Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Instituce sloužící k obchodování s cennými papíry Téma „Finanční trh“
Advertisements

Příklady způsobu stanovení ceny
Způsoby stanovení ceny
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Hospodářský mechanismus
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
NÁKLADY NA BYDLENÍ Klikni na objekt, či odkaz - zobrazí se odpověď.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1602_RM SYSTÉM Téma: Pojem F. G._ RM SYSTÉM Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_3102_LEASING Téma: Pojem F. G._ Finanční leasing Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_POJIŠTĚNÍ AUTA Téma: Pojem _ POJIŠTĚNÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1502_BURZA Téma: Pojem F. G._ Obchodování s cennými papíry Číslo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ AKTIVA Téma: OSOBNÍ AKTIVA A PASIVA Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2902_TYPY ÚVĚRŮ Téma: Pojem F. G._ Typy úvěrů Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Životní cyklus organizace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1401_TVORBA CENY Téma: Pojem _ Tvorba ceny Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 14. 2. 2013 Datum ověření: 22. 3. 2013

Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. – 9. ročníku., vzdělávací oblast finanční gramotnost, tematický okruh Tvorba ceny. Cílem prezentace je, přivést žáky k uvědomění si, jak obchodníci tvoří ceny zboží a služeb.

Tvorba ceny Příklad: Představte si, Váš bratr za Vámi přijde a řekne „Rozhodl jsem se prodávat ve stánku nápoje. Ty máš ve škole finanční gramotnost, tak mně poraď, za kolik mám prodávat.“???? Bratrovi nejspíše poradíte, aby obešel v okolí potravinářské obchody, všechna další místa, kde se nápoje prodávají, a napsal si na kus papíru ceny značek a druhů nabízených nápojů. Podle nich může usoudit, jakou cenu nasadit, aby k němu, dosud neznámému obchodníkovi, zákazníci zamířili raději než do tradičních míst, kde nakupují. Pokud budou obchodníci řeční, možná se od nich dozví, kolik čeho prodají, a podle toho si odhadne svou tržbu a zisk a druhy nápojů, o které bude největší zájem. Může kontaktovat velkoobchod, který by mu dodával nápoje, aby se dozvěděl nákupní ceny.

Tvorba ceny Pomocí průzkumu Průměrem konkurenčních cen při kterém se ptáme, jakou cenu by zákazník akceptoval. Podle nejčastěji uváděné odpovědi pak stanovíme vhodnou cenu. Průměrem konkurenčních cen zdrojem konkurenčních cen jsou ceníky ostatních podniků, inzerce v novinách, televizi, rozhlase, na internetu, informace od zákazníků atd.

Tvorba ceny na úrovni průměru Cenu můžeme stanovit: nižší než průměr – jestliže náklady jsou nízké a naším cílem je získat vyšší podíl na trhu, nebo pokud nově vstupujeme na trh, na úrovni průměru vyšší než průměr – často u nových výrobků, které konkurence nenabízí, vyšší ceny bývají u výrobků zavedených značek s dobrou pověstí, které zákazníci kupují.

Citace: STRECKOVÁ, Yvonne – MALÝ, Ivan a kol Citace: STRECKOVÁ, Yvonne – MALÝ, Ivan a kol. Veřejná ekonomie pro školu i praxi. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-112-6.