Předškolní období - 3 až(6 – 7) let

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
Pedagogická diagnostika
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Pedagogická psychologie
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 6/7 – 11/12.
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Transakční analýza Transakční analýza je psychologická teorie, která se zabývá studiem koncepce stavů Já, tzv. EGO stavů, dále druhy mezilidské transakce.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Procenta v „autařské“ praxi
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Má země Česká republika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tato prezentace ve stručnosti představuje základní etapy lidského vývoje od početí do stáří. Je doplněním nebo shrnutím výkladu učitele. V krátkých aktivitách.
Centra kolegiální podpory
Kognitivní (poznávací) procesy
Diferencované stravování
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: : VY_32_INOVACE_10_PRVOUKA_RODINA.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Předškolní období - 3 až(6 – 7) let Andrea Ječmenová 2012

zřetelné zpomalení tělesného i duševního vývoje =) vývoj probíhá méně překotně, stává se pozvolnějším a plynulejším po stránce motorické je patrná zlepšená pohybová koordinace, větší hbitost, plynulost a elegance pohybů

Řečový projev zdokonalení řečového projevu =) zvýšení slovní zásoby, zlepšení skladby vět roste zájem o mluvenou věc =) dítě rádo naslouchá růst poznatků v okolním světě =) dítě neuvěřitelně zvídavé objevuje se vnitřní řeč

Myšlení vyšší úroveň => názorné myšlení => ovlivněno vlastními zážitky a představami charakteristickým rysem myšlení je egocentričnost dítěte dalším typickým rysem je magičnost myšlení

Sociální vývoj stále nejvýznamnějším sociálním prostředím je i nadále rodina postupně si utváří i širší a bohatší strukturu vztahů ke stále většímu okruhu lidí = > učitelky MŠ, blízcí rodinní známí, vrstevníci => velký význam docházka do MŠ

Hra má v sociálním procesu nezastupitelnou roli => hlavní a nejpřirozenější dětská činnost, má mnoho podob a významů rozvoj fantazie => bohatá neohraničená

Důležitým mezníkem v socializaci je vývoj vnitřních sociálních kontrol a přebírání vyspělejších sociálních rolí => vývoj svědomí a sebeuvědomování.

Školní zralost zralost tělesná => přesnější koordinace, plynulost a přesnost pohybů zralost kognitivní- rozvoj poznávacích procesů, dostatečná kapacita paměti, úroveň řečového projevu, určitá míra znalostí a dovedností   emoční, motivační a sociální zralost - dostatečná koncentrace pozornosti - schopnost práce ve skupině - schopnost podřídit se cizí autoritě

S nástupem do školy není třeba spěchat, pokud si nejsme jisti, že předškolák splňuje všechna výše uvedená kritéria => vznik méněcennosti a nedostačivosti.

Kontrolní otázky a cvičení Věkově rozděl předškolní období. Jaký je tělesný vývoj? Jak probíhá vývoj řeči? Co je charakteristickým rysem v myšlení? Význam MŠ pro rozvoj dítěte, co znamená školní zralost? Úkol Vyhledejte druhy her pro předškoláka, co rozvíjejí u dítěte. Vyhledejte co má vše zajišťovat mateřská škola, jak je stavebně uspořádána a jaký je režim mateřských škol. Pracujte s internetovými zdroji.

Použité zdroje Kapitoly z psychologie pro zdravotnické pracovníky Mgr. Ivanka Bartošíková , Mgr. Vladimír Jičinský, Ph.Dr. Marta Jobánková, Ph.Dr. Jarmila Kvapilová ISBN 80-7013-288-4, Vydal- IDV PZ 2000 Brno Psychologie a Pedagogika II pro SZŠ Ph.Dr. Věra Čechová , Ph.Dr. Alena Mellanova,Csc. Mgr. Hana Kučerová ISBN 80-7333-028-8, Informatorium Praha 2004 Fotografie: Fotoarchiv autorky