Matematika + opakování a upevňování učiva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Výukový materiál pro 8.ročník
Další operace s vektory
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná rovnice přímky - procvičování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Názvosloví binárních sloučenin
Lineární rovnice a nerovnice I.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Lineární rovnice a nerovnice III.
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Matematika Koule.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Ovládání operačního systému
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Matematika Komolý rotační kužel
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Směrnicový tvar přímky
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Zlomky Složené zlomky..
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika Operace s vektory
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Technická mechanika – Těžiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Fyzika – Magnetická síla
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Matematika Elipsa.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Matematika – přirozená čísla
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Transkript prezentace:

Matematika + opakování a upevňování učiva

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 9 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_M_2R_20

Putování s matematikou Předmět: matematika Ročník: 2 Jméno autora: Mgr. Lucie Vykydalová Vytvořeno: duben 2013 Škola: OU a PrŠ Mohelnice Anotace : V prezentaci si žáci ve skupinách zopakují učivo matematiky. Mají za úkol postupně dojít a vypočítat 10 příkladů popřípadě zodpovědět náhradní otázky. Po kliknutí na šestiúhelník se zobrazí příklad, šipkou se vrací zpět na hrací pole. Pokud skupinka správně vypočítá příklad, klikneme na hvězdičku u daného šestiúhelníku. Pokud ne v dalším kole dáváme náhradní otázku. Po náhradní otázce nějaký úkol. Na konci pro zobrazení obrázku je třeba kliknout na šestiúhelník 2x. Klíčová slova: desetinné číslo, zlomek, výraz, rovnice, úměra, přímá a nepřímá úměrnost. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Vykydalová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

10 10 9 8 9 4 8 7 5 7 6 3 6 4 5 2 3 2 1 1

Rozhodněte, jedná-li se o úměru: 4 : 5 = 12 : 15 Modrá 1) Rozhodněte, jedná-li se o úměru: 4 : 5 = 12 : 15 Náhradní otázka Výsledek ANO 4 . 15 = 60 5 . 12 = 60 Rozhodněte, zda je pravda: Vydělením čísla číslem sobě rovným je výsledkem vždy jedna.

13,2 + 2,54 = 15,74 Modrá 2) Rozhodněte, zda je věta pravdivá: Náhradní otázka Rozhodněte, zda je věta pravdivá: Při rozdílu desetinných čísel je nutné u výsledku vytvořit tolik desetinných míst, kolik jich je v zadání příkladu. Výsledek 15,74

Rozhodněte, jaká úměrnost je mezi: Délkou jízdy a najetými kilometry Modrá 3) Rozhodněte, jaká úměrnost je mezi: Délkou jízdy a najetými kilometry Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Když u násobení vyměním pořadí čísel, výsledek se změní. Přímá úměrnost

44 4 Ne 44 = 11 4 Modrá 4) Rozhodněte, jedná-li se o výraz: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: U operace dělení si musím dát pozor na pořadí zadaných čísel. Ne 44 = 11 4

13,7 + 189 : 9 = Modrá 5) 13,7 + 21 = 34,7 Rozhodněte, zda je pravda: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: U operace násobení si musím dát pozor na pořadí zadaných čísel. 13,7 + 21 = 34,7

Zjistěte hodnotu výrazu pro x = 3: Modrá 6) Zjistěte hodnotu výrazu pro x = 3: 7x - 5 Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: 134,7 = 134,07 16

48,9 : 3 = Modrá 7) 48,9 : 3 = 16,3 Rozhodněte, zda je pravda: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: 8,5 = 8,5000 48,9 : 3 = 16,3

Vypočítejte chybějící člen úměry: 3 : 5 = 9 : x Modrá 8) Vypočítejte chybějící člen úměry: 3 : 5 = 9 : x Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Nulou můžeme dělit a výsledkem je vždy 1. x = 15

5 . 9 + 21 : 7 = Modrá 9) 48 Rozhodněte, zda je pravda: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Zlomek větší než jedna má větší číslo ve jmenovateli. 48

Rozhodněte, jedná-li se o úměru: 8 : 6 = 48 : 32 Modrá 10) Rozhodněte, jedná-li se o úměru: 8 : 6 = 48 : 32 Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Jmenovatel ve zlomku určuje počet dílků v celku. ne

45,9 – 15,3 = Červená 1) 30,6 Rozhodněte, zda je pravda: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Nulou lze násobit i dělit jakékoli číslo a výsledkem je vždy to samé číslo.

125,91 + 0,37 = Červená 2) 126,28 Rozhodněte, zda je pravda: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: U součtu desetinných míst je potřeba si dát pozor, aby desetinná čárka byla napsána pod sebou. 126,28

Rozhodněte, jedná-li se o úměru: 6 : 2 = 24 : 16 Červená 3) Rozhodněte, jedná-li se o úměru: 6 : 2 = 24 : 16 Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: U násobení záleží na zápisu čísel pod sebou. ne

Jaká úměrnost je mezi počtem výrobků a jejich cenou? Červená 4) Jaká úměrnost je mezi počtem výrobků a jejich cenou? Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Zlomek větší než 1 má ve jmenovateli menší číslo než v čitateli. přímá úměrnost

Dopočítejte chybějící člen úměry: 5 : 6 = x : 36 Červená 5) Dopočítejte chybějící člen úměry: 5 : 6 = x : 36 Náhradní otázka Výsledek 30 Rozhodněte, zda je pravda: Nulou lze násobit.

135 : 2 = Červená 6) 135 : 2 = 67,5 Rozhodněte, zda je pravda: 135 : 2 = Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Pokud je v čitateli nula je zlomek roven nule. 135 : 2 = 67,5

5,91 + 35 : 7 = Červená 7) 5,91 + 5 = 10,91 Rozhodněte, zda je pravda: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: U odečítání můžeme vyměnit pořadí zadaných čísel. 5,91 + 5 = 10,91

ano Rozhodněte, zda je pravda: Odčítání má přednost před dělením. Červená 8) Rozhodněte, jedná-li se o výraz: 8 x + 15 Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Odčítání má přednost před dělením. ano

Červená 9) Jaká je hodnota výrazu pro a = 5 6 a - 4 Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Lze dělit desetinným číslem bez předchozí úpravy. 26

4 + 2 . 9 = Červená 10) 22 Rozhodněte, zda je pravda: Náhradní otázka Výsledek Rozhodněte, zda je pravda: Pokud násobíme libovolné číslo jedničkou, je toto libovolné číslo výsledkem. 22

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje obrázek (snímek 4) je z archivu autora. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Vykydalová. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.