Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Měření a testování zboží Autor: Ing. Bc. Ludmila Badurová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky

2 Anotace Prezentace je určena žákům učebního oboru prodavač se zaměřením na potravinářské a smíšené zboží Prodávající je povinen prodávat výrobky a poskytovat služby v předepsané nebo schválené jakosti Hodnotitelé výrobky testují, porovnávají výsledky, matematicky vyhodnocují. Zákazník je pak seznámen s výsledky testů a může být ovlivňován ve svém rozhodování spotřebního chování

3 Měření a testování zboží
Jakost zboží lze měřit subjektivními a objektivními zkouškami

4 Subjektivní zkoušky jakosti
Provádí subjekt – člověk Smysly: zrak chuť čich hmat sluch

5 nelze zjistit opakovatelnost výsledků
zkoušky jsou levné používají se při zkoušení potravinářského i průmyslového zboží nejčastěji se hodnotí: chuť, vůně, čistota zvuku, hebkost, mačkavost atd.

6 Objektivní zkoušky jakosti
laboratorní zkoušky dosahuje se reprodukovatelnosti výsledky se vyjadřují číselnými hodnotami stejný zkušební vzorek, měřící aparatura, stejný postup vyhodnocení výsledků

7 Testování zboží Testují se různé druhy zboží
Výsledky testů se zveřejňují Výsledky posilují nebo oslabují postavení výrobců Dělení trhových a srovnávacích testů jakosti: Trhové testy jakosti provádí se nákupními testy metodou hledání nových výrobků Srovnávací testy jakosti

8 Použitá literatura KAVINA, Josef. Zbožíznalství potravinářského zboží pro 1. ročník. Praha: IQ 147, spol. s r.o., 2002, ISBN NEUVEDENO Obrázky:


Stáhnout ppt "ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ"

Podobné prezentace


Reklamy Google