Národní ústav pro vzdělávání :

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Zvýšení mobility inženýrů v Evropě engineerING card zvýšení mobility inženýrů v Evropě.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Obecné principy ECVET. Základní prvky a principy ECVET 1. Jednotka výsledků učení (samostatná prezentace) 2. Memorandum o porozumění a Smlouva o učení.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Informace o školách a nabídce oborů pro školní rok 2017/2018.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Informační a poradenské centrum ZČU
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Mgr. Jitka Laholová Odbor vzdělávání a vědy MZ
Dokument KAP MSK - obsah
Ing. Kateřina Lichtenberková
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Pojem přeměna obchodní společnosti
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
S Europassem ukážete, co umíte
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Podpůrná opatření prvního stupně
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
Proměny vody Alena Maurová.
Náměty pro činnost Národního fóra
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Váňová Stanislava, Mikeladzová Jana
Gymnasium Jižní Město Praha
Bc. Miloslava Vavříková
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Jak správně zacházet s knihou
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Co si vezmu na….
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Vztah k životnímu prostředí
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

Národní ústav pro vzdělávání www.nuv.cz : European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací

EQF je jednotná stupnice osmi úrovní, do kterých lze zařadit všechny kvalifikace. Každá úroveň je popsaná podle výsledků učení – znalosti, dovednosti, odpovědnost a samostatnost (dříve kompetence). Zlepšuje srozumitelnost kvalifikací napříč evropskými zeměmi a usnadňuje pracovní a studijní mobilitu lidí po Evropě. Podporuje implementaci Národních rámců kvalifikací (NQF) založených na využití výsledků učení

Cíl / Účel / Objectives Transparentnost, srovnatelnost a přenositelnost kvalifikací Zaměstnatelnost, mobilita a sociální integrace pracovníků a studentů Propojení formálního, neformálního a informálního učení Podpora validace výsledků učení získaných v různých prostředích Přispění k modernizaci systémů vzdělávání a odborné přípravy

Národní přiřazovací zpráva České republiky Česká republika přiřadila v roce 2011 k Evropskému rámci kvalifikací pro celoživotní učení svůj vzdělávací a kvalifikační systém.  Úroveň EQF Dosažené vzdělání 8 vysokoškolské – doktorský studijní program 7 vysokoškolské – magisterský studijní program 6 vysokoškolské – bakalářský studijní program, vyšší odborné vzdělání (vč. konzervatoří) 5 programy krátkého cyklu (v ČR se teprve budou vytvářet) 4 střední vzdělání s maturitní zkouškou (všeobecné, s odborným výcvikem, odborné) 3 střední vzdělání s výučním listem (délka studia 3 roky) 2 základní vzdělání, střední vzdělání bez výučního listu, střední vzdělání s výučním listem (délka studia 2 roky) 1 základy vzdělání (základní škola speciální)

Deskriptory popisující úroveň kvalifikací Úroveň  EQF Deskriptory popisující úroveň kvalifikací   znalosti dovednosti odpovědnost/samostatnost 1 základní všeobecné znalosti základní dovednosti požadované k provádění jednoduchých úkolů pracovat nebo studovat pod přímým dohledem ve strukturovaném prostředí 2 základní faktické znalosti v oboru práce nebo studia základní kognitivní a praktické dovednosti požadované při používání relevantních informací za účelem plnění úkolů a řešení běžných problémů s použitím jednoduchých pravidel a nástrojů pracovat nebo studovat pod dohledem s určitou mírou samostatnosti 3 znalosti faktů, zásad, procesů a obecných pojmů v oboru práce nebo studia řada kognitivních a praktických dovedností požadovaných při plnění úkolů a řešení problémů výběrem a použitím základních metod, nástrojů, materiálů a informací nést odpovědnost za splnění úkolů v práci nebo ve studiu při řešení problémů přizpůsobovat své chování okolnostem 4 faktické a teoretické znalosti v širokých souvislostech v oboru práce nebo studia řada kognitivních a praktických dovedností požadovaných při řešení specifických problémů v oboru práce nebo studia schopnost řídit sebe samého v rámci pokynů v oblastech práce nebo studia, které jsou obvykle předvídatelné, ale mohou se měnit dohlížet na běžnou práci jiných osob a nést určitou odpovědnost za hodnocení a zlepšování pracovních či vzdělávacích činností 5 rozsáhlé a specializované faktické a teoretické znalosti v oboru práce nebo studia a uvědomování si hranic těchto znalostí rozsáhlá škála kognitivních a praktických dovedností požadovaných při rozvíjení tvůrčích řešení abstraktních problémů řídit a kontrolovat pracovní či vzdělávací činnosti, při nichž dochází k nepředvídatelným změnám posuzovat a rozvíjet své vlastní výkony a výkony ostatních 6 pokročilé znalosti v oboru práce nebo studia zahrnující kritické chápání teorií a zásad pokročilé dovednosti prokazující zvládnutí oboru a smysl pro inovace, jež jsou požadovány při řešení složitých a nepředvídatelných problémů ve specializované oblasti práce nebo studia řídit složité technické nebo odborné činnosti či projekty a nést odpovědnost za rozhodování v kontextu nepředvídatelné pracovní nebo vzdělávací náplně nést odpovědnost za řízení odborného rozvoje jednotlivců a skupin 7 vysoce specializované znalosti, z nichž některé jsou v popředí znalostí v oboru práce nebo studia, sloužící jako základ originálního myšlení nebo výzkumu kritické uvědomování si znalostí v oboru a na rozhraní mezi různými oblastmi speciální dovednosti požadované při řešení problémů ve výzkumu a/nebo při inovacích s cílem rozvíjet nové znalosti a postupy a integrovat poznatky z různých oblastí řídit a transformovat pracovní nebo vzdělávací kontexty, které jsou složité, nelze je předvídat a vyžadují nové strategické přístupy nést odpovědnost za přispívání k profesním znalostem a postupům a/nebo za posuzování strategických výkonů týmů 8 znalosti na špičkové úrovni v oboru práce nebo studia a na rozhraní mezi obory vysoce pokročilé a specializované dovednosti a techniky, včetně syntézy a hodnocení, požadované při řešení kritických problémů ve výzkumu a/nebo inovacích a při rozšiřování a novém definování stávajících znalostí nebo odborných postupů vykazovat značnou autoritu, inovační potenciál, samostatnost a akademickou a odbornou integritu a trvalé odhodlání přicházet s novými myšlenkami a vyvíjet nové postupy na špičkové úrovni v oboru práce nebo studia, včetně výzkumu

Co EQF není Zavedení automatického uznávání kvalifikací mezi evropskými zeměmi. Rámec pro harmonizaci kvalifikací nebo standardů kvalifikací mezi evropskými zeměmi. Rámec zaměřený na klasifikaci jednotlivých kompetencí prostřednictvím deskriptorů založených na výsledcích učení.

Implementace EQF DOPORUČENÍ RADY ze dne 22. května 2017 o evropském rámci kvalifikací pro celoživotní učení, kterým se zrušuje doporučení Evropského parlamentu a Rady ze dne 23. dubna 2008 o zavedení evropského rámce kvalifikací pro celoživotní učení COUNCIL RECOMMENDATION of 22 May 2017 on the European Qualifications Framework for lifelong learning and repealing the Recommendation of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on the establishment of the European Qualifications Framework for lifelong learning

DOPORUČUJE ČLENSKÝM STÁTŮM V SOULADU S VNITROSTÁTNÍ SITUACÍ DOPORUČENÍ RADY ze dne 22. května 2017 o evropském rámci kvalifikací pro celoživotní učení, kterým se zrušuje doporučení Evropského parlamentu a Rady ze dne 23. dubna 2008 o zavedení evropského rámce kvalifikací pro celoživotní učení DOPORUČUJE ČLENSKÝM STÁTŮM V SOULADU S VNITROSTÁTNÍ SITUACÍ Používat evropský rámec kvalifikací (EQF) jako referenci pro národní rámce a systémy kvalifikací a ke srovnávání všech typů a úrovní kvalifikací v EU. Přezkoumávat a v případě potřeby aktualizovat přiřazování úrovní národních rámců nebo systémů kvalifikací. Přijmout opatření, jež zajistí, aby všechny nové dokumenty o dosažené kvalifikaci (např. osvědčení, diplomy, dodatky k osvědčení, dodatky k diplomům), které vydají příslušné orgány, a registry kvalifikací obsahovaly jasný odkaz na příslušnou úroveň evropského rámce kvalifikací. Podněcovat využívání evropského rámce kvalifikací ze strany sociálních partnerů, veřejných služeb zaměstnanosti, poskytovatelů vzdělávání, subjektů zajišťujících kvalitu a veřejných orgánů, a to s cílem podpořit srovnávání kvalifikací a transparentnost výsledků učení.

Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech ve vzdělávání - od 1. 10. 2017 se povinně objevuje údaj o úrovni Evropského rámce kvalifikací (EQF) na absolventských vysvědčeních, výučních listech a diplomech o absolutoriu (ZŠ, SŠ, VOŠ, konzervatoře).

Kde se objevuje úroveň EQF absolventská vysvědčení, výuční listy a diplomy o absolutoriu - podle vyhlášky č. 3/2015 Sb., o některých dokladech ve vzdělávání osvědčení o získání profesní kvalifikace (NSK) dokumenty Europassu - Životopis, Dodatek k osvědčení (studium, profesní kvalifikace), Dodatek k diplomu

Národní ústav pro vzdělávání www.eqf.cz jan.bruha@nuv.cz Národní ústav pro vzdělávání Weilova 1271/6, 102 00 Praha