Koza
KOZA DOMÁCÍ
Jmenuji se Líza a něco vám o sobě řeknu…
Líza se představuje - moje rodina Moje rodina je stádo koz. Táta je kozel, máma koza, dítě – mládě je kůzle.
Téměř všechny kozy máme rohy, některé je ale vůbec nemáme Téměř všechny kozy máme rohy, některé je ale vůbec nemáme. Používám je, když se bráním. Líza představuje Ocas mám vztyčený a stále jím vrtím. Moje uši jsou vztyčené. Některé z nás je ale mají svěšené. Moje srst může být krátká i dlouhá, na zimu mi houstne. Používá se na výrobu štětců, tašek, kabelek, opasků, svetrů, tkaných koberců.
Líza se představuje Moje nohy jsou štíhlé a velice obratné. Dokážu vyšplhat za dobrým jídlem i na strom. Dokážu velmi dobře běhat. Nohy chrání kopýtka. Tím, jak běhám, tak si je obrušuji, ale ony stále dorůstají.
Líza se představuje - co jím Jsem zkušený akrobat. Líza se představuje - co jím Sním všechno, co je zelené. Ze všeho nejraději mám mladé lístky, pupeny a muškáty na okně. Také ovoce na stromech, to dokážu vylézt i na strom.
Líza se představuje – co jím V zimě jsem většinou v chlívku a stará se o mne hospodář. Dává mi sušenou trávu, řepu, ovoce, usušené pečivo a vodu.
Líza se představuje V létě žiju v ohradě nebo mě hospodář uváže na vodítko. S dětmi jsem největší kamarád.
Když si mne vychováte, jsem jako pejsek.
Líza se představuje – moje mléko Moje mléko je velice zdravé. Vyrábí se z něho sýry a tvaroh.
Kozí hra Zahrajeme si hru.
Pohádka o kůzlátkách
Téma pro polytechnickou výchovu • Oblast: Dítě a svět • Podoblast: Poznatky a sociální informovanost • Integrovaný blok: Domácí a hospodářská zvířata • Téma: Ustájená zvířata • Dosažené konkretizované výstupy: Mít poznatky o živé a neživé přírodě Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Snímek č.3-11: Seznámení se zvířetem, paní učitelka postupně dětem čte, co Líza říká Snímek č. 12: Hra – děti kliknou na obdélník a poznávají, co je na obrázku. Určují také, ze které pohádky je píseň. (Snímky 13-16 patří ke hře.) Na snímek 17 se dostaneme kliknutím na šipku na snímku 12. Snímek č. 17: Pohádka „O poslušných kůzlátkách“ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité zdroje Volné zdroje: http://pixabay.com/en/goat-animal-horns-goats-zoo-wild-208440/ http://pixabay.com/en/goat-in-austria-austria-goat-198455/. http://pixabay.com/en/goats-abbey-stone-that-turns-animals-490028/ http://pixabay.com/en/goats-livestock-stall-359469/ http://pixabay.com/en/goat-pet-livestock-goatee-412248/ http://pixabay.com/en/goat-animal-goaty-farm-agriculture-150345 /http://pixabay.com/en/barn-farm-grass-goat-standing-44669/ <iframe width="640" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/8Z0S0adbkVU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> KRAL, Petr. Wikipedia [online]. [cit. 21.3.2015]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/Goat_Story#/media/File:Kozi_pribeh.jpg ¨ Ostatní – vlastní fotografický materiál Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pomůcky Prezentace určená k interaktivnímu řešení Počítač s dotykovou obrazovkou Tabulky a fixy z KUMUČe Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.