Hodnocení předložených žádostí – případ UK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Reforma terciárního vzdělávání
Náměty pro činnost Národního fóra
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Gymnasium Jižní Město Praha
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Centralizované rozvojové projekty 2017
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Zkušenosti z institucionální akreditace
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

Hodnocení předložených žádostí – případ UK Iva Stuchlíková

Hodnocení první institucionální akreditace - UK říjen 2017 – březen 2018 23 oblastí 100 hodnotitelů

Nový fenomén – institucionální akreditace Standardy - NAŘÍZENÍ VLÁDY č. 274/2016 Sb.   Požadavky na institucionální prostředí Působnost orgánů vysoké školy, řízení a hospodaření vysoké školy Poslání a strategie vysoké školy Aktivity vysoké školy spojené se vzdělávací činností Tvůrčí činnost vysoké školy Vnitřní systém zajišťování kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností a vnitřní hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností vysoké školy Procesy schvalování, řízení a pravidelného hodnocení kvality studijních programů Podpůrné zdroje a administrativa Požadavky na oblast vzdělávání Rozsah a struktura vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání

Proces hodnocení Metodika NAÚ 4 členné komise – 2 expertní posudky (pro oblasti, pro institucionální prostředí) Stanovisko dílčích komisí Výsledné stanovisko celé komise (tj. všech hodnotitelů zúčastněných na hodnocení) Projednávání a rozhodnutí v Radě NAÚ

Problémy či výzvy Řada věcí, které zákonodárci zamýšleli jako pozitivum, se může stát negativem (zejména když začínáme a zejména pokud jde o velké školy) Rozsáhlý seznam hodnotitelů – značné rozdíly v dosavadních zkušenostech s hodnocením kvality Relativně krátká správní lhůta – pro univerzity dobře, pro hodnotící komise problém Koordinace činnosti komisí (včetně jejich proškolení, možnosti jednání face to face, nároků na míru detailnosti podkladů pro návštěvy na místě) je nesnadná Rozsah posuzovaného Podkladové materiály - velké a (u velkých škol až obtížně obsáhnutelné) množství informací Důsledky: ne všichni hodnotitelé čtou všechno hlasování o výsledném stanovisku je málo opřeno o odborný konsenzus Obsah akreditace – kontrola minimálních standardů spíše než hodnocení činností

Co mohou školy udělat pro úspěch akreditace Kvalitní sebehodnotící zpráva Stručnost, přesnost, výstižnost Zřetelné pojmenování perspektiv (rozvíjení sledování a hodnocení kvality; plán na řešení slabých stránek apod.) Realistické zhodnocení vlastních činností (zejména pedagogické a tvůrčí) a jejich kvality v národním měřítku Zajistit návštěvy na místě tak, aby hodnotitelé mohli získat potřebné informace a setkat se se zasvěcenými lidmi

Co mohou školy očekávat jako přínos – z pohledu zkušeností s IA na UK Akreditace -  mettre à crédit, ověřit důvěryhodnost potvrzení, schválení; uznání potřebné úrovně; pověření, zplnomocnění Akreditace je nyní mnohem více schválením/potvrzením než hodnocením poskytujícím informačně bohatou vnější zpětnou vazbu III.3. Vysoká škola má dokument upravující její společenskou odpovědnost ve vztahu ke vzdělávací činnosti vysoké školy a tuto odpovědnost naplňuje. III.3.1. ověření existence dokumentu upravujícího společenskou odpovědnost vysoké školy ve vztahu ke vzdělávací činnosti a posouzení postupů, jejichž prostřednictvím je zajišťováno její naplňování Celkové naplnění standardu: Odůvodnění:  

Závěrem Optimisticky: Pesimisticky: Školy zvládnou zodpovědnost vyplývající z výrazně akcentovaného vnitřního hodnocení budou chápat agendu sledování a zajišťování kvality jako prostředek pro zajištění trvalého vlastního rozvoje – méně byrokracie, více koncepčních otázek Větší autonomie škol - věc akreditací studijních programů je „svěřena“ do jejich působnosti Pesimisticky: Oslabení vnějšího hodnocení povede k ignorování procesů v širším (třeba i mezinárodním) kontextu a soustředění se na „obhajobu naplnění standardů“ potřebě získat vnější evaluaci z nezávislých zdrojů – další nárůst finančních nákladů na akreditace