Prostorová orientace, počítání Doprava - letadla Prostorová orientace, počítání
Označ dopravní prostředky, které létají tiše. ?
Označ letadla, která se umějí vznést kolmo. ?
Označ letadla, která jsou vojenská. ?
Které letadlo přepraví nejvíc pasažérů?
Které letadlo přistává na vodě?
Které letadlo létá nejrychleji?
Kterých letadel je víc - s jednou vrtulí nebo se dvěma? 1 2
Které letadlo prolétlo nejvýš?
Materiály, pomůcky a technické vybavení Použitý zdroj obrázků http://pixabay.com Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC
Metodický postup Na jednotlivých snímcích děti zodpovídají otázky na téma létající dopravní prostředky. Procvičí si tak postřeh, fantazii, logiku a počítání. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímky č. 2-4 – Děti pomocí nástroje prezentace „pero“ označí dopravní prostředky dle otázky na snímku. Správnost odpovědi zkontrolují dotykem na otazník. Snímky č. 5-7 – špatná odpověď se po dotyku zahoupe, správná problikne a jako jediná na snímku zůstane. Snímek č. 8 – Dvouvrtulové dopravní prostředky doletí po dotyku na „2“ doprava; jednovrtulová odletí doprava po dotyku na „1“ Snímek č. 9 – po dotyku na tlačítko „play“ postupně proletí 4 letouny. Při dotyku na špatná tlačítka (u spodní hrany obrazovky) tato zesvětlají. Správné (dron) problikne. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti - Základní matematické, číselné a početná pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – chápat jednoduché souvislosti; nacházet znaky odlišné i stejné; porovnat dle společných či rozdílných znaků; zobecňovat Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.