Organizace práce na prodejně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.08 Ročník2. ročník.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Organizace práce v prodejně Zpracoval Ing. Jan Weiser.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
MANAGEMENT - ORGANIZOVÁNÍ. Obsah Management - Organizování © Ing. Jan Weiser  Manažerská funkce organizování  Nejdůležitější nástroje organizování 
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Autor: Ing. Sikorová Renata
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Obchod a význam obchodu
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Měnová soustava, měnová politika
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Domovní elektrická instalace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Analýza trhu biopotravin
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Základní zásady pro vedení evidence
Základní formy prodeje
VY_32_INOVACE_ Snímače hladiny
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Hardware číslicové techniky
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_ Regulace
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Ekonomika– národní hospodářství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Logické funkce a obvody
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
VY_52_INOVACE_ZBP1_5564VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Transkript prezentace:

Organizace práce na prodejně PRODEJNA Organizace práce na prodejně VY_32_INOVACE_Sikorová_09-1-15 Autor: Ing. Renata Sikorová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Seznámení s organizací práce na prodejně. Žáci budou znát. význam organizace práce na prodejně; faktory ovlivňující organizaci práce; Organizaci práce malé prodejny; Organizaci práce supermarketu.

Organizace práce a frekvence zákazníků organizaci práce je nutné přizpůsobit vývoji frekvence zákazníků v průběhu roku - sleduje se; mimořádné roční výkyvy se projevují před vánočními svátky, velikonočními svátky nebo volnými dny spojenými se státním svátkem; frekvence se liší podle toho, kde je MO jednotka umístěna – nákupní parky nebo venkovské oblasti nebo dle poptávaného sortimentu; uvedená opatření mají vliv na plynulost prodeje a výši zisku.

Organizace práce malé prodejny Malá firma má zpravidla jednoduchou organizační strukturu. Tvoří ji vlastník firmy a jeden až tři zaměstnanci. vlastník prodejny plně kontroluje všechny hlavní stránky podnikání – nákup, prodej, financování, účetnictví; vlastník zpravidla deleguje odpovědnost na podřízené. Pracovní náplň jim stanovuje dle kvalifikace, délky praxe a zkušenosti v oboru.

Organizační schéma malé prodejny

Organizace supermarketu Provoz supermarketu zabezpečuje 20-50 zaměstnanců. Čím větší e supermarket, tím více je nutné dodržovat principy dělby práce. Uplatňování dělby práce spočívá v rozdělení podle charakteru práce; Supermarket je rozdělen na jednotlivá oddělení. Práci prodavačů řídí pověřený vedoucí.

Organizační schéma supermarketu

Faktory ovlivňující organizaci práce Vnější zákazníci – poptávkou po zboží; zboží – ovlivňuje množství práce, formu prodeje, technické a dispoziční řešení prodejny; místní podmínky prodeje a spotřeby – působí na strukturu zboží na množství a intenzitu práce, na prodejní dobu a poskytované služby. Vnitřní počet pracovníků a jejich kvalifikace – působí na systém dělby práce; technická úroveň pracovních prostředků a jejich kvalita – ovlivňuje fyzickou námahu prodavačů, rychlost obsluhy, manipulaci se zbožím; pracovní podmínky – ovlivňují stupeň psychické a fyzické únavy (nedostatek světla, nefungující klimatizace).

Vnitřní faktory počet pracovníků a jejich kvalifikace – působí na systém dělby práce a na potřebu času při realizaci prodeje; technická úroveň pracovních prostředků a jejich kvalita – ovlivňuje fyzickou námahu prodavačů, rychlost obsluhy, manipulaci se zbožím; pracovní podmínky – ovlivňují stupeň psychické a fyzické únavy (nedostatek světla, nefungující klimatizace).

POUŽITÁ LITERATURA Název knihy. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště obor Prodavač Místo vydání: Olomouc Nakladatelství Olomouc, s. r. o. Lazecká 70a, 772 00 Olomouc, Rok vydání 2001. ISBN 80-7182-131-4. Název knihy. Obchodní provoz ,Místo vydání: Český Těšín (Praha) Nakladatelství Fortuna, Praha 1 Rok vydání 2003 ISBN 80-7168-845-2.