Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V tomto životě jsem žena …
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Není člověk ten, který by se líbil lidem všem…
Pošli toto srdíčko každému, koho bys v roce 2010 nechtěla ztratit.
Irské štěstí OPRAVDU to funguje..
Všem lidem na celém světě přeji…
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
které je stále třeba brát v úvahu !
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo.
Petr Machala. Znáte někoho, kdo se dostal do podobné situace? Dědo, to je neuvěřitelné, vaří to, smaží, strouhá, hněte, odšťavňuje…, ještě dostaneme dárek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Petr Machala. 1) Jak se zajistit proti rizikům? (ztráta příjmu, majetku, nečekané výdaje) 2) Jak naložit s přebytkem domácího rozpočtu? 3) Jak řešit deficit.
Auta na elektriku  2011.
ÚSMĚV.
Miluj tak, jako by tě ještě nikdy
Scházíš mi lásko .... Scházíš mi lásko ...
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční gramotnost: Peníze a jejich časová hodnota.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Úvěr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Irské štěstí.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol
hospodaření domácnosti.
které je stále třeba brát v úvahu !
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Anotace Vysvětlit, jak správně hospodařit s penězi. Popsat, co je rozpočet a objasnit žákům, jak sestavit svůj měsíční rozpočet a rozpočet rodiny. Objasnit.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický okruh: Finanční gramotnost Název materiálu: Finanční desatero Číslo materiálu: VY_62_Finanční gramotnost_1A_FG_07/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: 01. 01. 2013 Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.

K čemu je někomu znalost ekonomie, když neumí hospodařit ? Finanční desatero K čemu je někomu znalost ekonomie, když neumí hospodařit ? Vezměte si následující rady k srdci

Anotace Finanční gramotnost v podobě finančního desatera dovoluje mládeži ve věku 15–18 let uvědomit si hlavní motivy při hospodaření s penězi.

1. Spokoj se s tím, co máš Nemůžeš a ani nemusíš mít všechno, co svět nabízí. Navíc, pokud si něco nového pořídíš, stojí to další náklady a čas to udržovat (tj. tvoje peníze a čas, který bys mohl jinak a jinde dobře užít).

2. Toužíš-li tak moc po něčem, musíš na to mít Není nic snazšího, než se zadlužit – i na hlouposti: mobil, dovolenou, vánoční dárky Umíš si spočítat, kolik zaplatíš navíc?

3. Dodržuj právní normy, zákony a zásady fair-play Konflikt se zákonem stojí vždy peníze – a čas. Říká se: Čas jsou peníze – a je to pravda. Zeptej se rodičů, kolik zaplatili na pokutách za auto nebo na upomínkách za pozdní platby (bude to určitě malé jmění….)

4. Nedělej nikdy dluhy Pokud je uděláš, situaci rychle bez odkladu vyřeš. Nemysli si, že se stejně jednou, kvůli bydlení, autu …zadlužíš. To opravdu nemusíš. A ani teď, když jsi mladý, nikdo ti dluhy neodpustí.

5. Spočítej si příjmy a výdaje I když to zní možná hloupě, napiš si na papír, kolik za týden dostaneš, vyděláš…a kolik utratíš. Snaž se, aby ti zůstalo co nejvíce.

6. Šetři! Vytvářej si finanční rezervu na důležité věci bydlení, zařízení, studium, autoškola, auto, cestování, miminko, budoucí rodina... Mělo by se ti dařit alespoň 1/5 příjmu ušetřit. Není nic horšího než začínat z nuly nebo mínusu.

7. Nekupuj zbytečnosti! Měj na paměti: 100 zbytečností = jedna důležitá a užitečná věc. Zkus spočítat, kolik tě stojí úplné zbytečnosti za rok. Bude to cena jedné dovolené, dětského kočárku, ubytování na VŠ koleji na půl roku, velkého dárku mámě k 50. narozeninám nebo nové postele.

8. Dobře se starej o své věci O to, co je drahé se starej zvlášť dobře, aby ti to dlouho vydrželo. Navíc ta věc tak rychle neztrácí cenu. Investuj do kvality, nauč se poznávat kvalitu od šuntu („Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat laciné věci“, řekl Rotschild).

9. Větší investice a nákupy plánuj a prodiskutuj s rodiči nebo někým zkušeným Pokud si myslíš, že máš pravdu, je to nejlepší způsob, jak nabourat. Zeptání nic nestojí a otevře ti možná doopravdy oči. Nekupuj impulsivně, rozhodnutí trvá vteřinu, ale vydělat 100.000 nikoliv.

10. Potraviny a oblečení nekupuj do zásoby Nemusíš, všeho je dost. Potraviny se kazí a oblečení vyjde příští rok z módy. Není nic hloupějšího, než věci bez užitku vyhazovat.

Na závěr Jen 10% lidí na Zemi ví, jak s penězi zacházet Průměrný Čech vydrží se svými finančními zásobami 75 dní, poté umře hlady Kdybyste dnes vzali všem bohatým peníze a dali je chudým, do roka je bohatí mají zpět Pokud jste průměrný Čech, projde vám rukama 10 miliónů korun za život Průměrný Čech odchází do důchodu po celoživotní práci s našetřenými 40 tis. Kč Stále přibývají lidé v registru neplatičů (dnes je to 1,2 milionu) a 450.000 lidí je v registru exekucí

Použité materiály: Finanční desatero pro holky a kluky, interní materiál Policie ČR, Plzeň 2010 kliparty MS Office