RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_11_Nezaměstnanost TEMA:Finanční gramotnost.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRH PRÁCE Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Hospodářská politika. Hospodářskou politikou rozumíme opatření státu, kterými realizuje své sociální a hospodářské funkce.
Lidská společnost digitálního věku
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Inflace. Inflace je projevem ekonomické nerovnováhy, která se projevuje vzestupem cen v ekonomice (růstem celkové cenové hladiny). Opakem inflace je deflace,
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : květen.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Obchod, trh Základy hospodaření.
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
POPTáVkA po VÝROBNÍCH Faktorech
Rozpočtový deficit Veřejná ekonomika 2.
Autor: Ing. Alice Horáčková
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Podpora v nezaměstnanosti
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Základní makroekonomické ukazatele
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Model důchod-výdaje.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Ekonomika– národní hospodářství
Ekonomická rovnováha Pokud může a dovede národní ekonomika vyrobit tolik, kolik sama spotřebuje, je v ekonomické rovnováze. Je zákonité, že ekonomika se.
Makroekonomie E 7 - otázky.
INFLACE.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Měření makroekonomických agregátů
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-4)
Finanční gramotnost Inflace ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
Základy ekonomie Seminář 9..
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Tisková konference ČMKOS
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, dělba práce Autor: Pavla Lukešová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Úvod do makroekonomie.
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Téma 3 Spotřeba, úspory, investice
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Transkript prezentace:

RISKUJ 2 EKONOMIKA

INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP 1000 1000 1000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 5000 5000 5000

Co to je inflace? a) Trvalý růst cen, mzdy rostou pomaleji, znehodnocování peněz b) Zvýšení cen díky růstu DPH a spotřební daně c) Snížení cen a růst mezd, zhodnocování peněz d) Zvyšování hodnoty peněz Zpět

Zpět Jaká je příčina inflace? a) Neodborné vedení ČNB, vlády a ministerstva financí b) Na straně nabídky – rostou náklady na výrobu c) Stát zvýšil ceny, aby měl vyrovnaný rozpočet d) S vývojem společnosti se vše zlepšuje, zdražuje Zpět

Zpět Mezi negativní důsledky inflace nepatří: a) Znehodnocování vkladů a úvěrů b) Zvýšení životní úrovně c) Snížení reálných příjmů občanů se stálými příjmy d) Zvýšené výdaje domácností, život na dluh Zpět

Zpět Co obecně zahrnuje pojem spotřebitelský koš? a) To, co denně nakupuje běžný občan. b) Co ekonomika považuje za nutné k přežití. c) Vše, co za rok v ČR spotřebují domácnosti, stát a podniky. d) Výrobky a sužba, které se nejvíce podílejí na spotřebě. Zpět

Zpět Co to je nezaměstnanost? a) Stav, kdy lidé nechtějí a nemusí pracovat. b) Nabídka pracovní síly je menší než poptávka Část práceschopného obyvatelstva nenachází zaměstnání. d) Nekvalifikované pracovní síly neseženou zaměstnání. Zpět

Zpět Jaké dvě základní nezaměstnanosti rozlišujeme? a) Dobrovolnou a nedobrovolnou. b) Strukturální a sezónní. c) Frikční a dobrovolnou. d) Nedobrovolnou a pozitivní. Zpět

Zpět Kdy jde o strukturální nezaměstnanost? a) Průvodce turistů v Babiččině údolí. b) Vlekař v Pasekách nad Jizerou. c) Horník z uzavřeného dolu v Příbrami. d) Truhlář stěhující se za manželkou do Tábora. Zpět

Zpět Jaké % nezaměstnanosti je pozitivní jev? a) 10 % - občané i stát to zvládnou b) Do 2 % - zcela běžná, užitečná c) Do 5 % - to je světový průměr d) Do 1 %, jinak by to narušovalo tržní ekonomiku Zpět

Zpět Nedobrovolná nezaměstnanost neznamená: a) Nabídka práce je nižší než poptávka po práci. b) Nezaměstnaní hledají lépe placenou práci, než měli. c) Nezaměstnaní hledají práci, ale nemohou ji najít. d) Absolutní počet zájemců je vyšší než počet volných míst. Zpět

Míra nezaměstnanosti /n/ je poměr počtu nezaměstnaných /N/ a Míra nezaměstnanosti /n/ je poměr počtu nezaměstnaných /N/ a ? Vynásobíme 100 /%/ a) ? = počet práceschopného obyvatelstva b) ? = počet obyvatel ČR c) ? = počet obyvatel ČR ve věku od 18 - 70 d) ? = počet obyvatel od 15 - 64 Zpět

Zpět Hlavním ukazatelem úrovně nár. hospodářství je: a) Hrubý národní důchod b) Národní produkt c) Hrubý národní produkt d) Hrubý domácí produkt Zpět

Zpět Definujte hrubý domácí produkt. a) Co u nás spotřebují domácnosti. b) Co v ČR vyrobí domácí dělnice a drobní podnikatelé. c) Celková výroba v ČR za 1 rok bez ohledu na to, zda podniky patří českým či cizím subjektům. Vyjadřuje se v Kč. Odečte se dovoz. d) Celková výroba v ČR za 1 rok vyjádřená v Kč. Započítává se jen produkce českých podniků, odečítá se dovoz. Zpět

Zpět Které tvrzení je pravdivé? a) Domácnosti nakupují na trzích výrobních faktorů pracovní sílu. b) Podniky nakupují na trzích finální produkce výrobky a služby. c) Domácnosti prodávají na trzích výrobních faktorů pracovní sílu. d) Stát prodává na trzích výrobních faktorů pracovní sílu. Zpět

Zpět Je HDP jediným národohospodářským ukazatelem? a) Ano je, můžeme z něho odvodit další. b) Ne, ještě míra nezaměstnanosti, míra inflace a bilance zahraničního obchodu. c) Ne, musíme znát i HDP na jednoho obyvatele v dolarech. d) Ne, musíme znát průměrnou mzdu a průměrný důchod v ČR. Zpět

Zpět Jak poznáme, že ekonomika roste? a) Roste míra inflace, nezaměstnanosti. b) Klesá HDP oproti minulému roku c) Roste HDP oproti minulému roku. d) Rostou ceny, klesá produkce, snižují se reálné příjmy domácností. Zpět