Pracovní skupina po dvou letech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_16 TÉMA:
Advertisements

Evropské politické strany - zárodek politické Evropy? Pavel Šaradín Praha,
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
This lecture is co-financed by the European Social Fund and the state budget of the Czech Republic.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Konflikt Bc. Balonová Soňa.  Co znamená pojem konflikt ???  Zkus toto slovo nahradit jinými.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PhDr. Markéta Sanalla Katedra ekonomie a veřejné správy
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Revma VÝZVA 2016.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procesní management v oddělení logistiky
Plánování ve školní tělesné výchově
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Integrace cizinců v Brně
PŘÍPRAVA NA TLUMOČENÍ Ina Maertens Mladý Jeroným 2017
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium Šternberk Brázdil, Fabrik, Klapka
Rozhodování 1.
Název projektu: Moderní škola
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název vzdělávacího materiálu
Název projektu: Moderní škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Úvodní a seznamovací hry
Vykazování postupu nebo stavu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice
jak budovat kulturu školy společně
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
A healthy life with wine
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Děti jsou naše budoucnost
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hledáme klíč k právům dětí
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Komunitní plánování sociálních služeb
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Pracovní skupina po dvou letech Společným rokováním k hlubinnému úložišti 25.10.2012 Karlovy Vary Pracovní skupina po dvou letech Důvěra? Zdenka Vajdová, Sociologický ústav, AV ČR, v.v.i. Praha, zdenka.vajdova@soc.cas.cz

Výsledek ze Štiřína Souhlas s nutností vybudování hlubinného úložiště na území ČR. Je ve společném zájmu celé země vybudovat úložiště včas. Odmítnutí všech aktivit souvisejících s úložištěm. Vyjádření hluboké nedůvěry centrálním institucím a politikům. Volání po novém způsobu vyjednávání, při němž budou všichni účastníci považování za rovné partnery. Deep distrust prevent people from listening and then from understanding. The good and probably open presentations of Ministries and RAWRA were dismissed mostly. Even physical research is unwanted in the localities. You will come and there will not be any measure how to stopy yours activities. Feeling of misbehaviour touward citizens. Firm declaration we do not want repositiry, we do not want any geological research in our locality. Only one locality has more conciliatory attitude with many conditions, some of them depending on nthe decision of other localities, basically unrealisable.

Komunikace Rokování (Deliberace) Sociální proces vzájemné komunikace: Gastil, J. and W. Black 2008. „Public Deliberation as the Organizing Principle of Political Communication Research.“ J. of Public Deliberation, Vol.4, No.1. Berkeley Electronic Press. Rokování (Deliberace) Sociální proces vzájemné komunikace: příležitost pro každého promluvit právo chápat a rozumět (co ostatní říkají) povinnost pečlivě poslouchat a zvážit slyšená slova - právo na respekt ostatních a povinnost ostatní účastníky respektovat The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Rokování je, když: lidé pečlivě zvažují problém ze všech stran, zvažují jeho aspekty materiální, politické a morální; v průběhu rokování se vyjasní mínění, přesvědčení, postoje a vnímání problému účastníky; ve vzájemném respektu si vytvoří společný názor a najdou dobře zdůvodněné řešení problému.

Rokování předpokládá vzájemnou důvěru ve skupině rokujících lidí: Vzájemnou důvěru, že: - účastníci usilují o nalezení společného názoru a dobře zdůvodněného řešení; vyjádření účastníků nejsou vedena postranními úmysly a snahou o manipulaci; účastníci nebudou používat osobní útoky, zastrašování ultimátem, nebudou ve svých vyjádřeních předpojatí

Kdo takový způsob komunikace zajistí a bude financovat ? Kvalifikované pracoviště (organizace) při některé centrální instituci, které zpracuje projekt komunikace a bude jej realizovat ? Nový výzkumný projekt ve stylu RISCOM podpořený českými grantovými agenturami ? Prodloužení existence pracovní skupiny a její posílení The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Konsenzuální závěr procesu rokování na straně obcí „Ano, chápeme nutnost vybudování úložiště, získali jste naši důvěru, že si počínáte odpovědně vzhledem k riziku s tím spojenému, převezmeme na svá bedra zátěž a riziko, které se nedá rozdělit mezi všechny obce, dojednané kompenzace budeme považovat za dostatečné, zárukám do budoucnosti důvěřujeme a věříme, že občané České republiky náš postoj ocení“. The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Konsenzuální závěr procesu rokování „Ano, chápeme nutnost vybudování úložiště, The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Konsenzuální závěr procesu rokování získali jste naši důvěru, že si počínáte odpovědně vzhledem k riziku s tím spojenému, The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Konsenzuální závěr procesu rokování na straně obcí převezmeme na svá bedra zátěž a riziko, které se nedá rozdělit mezi všechny obce, The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Konsenzuální závěr procesu rokování na straně obcí dojednanou „přidanou hodnotu“ budeme považovat za dostatečnou, The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Konsenzuální závěr procesu rokování na straně obcí zárukám do budoucnosti důvěřujeme The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM

Konsenzuální závěr procesu rokování na straně obcí věříme, že občané České republiky náš postoj ocení“. The best way / with an assistence of ARGONA RISCOM