Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"— Transkript prezentace:

1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Rozdělení hlásek II Číslo: VY_32_INOVACE_17

2 Základní škola Včelákov, okres Chrudim
Škroupovo náměstí 55, Včelákov, Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Včelákov“ Název: Rozdělení hlásek II III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona: Sada: Český jazyk I. stupeň Pořadové číslo: 17 Autor: Mgr. Lenka Novotná Ověření: Třída: 2. Datum: 12. prosince 2011

3 Hlásky rozdělujeme na:
Rozdělení hlásek Hlásky rozdělujeme na: SAMOHLÁSKY SOUHLÁSKY

4 Souhlásky Souhlásky dělíme na TVRDÉ, MĚKKÉ a OBOJETNÉ
Souhlásky tvrdé jsou: h, ch, k, r, d, t, n Souhlásky měkké jsou: ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň Souhlásky obojetné jsou: b, f, l, m, p, s, v, z

5 Souhlásky tvrdé Tvrdé souhlásky jsou: h, ch, k, r, d, t, n.
Po tvrdých souhláskách píšeme v českých slovech vždy tvrdé y – ý. Tvrdé slabiky jsou: hy, chy, ky, ry dy, ty, ny (hý, chý, ký, rý, dý, tý, ný).

6 Dejte do kroužku všechny tvrdé souhlásky.
Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, na zdi visí hodiny. Stále stejně tam a sem pokyvují kyvadlem. Počítají vteřiny, hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny.

7 Souhlásky měkké Měkké souhlásky jsou: ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň.
Po měkkých souhláskách píšeme v českých slovech vždy měkké i – í. Přidáme-li k měkkým souhláskám i – í, vzniknou skupiny ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni (ží, ší, čí, ří, cí, jí dí, tí, ní).

8 Dejte do kroužku všechny měkké souhlásky.
Netopýři Na naší půdě žijí netopýři. Ve dne se drží trámu drápky zadních nožiček a spí. Ale v noci tiše vyletují okénkem ven. Mají sametové kožíšky, jemné uši a malé oči. Ve tmě se řídí sluchem. Netopýři připomínají létající skřítky. Některé děti se jich bojí. Ale my je máme rádi. Jsou užiteční. Nikomu neublíží.

9 Zakroužkujte v závorkách správná slova hodící se do vět.
Na stolku (tiká/tyká) budík. Ve škole máme předmět (psaný/psaní). Maminka (čistý/čistí) okna. Strom má dlouhé (kořeny/koření). Na obloze (lety/letí) letadlo. Před mnoha (lety/letí) skončila válka. Táta se brzy (vrátí/vraty) domů. Zvon (zvoní/zvony).

10 Spojte dvojice slov, které patří k sobě a doplňte i,í / y,ý.
modř_nové srnk_ jedovat_ zaj_c_ lesn_ poletuj_c_ nebezpečn_ von_c_ had_ jehlič_ panáčkuj_ s koloušk_ mot_lc_ květ_n_ jahod_ t_gř_

11 Rozdělení hlásek II Autor: Mgr. Lenka Novotná Předmět: Český jazyk
Třída: 2. Obsah: Žáci si zopakují dělení hlásek na samohlásky a souhlásky a seznamují se s dělením souhlásek na tvrdé, měkké, obojetné. Poznámky pro učitele: ● str – teorie doplňující výklad ● str. 6 – žáci plní úkol dle zadání ● str. 7 – teorie doplńující výklad ● str – žáci dle zadání na každé stránce plní úkoly Použité materiály: Mühlhauserová H., Janáčková Z., Český jazyk 2, Nová škola, Brno, 2005. Nováková Z., Švejdová V., Český jazyk 2, Alter, Praha 2008.


Stáhnout ppt "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"

Podobné prezentace


Reklamy Google