Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Digitální učební materiál
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Systém odměňování pracovníků
Zavádění nového produktu na trh
Digitální učební materiál
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Analýza trhu biopotravin
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Základní zásady pro vedení evidence
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Mezinárodní hotelnictví
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Marketingový plán společnosti
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Digitální učební materiál
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Digitální učební materiál
Marketingový informační systém
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: EKO Ročník: 4 Téma: PRŮZKUM TRHU Tematický okruh: Podnik, právní úprava podnikání Jméno autora: Ing. Marie Kábová Datum tvorby: leden 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_EKO_KV003 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_EKO_KV003 Anotace: Průzkum trhu a poznatky o něm – sběr dat.

PRŮZKUM TRHU Řeší informační potřebu o zákazníkovi nebo trhu Je součástí marketingového výzkumu Zprostředkovává zjištění o tom, co lidé chtějí, co nakupují, jak vnímají cenu, jak jsou na cenu citliví atd.

POTŘEBNÉ POZNATKY O TRHU Informace o trhu (nabídka, poptávka, cena) Segmentace trhu (rozdělení populace do skupin) Trendy na trhu (tržní potenciál) Analýza zákazníka Analýza konkurence Analýza rizik a příležitostí Výzkum reklamy Analýza produktu

ZAMĚŘENÍ MARKETINGOVÝCH VÝZKUMŮ Zákazník (potřeby, přání, nákupní chování) Trh (vývoj nabídky, poptávky, cen ...) Výrobek (spokojenost, využití, inovace) Konkurence (její chování, strategie, inovace výrobků, cena) Ostatní (reklama …)

METODY VÝZKUMU TRHU Od stolu (rychlé získávání sekundárních informací) V terénu (získávání specifických údajů co, kolik, jak, kdy, kde, kdo) Pozorování (co, jak, bez přímého kontaktu) Experiment (prověřuje působení reklamy nebo produktu na skupinu lidí) Dotazník: ústní písemný telefonní Osobní rozhovor Diskuse (pro vytváření hypotéz) Hloubkový rozhovor (odborně vedený rozhovor připravenou formou dotazů)

POZOROVÁNÍ Záznam skutečného chování, jednání osobně nebo pomocí elektronických přístrojů V přirozených nebo laboratorních podmínkách Podle pozorovacích kategorií: Strukturované - předem vypracované pozorovací kategorie Nestrukturované – náplň není předem stanovena

DOTAZOVÁNÍ Přímý kontakt s nositelem informací Respondentní odpovídání na otázky Podle způsobu kontaktu: Osobní Písemné Telefonické Elektronické

Ad a) Osobní Ad b) Písemné Strukturovaný Polostrukturovaný Nestrukturovaný Ad b) Písemné Otázky zpracovány předem Respondent sám rozhoduje kdy vyplní dotazník Umožňuje anonymitu Nízké náklady, menší náročnost (výhoda) Nízká návratnost dotazníků (nevýhoda) Použití pro méně náročné výzkumy

Ad c) Telefonické Ad d) Elektronické Podobný osobnímu dotazovaní Rychlý, nižší náklady (výhoda) Pro méně složité problémy, nereprezentativní vzorek (nevýhoda) Ad d) Elektronické Obdobný písemnému dotazování Možnost kontaktu tazatele a respondenta Rychlejší a snadnější zpracování údajů

DOTAZNÍK Správná formulace Stanovení cílů Jasná hlavní myšlenka Přizpůsoben uživatelům a spotřebitelům Otázky jasně a srozumitelně formulovány Správný jazyk Ne příliš mnoho otázek