Práva dítěte Výchova k občanství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Studentská inovace praxí
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
ZÁKLADNÍ INFORMACE O PROJEKTU: Ročník Téma všeobecné primární prevence Získané znalosti/ Získané dovednosti/ Žádoucí postoje žáků 6 Šikana a kyberšikana.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Vzájemná hospitační činnost
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
(komentovaný přehled)
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Environmentální výchova a
IMK088b - Seminář kritiky a on-line publicistiky II. (dálkaři, JS 2010) Vyučující: Jan Miessler (pátky 26.2., 26.3., 23.4., 21.5.,
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
aktuální problémy současného světa
Didaktika geografie.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Feminismus On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium Na Vítězné pláni v Praze Vyučující: Mgr. Marek.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
MINIMATURITY
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
FYZIKA Magnetické pole vodiče s proudem
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Měření rychlosti zvuku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
DĚJEPIS Únor 1948 Gymnázium Hodonín Vyučující: Mgr. Andrea Baumannová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vzor individuální prezentace
Litosféra ZEMĚPIS – DĚJEPIS
MINIMATURITY
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

Práva dítěte Výchova k občanství On-line diskuse k virtuální hospitaci – 16.2. 2011 Soukromé šestileté gymnázium v Ostravě, s.r.o. Vyučující: Mgr. Blanka Pravdová Expert: Mgr. Slavoj Tomeček Titulní strana prezentace.

Několik připomínek k průběhu vyučovací hodiny Vyučující během žákovské aktivity vstupovala do výuky s poznámkami určenými všem aniž zajistila, že ji budou všichni poslouchat. Závěrečnou aktivitu bych raději přesunul do následující hodiny a zbytek času bych věnoval shrnutí a opakování. Činnost v poslední aktivitě bych upravil tak, že bych každé skupině přidělil jeden případ a nechával bych výběr na nich. Základní textová strana.

Základní prvky aktivního vyučování Na zhlédnuté hodině je podle mne možné ukázat základní prvky aktivního vyučování, jehož cílem je maximální názornost a zapojení žáků do výuky s tím, že se u nich dá dlouhodobě rozvíjet množství klíčových kompetencí s důrazem na zpětnou vazbu, tedy uvědomění si výsledků vlastní výuky (co se žák ve škole naučil a k čemu to může být v jeho životě prospěšné a důležité). Základní textová strana. 3

Základní prvky aktivního vyučování Stanovení cílů vyučování a postupu k jejich dosažení Čeho má být ve výuce dosaženo Jakým způsobem toho má být dosaženo (metody, formy, postupy) Jak bude zjištěno, zda bylo daných cílů dosaženo Obsah výuky by měl být vždy a ve všech bodech konkretizací cíle(ů) Základní textová strana. 4

Základní prvky aktivního vyučování Motivace Měla by zaměřit třídu na cíle hodiny, upoutat jejich pozornost k tématu a obsahu výuky. Aktivity a obsah výuky by měly souviset se zkušenostmi studentů a s předcházejícími hodinami. Zaměření by mělo tvořit stručný úvod hodiny. Zaměření (motivace) by mělo mít bud' formu otázky (formulace problému), prohlášení, obrázku (nebo jiného názorného audiovizuálního prvku) či čehokoli jiného, co souvisí s tématem hodiny. Základní textová strana. 5

Základní prvky aktivního vyučování Hlavní aktivita Aktivity by měly maximálně zapojovat žáky formou samostatné činnosti a zaměřovat se na vlastní kritické myšlením žáků, na samostatné řešením problémů, a také na formování hodnotové a postojové složky jejich osobnosti. Součástí aktivit by mohla být stručná přednáška, diskuse, demonstrace, práce s textem, simulace, různé formy skupinové práce, apod. Pokyny pro účast na aktivitách by měly být jasné a výstižné. Vyučující by měl zjistit, zda studenti rozumějí postupům, podle nichž budou pracovat. Složitější postupy je vhodné napsat na tabuli, průsvitku pro zpětný projektor, do prezentace či pracovního listu. Pro některé aktivity je vhodné stanovit jasný časový limit. Aktivity by měly být vyučujícím stále sledovány, aby bylo zajištěno, že žáci pracují na zadaných úkolech a dodržují časové limity. Základní textová strana. 6

Základní prvky aktivního vyučování Zpětná vazba Zpětná vazba by měla být nedílnou součástí každé vyučovací hodiny. Jejím účelem je: reflexe výukových činností a jejich výsledků žáky – co se žák naučil, jak se zapojoval do výukových činností, co mu hodina přinesla, co by se o tématu ještě rád dozvěděl a proč apod. pokusit se zhodnotit, zda došlo v důsledku hodiny ke změně hodnot a postojů poskytnout možnost aplikovat látku na další konkrétní situace (například formou domácího úkolu k zamyšlení) propojit látku s reálnými životními zkušenostmi vytvořit základ pro následující hodiny Základní textová strana. 7

Děkuji za pozornost