Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Téma Závěrečné práce: Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení 29. 4. 2013 Vedoucí ZP:
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů CÍLE (HYPOTÉZY) ZÁVĚREČNÉ PRÁCE: Analyzovat a porovnat úroveň vzdělávání ve velkém a malém podniku. Ukázat na příkladech skutečných podniků, jaké jsou odchylky ve vzdělávání. Srovnat zjištěnou praktickou úroveň metod a způsobů vzdělávání zaměstnanců s teoretickými poznatky.
Praktická část Výsledky u velké společnosti (společnost A) Použitý materiál ze srovnávaných podniků. Snaha postihnout rozdíly ve vzdělávání a rozvoji pracovníků ve velké a malé společnosti. Tyto rozdíly v závěru porovnat i s teoretickou částí. Výsledky u velké společnosti (společnost A) Velké množství investovaného kapitálu do ŘLZ. Účel vyžaduje vzdělané zaměstnance. Sekce lidských zdrojů. Značná podobnost s teorií. Výsledky u malé společnosti (společnost B) Velmi nízké investice do vzdělávání. Účel podnikání nevyžaduje vzdělané pracovníky. Administrativní pracovník. Nízká podobnost s teorií.
Výsledky srovnání velkého a malého podniku Q kapitálu investované-ho do vzdělávání Potřeba vzdělaných pracovníků Kdo zabezpečuje personální činnosti Soulad s teoretickou částí Společnost A VYSOKÁ SEKCE LIDSKÝCH ZDROJŮ ANO Společnost B VELMI NÍZKÁ NÍZKÁ ADMINIST-RATIVNÍ PRACOVNÍK NE
Závěr Diametrální rozdíl mezi srovnávanými společnostmi (charakterizovat a dokladovat hodnotami). Rozdíly plynou z kapitálových možností, podnikatelského účelu firmy. Velká společnost se více přibližuje teoretickým poznatkům, než společnost malá.
Otázky oponenta Proč považujete vzdělávání za hlavní složku řízení lidských zdrojů? Vzdělávání se stává celoživotním procesem. Požadavky na znalosti a dovednosti člověka se neustále mění, proto je nutné je rozšiřovat a prohlubovat. Silný motivační prvek. Jaké rozdíly vidíte mezi malým podnikem a velkým v otázce vzdělávání? Kapitálové možnosti financování vzdělávacích programů. Účel podnikání jednotlivých podniků. Podniky s méně náročnou intelektuální prací nemají potřebu motivovat pracovníky zvyšováním vzdělání.