IVP a PlPP – jen staronové zkratky nebo užitečné dokumenty? Lenka Krejčová lenka.krejcova@ff.cuni.cz
Mám ve třídě třicet dětí, nemůžu se věnovat jen jemu… Jak to vysvětlím dalším dětem, že má úlevy? A to on ještě v šesté třídě neumí? Dokud nedonesete papír, nemůžu nic dělat!
PLPP/IVP – cár papíru nebo užitečný dokument? vytváříme dohody ptáme se stavíme na silných stránkách žáků
Klíčová východiska PLPP/IVP Začínáme tam, kde to dítě zvládá!!! Stanovujeme reálné a pozorovatelné postupy a cíle!!! Když něco nefunguje, skončíme s tím a hledáme jinou variantu.
Čemu věnovat pozornost práci ve výuce – při výkladu i procvičování učiva domácí přípravě, alternativám domácích úkolů způsobům prověřování znalostí a formám hodnocení
Jak uvažovat využíváme, co žák umí – prostřednictvím toho si osvojuje nové znalosti a dovednosti to, co je oslabené, trénujeme a posilujeme to, co je oslabené, se snažíme „obejít“ alternativními způsoby a využitím pomůcek, nástrojů, studijních materiálů apod.