Vrchní vodoprávní dozor rok 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsah Předškolní vzdělávání a přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném.
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Vedení správního řízení
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Správní činnosti.
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Správní řád č. 500/2004 Sb. Publikovaný právní úprava pro vedení správního řízení, platná od , jež zrušila stávající zákon č. 71/1967.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Žádost rozhodnutí odvolání
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Řízení o přestupcích.
Nadežda Oravcová Silvia Kozelková
VEŘEJNÝ OCHRÁNCE PRÁV - činnost a působnost - podnět Veřejnému ochránci práv - náležitosti - možnosti řešení.
Kontrola veřejné správy I.
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Správní řízení J.Kožiak. Proces realizace veřejné správy Proces realizace veřejné správy –Upravuje postup správních orgánů při výkonu veřejné správy Předpis.
Systém kontrolní činnosti SEI
Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
Žádost Adam Blajer,1.ročník VSRR. - žádost je nejčastěji používaná písemnost. - žádost musí mít náležitosti podání podle § 37 odst. 2 zák. č. 500/2004.
Správa místních poplatků
DAŇOVÝ ŘÁD Zákon č. 280/2009 Sb. Upravuje při správě daně:
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Správní řízení Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková.
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Správní řád -vybrané instituty
Účast veřejnosti ve správních řízeních a v dalších procesech ve veřejné správě.
NÁLEŽITOSTI SPRÁVNÍHO ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ NÁLEŽITOSTI SPRÁVNÍHO ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ Ing. Eva Kotková, Bc. Eva Martinková, JUDr. Helena.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ KÚ LK Ing. Eva Kotková.
Hlášení změny místa trvalého pobytu a vedení správního řízení na úseku ohlašovny Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský úřad.
Metodické okénko přijímací řízení, odvolací řízení, testování žáků… Metodické okénko přijímací řízení, odvolací řízení, testování žáků… Porada ředitelů.
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Veřejnoprávní smlouvy
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
VEŘEJNÝ OCHRÁNCE PRÁV činnost a působnost
Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Novela zákona o místních poplatcích
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Zákon č. 255/2012 o kontrole (kontrolní řád)
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
Umisťování staveb.
Porada s pracovníky školství obcí s rozšířenou působností
Procesní prostředky regulace správního řízení
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Lhůty ve správních řízeních
VEŘEJNÝ OCHRÁNCE PRÁV činnost a působnost
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Řádné opravné prostředky Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Zahájení a průběh správního řízení Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Kácení dřevin rostoucích mimo les
Transkript prezentace:

Vrchní vodoprávní dozor rok 2016 Poznatky z kontrolní činnosti Bystřice nad Pernštejnem, 19. – 20. října 2016

Vrchní vodoprávní dozor rok 2016 Kontrolováno 17 vodoprávních úřadů obecních úřadů obcí s rozšířenou působností v krajích: Jihomoravský, Jihočeský, Ústecký, Středočeský, Plzeňský, Pardubický a hlavní město Praha Kontrolovány spisy za roky 2014 a 2015. Kontrolovány 3 vodoprávní úřady krajských úřadů a MHMP Krajský úřad Karlovarského, Jihočeského a Zlínského kraje Kontrolovány spisy za roky 2013, 2014 a 2015. Výkon státní správy na úseku vodního hospodářství je prováděn na velmi dobré úrovni. Nebyly zjištěny závažné nedostatky.

Nejčastější nedostatky a doporučení Žadatel předkládá žádost na předepsaném formuláři, jehož obsahové náležitosti a přílohy jsou stanoveny vyhláškou MZe č. 432/2001 Sb. („dokladová vyhláška“). Nemá-li žádost předepsané náležitosti nebo trpí-li jinými vadami, pomůže správní orgán žadateli nedostatky odstranit nebo jej vyzve k jejich odstranění, poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu a poučí jej o následcích neodstranění v této lhůtě; současně může řízení přerušit (§ 45 odst. 2 správního řádu).

Nejčastější nedostatky a doporučení Vodoprávní úřad v písemnosti, kterou nařizuje termín a předmět ústního jednání, upozorní účastníky řízení a dotčené orgány nejméně 10 dnů před ústním jednáním, že závazná stanoviska a námitky, popřípadě důkazy, mohou uplatnit nejpozději při ústním jednání, jinak k nim nebude přihlédnuto (§ 115 odst. 8 vodního zákona). Upustí-li vodoprávní úřad od ústního jednání, určí lhůtu, která nesmí být kratší než 10 dnů, do kdy mohou dotčené orgány uplatnit závazná stanoviska a účastníci řízení své námitky, popřípadě důkazy (§ 115 odst. 8 vodního zákona).

Nejčastější nedostatky a doporučení Obsahové náležitosti (§ 68 odst. 1 správního řádu) V písemné vyhotovení rozhodnutí se uvede (§ 69 odst. 1 správního řádu): označení „ROZHODNUTÍ“ označení správního orgánu (úplný název a sídlo) číslo jednací X spisová značka datum vyhotovení jméno, příjmení oprávněné úřední osoby kontaktní údaje (telefon, e-mail, fax) otisk úředního razítka a podpis

Nejčastější nedostatky a doporučení Ve výrokové části rozhodnutí uvádět: u věcné příslušnosti vodoprávního úřadu i odstavec, tj. ustanovení § 106 odst. 1 vodního zákona; místní příslušnost vodoprávního úřadu, tj. ustanovení § 11 správního řádu; označení účastníků řízení podle § 27 odst. 1 správního řádu (§ 68 odst. 2 správního řádu); všechna právní ustanovení, podle nichž bylo rozhodováno, tj. příslušný §, odstavec, písmeno, bod;

Nejčastější nedostatky a doporučení u stanovení podmínek, popř. povinností, příslušné ustanovení právního předpisu, dle kterého jsou stanoveny; v podmínkách stavebního povolení termín dokončení stavby [§ 6 odst. 1 písm. c) vyhlášky č. 526/2006 Sb.]; u stavebního povolení kromě ustanovení § 15 odst. 1 vodního zákona i ustanovení § 115 odst. 1 stavebního zákona; konkrétně citovat obsah stanovisek dotčených orgánů či vyjádření účastníků řízení nebo je přiložit přílohou, která bude nedílnou součástí rozhodnutí;

Nejčastější nedostatky a doporučení vymezit okruh účastníků řízení pro výrok o nakládání s vodami a pro výrok povolení stavby; určení polohy v souřadnicích X, Y označujících polohopisnou složku v souřadnicovém systému JTSK; do podmínek nepatří upozornění na dodržování dalších povinnosti vyplývající z jiných právních předpisů či norem; uvádět již termín „Dotčené orgány“ (§ 136 Část třetí Hlava druhá správního řádu).

Nejčastější nedostatky a doporučení Poslední část rozhodnutí označovat jako „Poučení účastníků“ (§ 68 odst. 1 správního řádu): účastník řízení může proti rozhodnutí podat odvolání dle ustanovení § 81 odst. 1 správního řádu odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu, a aby každý účastník dostal jeden

Nejčastější nedostatky a doporučení V případech, kdy je rozhodováno podle zákona o vodovodech a kanalizacích, uvádět věcnou příslušnost, tj. ustanovení § 27 zákona o vodovodech a kanalizacích. Odborného zástupce provozovatele zahrnout jako účastníka podle ustanovení § 27 odst. 2 správního řádu. V případě vodoprávního řízení vedeného podle zákona o vodovodech a kanalizacích se procesně postupuje podle správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.), nikoliv podle vodního zákona.

Nejčastější nedostatky a doporučení PRÁVNÍ MOC Správní orgán, který rozhodl v posledním stupni, vyznačí na písemném vyhotovení rozhodnutí, které zůstává součástí spisu, právní moc (§ 75 odst. 1 správního řádu). Prvoinstanční správní orgán Odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak (§ 83 odst. 1 správního řádu).

Odvolací správní orgán Nejčastější nedostatky a doporučení Odvolací správní orgán Rozhodnutí odvolacího správního orgánu je v právní moci, jestliže bylo oznámeno všem odvolatelům a účastníkům uvedeným v § 27 odst. 1 správního řádu (§ 91 odst. 1 správního řádu).

Děkuji Vám za pozornost. Ing. Petra Kudová petra.kudova@mze.cz tel. 221 812 066