Modifikace Expertní skupiny pro snižování administrativní zátěže podnikatelů Systémová opatření Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Nový občanský zákoník - co přinese NNO JUDr. Hynek Pečinka XIV. krajský sněm Unie nestátních neziskových organizací Olomouckého kraje Olomouc /
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Sekce státní služby tisková konference RNDr. Josef Postránecký náměstek MV pro státní službu.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POPIS FUNKCÍ CENTRÁLNÍ BANKY.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Sekretariát Národního kontaktního místa Národní kontaktní místo ČR 11 Ministerstvo průmyslu a obchodu Národní kontaktní místo pro implementaci.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Plánování ve školní tělesné výchově
Historické milníky EU Monika Matysová.
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Důvodová zpráva a RIA 1. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zpráva o uplatňování územního plánu
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Pozemkové úpravy.
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” – Praha,
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Komise LRV a LRV 20. prosince 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zvláštní odborná způsobilost
Energetický management
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Zvládání sucha a stavu nedostatku vody
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Centralizované rozvojové projekty 2017
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
ministr práce a sociálních věcí
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Informace k tezím rekodifikace
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
RIA a důvodová zpráva 31. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Úřad vlády České republiky Odbor Rady pro výzkum, vývoj a inovace
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Úřad vlády České republiky Odbor Rady pro výzkum, vývoj a inovace
Transkript prezentace:

Modifikace Expertní skupiny pro snižování administrativní zátěže podnikatelů Systémová opatření Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského prostředí a vnitřního obchodu MPO

Modifikace Expertní skupiny pro snižování administrativní zátěže podnikatelů Modifikace činnosti schválena členy ES v září 2018 Zavedení půlročního rotačního předsednictví jejích členů včetně MPO Zvýšení četnosti zasedání na 6x/rok První jednání v novém formátu 20. 11. 2018, předsedající HK ČR Témata příštího jednání: kontrolní web, zákon o právu na digitální služby, stavební řízení, témata průběžně řešená v rámci ES Podnikatelská rada Zřízena Opatřením ministra průmyslu a obchodu č. 34/2007 v souladu s usnesením vlády ČR č. 439 ze dne 25. dubna 2007. Předsedou Rady je ministryně/ministr průmyslu a obchodu, místopředsedou pak náměstek, v jehož gesci je Rada (Ing. Eduard Muřický). Nejvyšším orgánem Rady je plénum. Působnost, složení a způsob jednání Rady stanovuje její Statut a jednací řád. Rada, která má 29 členů, je svolávána 2-3x ročně. Členy pléna Rady jsou vysocí zástupci veřejného (na úrovni náměstků) i soukromého (na úrovni nejvyšších představitelů podnikatelských asociací a svazů) sektoru. Zástupce má v plénu i Českomoravská konfederace odborových svazů na úrovni svého předsedy. Posláním Rady je nastavovat trendy v podnikatelském prostředí; diskutovat legislativní normy týkající se podnikatelského prostředí; společným konsensem dosahovat systémových řešení vedoucích k podpoře hospodářského růstu a mezinárodní konkurenceschopnosti ČR a schvalovat finální návrhy řešení. V pořadí 21. zasedání pléna Podnikatelské rady se konalo dne 17. dubna 2018. Expertní skupina Pro zvýšení flexibility součinnosti státní správy a soukromého sektoru a zvýšení efektivity procesu snižování zátěže při podnikání bylo navrhnuto využít stávající Expertní skupinu pro snižování administrativní zátěže podnikatelů při MPO s touto modifikací. Zavedení "rotujícího půlročního předsednictví" Expertní skupiny jednotlivými členy, např. AMSP, HK ČR, SP aj., které by zahrnovalo vedení jednání, přípravu programu, schvalování návrhů témat na řešení. MPO se bude také v předsednictví střídat a zároveň bude plnit funkci sekretariátu. Pro zintenzivnění práce Expertní skupiny by nově jednání probíhala 6-8x ročně. Pro zvýšení flexibility součinnosti státní správy a soukromého sektoru a zvýšení efektivity procesu snižování zátěže při podnikání bylo navrhnuto využít stávající Expertní skupinu pro snižování administrativní zátěže podnikatelů při MPO s touto modifikací. Zavedení "rotujícího půlročního předsednictví" Expertní skupiny jednotlivými členy, např. AMSP, HK ČR, SP aj., které by zahrnovalo vedení jednání, přípravu programu, schvalování návrhů témat na řešení. MPO se bude také v předsednictví střídat a zároveň bude plnit funkci sekretariátu.

Systémová opatření Zavedení principu „One-in, one-out“ při tvorbě právních norem Zavedení Jednotných dat účinnosti (k 1.1. a 1.7.) pro právní normy s dopady na podnikatele Důsledné provádění RIA v podobě ex-ante i ex-post RIA Provádění RIA i v případě poslaneckých a senátních návrhů Zřízení tzv. „Antibyrokratických komisí“ na ústředních orgánech státní správy Redukce četnosti legislativních změn – legisvakanční lhůta Gold-plating „One-in, one-out“ - tzn. za jednu novou povinnosti zrušit minimálně jednu starou povinnost či regulační požadavek. Množství právních norem v ČR neustále roste a proto je potřeba omezit jejich počet. Jednotná data účinnosti - stanovení pouze dvou dnů v průběhu roku, ve kterých budou nabývat účinnosti právní předpisy s dopadem na podnikatelské prostředí a které nejsou transpozicí právních aktů EU. JDÚ by podnikatelům snížila administrativní zátěž spočívající v neustálém sledování změn v právních předpisech. Hodnocení dopadů regulace (RIA) - je souborem kroků analyzujících očekávané dopady navrhovaných právních předpisů. Jedná se o efektivní nástroj zvyšující kvalitu legislativy a jako podklad pro politická rozhodnutí. Je nedílnou součástí legislativního procesu a nabývá stále většího významu. RIA u poslaneckých a senátních návrhů - v současné době nejsou dopady navrhovaných změn u těchto návrhů vyhodnocovány, a tudíž chybí jeden z důležitých prvků pro kvalitní rozhodování při schvalování legislativy. Antibyrokratické komise - zřídit na resortech antibyrokratické komise či obdobné platformy, které by důsledně hodnotily návrhy nové regulace ve vztahu k očekávaných přínosům, předcházely vzniku neopodstatněné zátěže, hledaly nová řešení jak snížit stávající zátěž vůči podnikatelům. Redukce četnosti legislativních změn - Omezení množství legislativních změn u právních předpisů. Vždy je třeba počítat s dostatečnou legisvakanční lhůtou, aby se podnikatelé dokázaly na změny připravit. Stanovit legisvakanční lhůtu v délce minimálně 3 měsíců v případě dopadů na podnikatelské prostředí. Gold-plating - Při transpozici právních předpisů EU do národní legislativy nejít nad rámec nutného minima daného právem EU. Zavést povinné explicitní uvedení v Důvodové zprávě, zda jde návrh vnitrostátního právního předpisu nad rámec požadavku stanovených předpisem EU či nikoliv. „One-in, one-out“ - tzn. za jednu novou povinnosti zrušit minimálně jednu starou povinnost či regulační požadavek. Množství právních norem v ČR neustále roste a proto je potřeba omezit jejich počet. Jednotná data účinnosti - stanovení pouze dvou dnů v průběhu roku, ve kterých budou nabývat účinnosti právní předpisy s dopadem na podnikatelské prostředí a které nejsou transpozicí právních aktů EU. JDÚ by podnikatelům snížila administrativní zátěž spočívající v neustálém sledování změn v právních předpisech. Hodnocení dopadů regulace (RIA) - je souborem kroků analyzujících očekávané dopady navrhovaných právních předpisů. Jedná se o efektivní nástroj zvyšující kvalitu legislativy a jako podklad pro politická rozhodnutí. Je nedílnou součástí legislativního procesu a nabývá stále většího významu. RIA u poslaneckých a senátních návrhů - v současné době nejsou dopady navrhovaných změn u těchto návrhů vyhodnocovány, a tudíž chybí jeden z důležitých prvků pro kvalitní rozhodování při schvalování legislativy. Antibyrokratické komise - zřídit na resortech antibyrokratické komise či obdobné platformy, které by důsledně hodnotily návrhy nové regulace ve vztahu k očekávaných přínosům, předcházely vzniku neopodstatněné zátěže, hledaly nová řešení jak snížit stávající zátěž vůči podnikatelům. Redukce četnosti legislativních změn - Omezení množství legislativních změn u právních předpisů. Vždy je třeba počítat s dostatečnou legisvakanční lhůtou, aby se podnikatelé dokázaly na změny připravit. Stanovit legisvakanční lhůtu v délce minimálně 3 měsíců v případě dopadů na podnikatelské prostředí. Gold-plating - Při transpozici právních předpisů EU do národní legislativy nejít nad rámec nutného minima daného právem EU. Zavést povinné explicitní uvedení v Důvodové zprávě, zda jde návrh vnitrostátního právního předpisu nad rámec požadavku stanovených předpisem EU či nikoliv.

Děkuji za pozornost