Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Digitální učební materiál
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Spojky.
Druhy vedlejších vět Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Prvouka - Houby.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Kateřina Křížová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Urči významový poměr Buď bude hezky, nebo bude pršet. slučovací odporovací vylučovací.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Souvětí souřadné.
Spojky.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Mgr. Marta Severová
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Procvičování souvětí Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 P27 Procvičování souvětí

Základní informace Škola: ZŠ Chlumec nad Cidlinou Autor: Mgr. Vladimíra Maršálková Předmět: český jazyk Anotace: Cvičení je určeno k procvičování druhů souvětí probíraného v rámci českého jazyka na ZŠ Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem – žáci pomocí tabletu aplikují svoje znalosti a doplňují chybějící informace týkající se zadaných souvětí Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety Didaktická příprava – seznámení žáků se způsobem práce Očekávání a cíle – procvičení a zdokonalení se v rozlišování druhů souvětí Dle didaktické přípravy

Napiš graf souvětí a jeho druh, urči druh vět vedlejších a poměr mezi větami hlavními: Zadání Řešení Ani jsem nepostřehl, odkud jsi přišel. Jakmile jsem přišel domů, hned jsem mu zavolal. Celý den lilo jako z konve, odpoledne dokonce začala i bouřka. Zdálo se mi, že mě někdo sleduje. Na výlet jsme se moc těšili, ale nakonec z něj nic nebylo. Buď se vydejte cestou kolem lesa, nebo můžete jít rovně po silnici. Mořská voda je slaná, neboť obsahuje kuchyňskou sůl a jiné soli. Přestože se hodně mračilo, vydali jsme se na cestu. V dubnu hned pršelo, hned zase svítilo slunce.

Řešení: Zadání Řešení Ani jsem nepostřehl, odkud jsi přišel. 1H, odkud 2V = SP, 2V = předmětná Jakmile jsem přišel domů, hned jsem mu zavolal. Jakmile 1V, 2H = SP, 1V = příslovečná časová Celý den lilo jako z konve, odpoledne dokonce začala i bouřka. 1H, dokonce 2H = SS, 1H:2H = stupňovací Zdálo se mi, že mě někdo sleduje. 1H, že 2V = SP, 2V = podmětná Na výlet jsme se moc těšili, ale nakonec z něj nic nebylo. 1H, ale 2H = SS, 1H:2H = odporovací Buď se vydejte cestou kolem lesa, nebo můžete jít rovně po silnici. Buď 1H, nebo 2H = SS, 1H:2H = vylučovací Mořská voda je slaná, neboť obsahuje kuchyňskou sůl a jiné soli. 1H, neboť 2H = SS, 1H:2H = příčinný Přestože se hodně mračilo, vydali jsme se na cestu. Přestože 1V, 2H = SP, 1V = příslovečná přípustková V dubnu hned pršelo, hned zase svítilo slunce. Hned 1H, hned 2H = SS, 1H:2H = slučovací

Zdroje Archiv autora