dítě nejprve prakticky zkouší a poté kliká na šipku. Správná odpověď – k šipce přiletí „marťánek“. Nesprávná odpověď – šipka zmizí. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Projevovat zájem o nové věci, dotazovat se při neporozumění, zkoušet, experimentovat Provádět jednoduché úkony s technickými pomůckami Záměrně se soustředit a udržet pozornost Rozumět a používat pojmy: vyšší x nižší, plný x prázdný, širší x užší. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.