SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Mezinárodní hotelnictví
Téma 11: Finanční plánování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Analýza konkurenčního prostředí
Marketingový plán společnosti
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
RIZIKO.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Metodologie měkkých systémů
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
RIZIKO.
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska

CHARAKTERISTIKA SWOT analýza je metoda strategického plánování, která efektivně pomáhá zejména v počáteční fázi projektové přípravy Provádí se za účelem posouzení postavení organizace na trhu Bývá součástí programových dokumentů Název metody je podle počátečních písmen anglických slov: 1.S silné stránky (strenghts) 2.W slabé stránky (weaknesses) 3.O příležitosti (opportunities) 4.T rizika (threats)

Výhody metody: rychlost a jednoduchost nízké náklady vysoká výstižnost důkladná a objektivní charakteristika vyvážený pohled na minulost a současnost a zároveň pohled na budoucnost

VNĚJŠÍ A VNITŘNÍ VLIVY Při SWOT analyzy se provádí analýza vlivů působících z vnitřního a vnějšího prostředí organizace rozdělení vlivů: a) vnitřní → účelem je budovat silné stránky a odstraňovat (případně akceptovat) slabé stránky organizace b) vnější → účelem je rozpoznat příležitosti a rizika SWOT analýze dokážete komplexně vyhodnotit fungování firmy, nalézt problematické oblasti či nové možnosti pro rozvoj firmy.

VNITŘNÍ VLIVY Slabé a silné stránky se posuzují vzhledem ke konkurenci – to, v čem jste lepší je vaše silná stránka, to, v čem vás konkurence předehnala, je vaše slabá stránka.

SILNÉ STRÁNKY představují konkurenční výhodu uvnitř organizace příklad: manažerské schopnosti jméno organizace (tzv. image značky) kvalita produktů personální schopnosti cenová politika technické vybavení dostatek finančních prostředků spokojenost zákazníků

SLABÉ STRÁNKY představují konkurenční nevýhodu uvnitř organizace příklad: nedostatek finančních prostředků špatné firemní klima nedostatek vhodného personálu vztahy se zákazníkem nízká úroveň propagace krátkodobé působení na trhu nedostatek vlastního kapitálu nevybudovaná image

VNĚJŠÍ VLIVY Cílem analýzy vnějších vlivů podniku je určení příležitostí pro rozvoj firmy a zároveň identifikaci hrozeb, které by mohly rozvoj podniku znemožnit.

PŘÍLEŽITOSTI představují příznivou situaci v okolí organizace (zajištění vyššího prodeje, vyšší výnosnosti atd.) příklad: -nalezení nového tržního segmentu -technologický pokrok -změny v zákonech -růst populace -podpora vývozu

OHROŽENÍ představují určité riziko z vnějšího okolí organizace příklad: silná konkurence nepříznivé změny v oblasti podnikání měnící se potřeby zákazníků ekonomická krize vstup zahraničního investora

SWOT STRATEGIE Hledání příslušné strategie či způsobů práce, které budou s ohledem na naše možnosti a podmínky reálné

VÝSLEDKY SWOT ANALÝZY Odpovídají na následující otázky: Jaké jsou silné stránky organizace a které z nich lze dále rozvíjet? Které slabé stránky byly zjištěny a je třeba je potlačit (eliminovat)? Nabízí se zvláštní příležitosti, kterých lze využít? Jaké hrozby byly rozpoznány a lze se jim vyhnout?

Příklady

PESTLE analýza PESTLE analýza je analytická technika sloužící ke strategické analýze okolního prostředí organizace. PESTLE  je akronym a jednotlivá písmena znamenají různé typy vnějších faktorů: P – Political - politické – existující a potenciální působení politických vlivů E – Economical - ekonomické – působení a vliv místní, národní a světové ekonomiky S – Social - sociální – průmět sociálních změn dovnitř organizace, součástí jsou i kulturní vlivy (lokální, národní, regionální, světové) T – Technological - technologické – dopady stávajících, nových a vyspělých technologií L – Legal - legislativní – vlivy národní, evropské a mezinárodní legislativy E – Ecological - ekologické (environmentální) – místní, národní a světová problematika životního prostředí a otázky jejího řešení Podstatou PESTLE analýzy je identifikovat pro každou skupinu faktorů ty nejvýznamnější jevy, události, rizika a vlivy, které ovlivňují nebo budou ovlivňovat organizaci. Někdy bývá použita jako vstup analýzy vnějšího prostředí do SWOT analýzy.

Zdroje SWOT analýza. RVP.cz [online]. [cit. 2014-04-17]. Dostupné z: http://dum.rvp.cz/materialy/swot-analyza.html Projektové techniky a dovednosti. SWOT analýza. [cit. 2014-04-20]. Dostupné z: http://skola.sosotrokovice.cz/projekty%20esf/projektove%20rizeni/Vzdelavaci_program_SWOT%20analyza.pdf SWOT analýza odhalí pravdivou tvář vaší firmy a pomůže vám nahlédnout do buducnosti. [cit. 2014-04-20]. Dostupné z: http://www.ipodnikatel.cz/Marketing/swot-analyza-odhali-p VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9. ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 4. vyd., aktualiz. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 173 s. ISBN 978-807-4350-122. https://managementmania.com/cs/swot-analyza https://managementmania.com/cs/pestle-analyza