Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu.
Digitální učební materiál
ZVLÁŠTNOSTI VĚTNÉ STAVBY PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ ZÁPOR
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
Větné členy a věty vedlejší podmět a přísudek
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁPOR SLOVNÍ, MLUVNICKÝ.
Skladba – stavba větná Zápor.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Skladba – stavba větná Zápor.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Mgr. Michal Oblouk. lexikální záporné slovo obsahuje předponu NE-/NI- záporné slovo popírá význam příslušného kladného slova nebo vyjadřuje jeho opak.
Jazykový rozbor všestranný
ZÁJMENA (pronomina).
Spojky.
Hrátky s češtinou.
Věta, výpověď, promluva Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0101
Zápor nicht, kein, nichts
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Poslechneme píseň: Mně se zdá. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
jazyk a jazyková komunikace český jazyk
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice AUTOR : Mgr. Jana Christenová NÁZEV: Vy_32_INOVACE_06_Čj_ Vedlejší věty podmětné a předmětné.
VY_32_INOVACE_57_Podmet Autor: Mgr. Dana Hatašová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Shoda přísudku s podmětem Autor Chňoupková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Skladba (pojmy); VJ a SOU Autor Chňoupková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Mluvnický zápor Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Kladná a záporná odpověď
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Všestranné jazykové rozbory
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
ZVLÁŠTNOSTI VĚTNÉ STAVBY PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ ZÁPOR
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_14_Zápor Autor Chňoupková Martina

Nikdo nikdy nezahlédl nic tak neuvěřitelně neobvyklého a ne každý to umí ocenit.

ZÁPOR dělíme na: MLUVNICKÝ SLOVNÍ

MLUVNICKÝ ZÁPOR ZÁPOR VĚTNÝ ZÁPOR ČLENSKÝ 1. Nevěř tomu. Záporka ne je předponou slovesa, píše se s ním dohromady. ZÁPOR VĚTNÝ Popírá obsah věty. 2. Ne každý umí malovat. Záporka ne stojí před členem, který popírá, píše se zvlášť. ZÁPOR ČLENSKÝ Popírá platnost jednoho větného členu.

SLOVNÍ ZÁPOR Pomocí záporky ne–/ni– vzniká slovo záporné. přítel úspěch citlivý jaký přímo nepřítel neúspěch necitlivý nijaký nepřímo

Ne vždy je to snadné Hledejte kladné protějšky k těmto slovům: nenasyta nepokoj nemotora nechuť nevrlý nevšímavý nešťastník nepřítel neděle nevyléčitelný neplecha neshoda nemluvně nebezpečí Můžeme považovat tyto dvojice slov za antonyma? řád – neřád stvůra – nestvůra paměť - nepaměť

DVOJÍ ZÁPOR Dvojí zápor ruší negaci. Věta má smysl kladný. Není nechutný. Nemohu nepřijít. Nepřišel neoblečený. Nemluvil nepravdu. Neoblékal se nevhodně. Je chutný. Přijdu. Přišel oblečený. Mluvil pravdu. Oblékal se vhodně.

Nikdo nikdy nezahlédl nic tak neuvěřitelně neobvyklého a ne každý to umí ocenit. Určete všechny zápory: nikdo nikdy nezahlédl nic neuvěřitelně neobvyklého ne každý slovní větný členský

Dva zápory, jeden, nebo žádný? Do které skupiny patříte? Julian Tuwim: „Existují čtyři druhy lidí: Ti, co nevědí, že nevědí, jsou hlupáci, střez se jich. Ti, co nevědí, ale vědí, že nevědí, jsou prosťáčci, pouč je. Ti, co vědí, a nevědí, že vědí, jsou spáči, probuď je. Ti, co vědí – a vědí, že vědí – jsou moudří lidé, za těmi jdi.“ 