Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí"— Transkript prezentace:

1 VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Vyučující: Mgr. Iva Dvořáková Expert: PhDr. Denisa Labischová, CSc. Titulní strana prezentace.

2 4. ročník čtyřletého gymnázia motivace kooperativní výuka
FORMY A METODY PRÁCE dvouhodinový blok – vstup do tématu 4. ročník čtyřletého gymnázia motivace kooperativní výuka zážitkové metody skupinová práce dramatická výchova – živé obrazy spojené s recitací básní Základní textová strana.

3 pět textů (básní) – dětí z Terezína
ŽIVÉ OBRAZY pět textů (básní) – dětí z Terezína důležité je pořadí textů (poslední – naděje) věk a osud autora uveden až v závěru obrazu (do té doby je neznají ani aktéři obrazu) plynulost předvedení – beze slov (aktéři přecházejí v recipienty) triangl jako signál počátku a „rozpuštění“ obrazu Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem.

4

5

6

7

8 práce s autentickými obrázky Helgy Weissové
FORMY A METODY PRÁCE po doznění emocí diskuze, význam obrazů pro žáky, příp. doplnění informací práce s autentickými obrázky Helgy Weissové tvůrčí psaní – vzkazy pro Helgu (z minulosti i současnosti) Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem. 8

9 PEDAGOGICKÁ INTERAKCE, KOMUNIKACE A HODNOCENÍ
atmosféra důvěry nonverbání komunikace vyučující v souladu se sdělením důraz na sebehodnocení (čím prožitek žáky obohatil, jaké pokrok udělali v dovednosti dramatizace) Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem. 9

10 výtvarná výchova (estetické vnímání obrazů Helgy Weissové)
VAZBY A PŘESAHY český jazyk a literatura (Jiří Orten, básně a jejich interpretace, recitace) výtvarná výchova (estetické vnímání obrazů Helgy Weissové) osobnostní a sociální výchova (sebereflexe, komunikace verbální i nonverbální) multikulturní výchova (téma šoa) Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem. 10

11 Používáte klasické učebnice?
OTÁZKY PRO VYUČUJÍCÍ Používáte klasické učebnice? Jaké metody uplatňujete pro prezentaci nového učiva (faktografie)? Jakou formu záznamů si žáci vedou? Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem. 11

12 SILNÝ EMOTIVNÍ ÚČINEK ŽIVÝCH OBRAZŮ
Jak adekvátně reagovat v emocionálně vypjatých situacích (pláč žáků apod.)? Jaké techniky jsou vhodné pro uzavření „těžkého“ tématu a odreagování? Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem. 12

13 METODY DRAMATICKÉ VÝCHOVY VE VÝUCE DĚJEPISU
Které konkrétní metody dramatické výchovy jsou do dějepisného vyučovány zařazovány (pantomima, živé obrazy, improvizace, hra v roli, plná hra)? Pro která témata volíte dramatizaci? Jak často v dějepise uplatňujete prvky dramatické výchovy? Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem. 13

14 VÝUKA TÉMATU HOLOCAUSTU
Které formy a metody volíte pro výuku tématu šoa? Preferujete metodu oral history? Jaké jsou Vaše zkušenosti? Kam pořádáte školní exkurze? Jaké výukové projekty k tomuto tématu na Vaší škole realizujete? Textová strana doplněná vhodným ilustračním obrázkem. 14


Stáhnout ppt "VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí"

Podobné prezentace


Reklamy Google